Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott med oppdatering!

Installerte Kies 2.0, men der fikk jeg ikke oppdatert.

Løsningen var å gjenopprette til 1.5 igjen og bruke Kies Registry Hack med å spoofe produktkoden.

 

Her er fremgangsmåten for Kies Registry Patcher:

 

1. Last ned Kies Registry Patcher som jeg har lagt ut her og pakk den ut

2. Sett Enable Spoof til True.

Spoof Prouct Code as.. Her legger du inn produktkoden NEE.

3. Start Kies - nå skal du kunne oppdatere til nyeste firmware. :)

4. Når du er ferdig med oppdateringen, husk å slett endringene patchen har gjort.

Åpne programmet, trykk på Registry og velg erase registry.

 

All bruk av denne patchen skjer på eget ansvar!

Endret av Glenn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Javel - vet ikke hvilken kode jeg har, men jeg har en tlf som ikke er rootet, og har prøvd tre ulike versjoner - inklusive den nye 2.0 - og får ingen oppdatering. Har og tatt en full wipe/cachesletting via tre-knapp-combo, som om jeg hadde et lite håp om at det skulle hjelpe - sukk!

 

En amatørspørsmål må nå stilles: Ser ut som jeg ikke har den koden som skal til - men - det kommer vel - FØR eller siden - også en oppdatering til oss som nå ikke får oppdatert? Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

 

Skjermdumpen til Magnetar ser nå vitterlig ut til å være til JPA, som strengt tatt ikke er helt ny, men fortsatt siste offisielle her i landet.

 

Kanskje jeg blingsa, er ikke så lett å holde følge med disse kryptiske forkortelsene og tallkombinasjonene.

 

Under about phone står det ihvertfall følgende etter oppgradering:

Firmware version 2.2.1

Baseband version I9000XXJPY

Kernel version 2.6.32.9 root@SE-S608 #2

Build number FROYO.XWJS3

Da har du fått JS3. Ingen tvil om det :)

Lenke til kommentar

Hvor kan man finne ut hvilken "product code" man har på telefonen ?

 

Dere som har fått oppdateringen, fikk dere den via nye Samsung Kies ?

Er oppdateringen offisiell fra Samsung ?

 

Jeg har ikke fått noen oppdatering enda :(

 

 

Enter *2767*4387264636# in your dialer.

 

Then there will be a line that says:

 

[2] PCode:"your phone model type"

 

 

 

 

 

Norsk, unbranded er GT-I9000HKDXEE.. Ser at noen telenorbranded er TEN til slutt. NEE er finland. XEE er forøvrig sverige og norge.

 

Dumt spørsmål men, det koster ikke noe å skjekke dette ?

 

Man må ikke ha rootet mobil for å skjekke dette ?

Koster null og nei, må ikke ha rootet telefon. Hadde jo sagt det ellers :p

Lenke til kommentar

Lurer på en ting her, hvordan tar jeg full backup av tlf? Finner bare den møkka som er i kies med kontakter, men hva med kalender, alle personlige oppsett å programmer å sånn, blir alt borte å må sette opp alt på nytt? Å er den oppdateringa en offisiell fra tampung?:-S

Lenke til kommentar

Modellnummer: GT-I9000

Fastvareversjon: 2.2

Grunnbåndsversjon: I9000XXJPP

Kjerneversjon: 2.6.32.9 - root@SES608 #1

Build-nummer: FROYO.XWJPA

 

Kies 2.x og ingen tilgjengelige oppdateringer.

 

Telefonen er unbranded (XEE).

 

Samme som deg - sjekket og nå at min er en HKDXEE, kan ikke begripe at jeg ikke får oppdatert? Har prøvd fire ulike Kies-versjoner - på ulike PCer, men NEI! Grrrrrrrrrrrrrrrr!

Lenke til kommentar

Klarte ikke vente, spoofa at jeg hadde NEE og oppgraderte.. Deilig er det! Kjapp og fin. Blir en del testing framover nå.

Hadde du XEE fra før? Søren, jeg får ikke oppdatert heller.

 

Av en eller annen grunn har alle kontaktene mine fra sim kortet borte etter en hard reset. Jeg vet ikke hvorfor :( Ja, jeg vet hvordan man lagrer og sletter kontakter fra sim kortet og er rimelig sikker på at jeg kopierte alle kontaktene mine over sim kortet igjen før hard reset...

Lenke til kommentar

Tror ikke oppdateringen har kommet for XEE og TEN, så det er bare å smøre seg med tålmodighet eller flashe inn XEN/NEE.

 

 

Ehhh, hadde du - eller noen andre varmhjertede - giddet og laget en liten manual på fremgangsmåte for flashing inn av XEN og NEE?

 

Liker ikke å roote og slikt, er en gammel mann - men dersom noen mener dette er rimelig trygt, og kan metoden, blir jeg glad.

Lenke til kommentar

Høh, jeg har en helt umoddet tlf, men min er NEE. Og den er helt sikkert ikke kjøpt i Finland...:)

 

Men det hjelper fint lite når Kies stopper under nedlasting av filer og påstår at server ikke er tilgjengelig. Som postet over. Argh... Kom for sent på jobb i dag pga av dette (klarte ikke vente til i ettermiddag).

Lenke til kommentar

Til info for de som måtte være interessert:

 

Jeg har sendt en forespørsel til Samsung vedr tilgjengeligheten av den offisielle docken og tilhørende app som ble annonsert i fjor høst.

 

Jeg poster svaret dersom jeg noensinne får et:)

 

Vi har i dagslaget ingen informasjon om eller når den dockingstasjon til telefonmodellen kommer att finnast tillgange\kig fir samsung galaxy s.

 

 

fikk jeg til svar på det ;-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...