Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Til info for de som måtte være interessert:

 

Jeg har sendt en forespørsel til Samsung vedr tilgjengeligheten av den offisielle docken og tilhørende app som ble annonsert i fjor høst.

 

Jeg poster svaret dersom jeg noensinne får et:)

 

Vi har i dagslaget ingen informasjon om eller når den dockingstasjon til telefonmodellen kommer att finnast tillgangelig for samsung galaxy s.

 

 

fikk jeg til svar på det ;-P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NÅ skjønner jeg fint f*** ingenting!

 

I dag morges kunne jeg oppdatere, men fikk trøbbel med nedlasting og måtte gi opp.

Nå får jeg plutselig beskjed om at jeg allerede har den nyeste programvaren!

Men det står fremdeles 2.2, og jeg har jo ikke oppdatert f**nskapet!

 

Jeg har NEE, så det skulle ike være noe problem. Jeez...

Lenke til kommentar

NÅ skjønner jeg fint f*** ingenting!

 

I dag morges kunne jeg oppdatere, men fikk trøbbel med nedlasting og måtte gi opp.

Nå får jeg plutselig beskjed om at jeg allerede har den nyeste programvaren!

Men det står fremdeles 2.2, og jeg har jo ikke oppdatert f**nskapet!

 

Jeg har NEE, så det skulle ike være noe problem. Jeez...

 

Kies er et veldig solid program - og Samsung har virklig fått et solid rykte på seg ved å bruke dette fantastiske programmet! Jeg har fire PCer med fire ulike versjoner av Kies på. En må liksom ha ulike versjoner innlagt skal en ha et håp om oppdatering.Den siste en ny laptop der jeg la inn verson 2 av Kies, noe som i seg selv var en veldig spennende operasjon - selv på en Samsung laptop som kjører x64 Win7 med alle mulige og umulige x64 drivere. Har aldri hatt så mange rare og spennende feilmeldinger på lenge!

 

Lenge leve Kies! :tease: :tease: :tease:

Lenke til kommentar

XEE er nordic, NEE er etter alt å dømme finland. Har hittil ikke merka noen forskjell :p Men ja, de støtter jo flere språk begge to. Ky_Kun: Ja, hadde XEE. Nå NEE. Fremgangsmåte for å flashe annen regions software;http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835628

 

Man risikerer vel ikke noe ved å inst. en NEE over en XEE?

 

Det er nettopp her jeg er både feig og litt smålat. Husk nå på igjen ærede unge mennesker - jeg er en snart femti år gammel gubbe - og jeg liker å følge stiene som Samslynglene selv legger ut, selv om de er aldri så vanvittige og kronglete. Så jeg lever i håpet om at de slipper denne oppdateringen for oss alle. :blush:

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

XEE er nordic, NEE er etter alt å dømme finland. Har hittil ikke merka noen forskjell :p Men ja, de støtter jo flere språk begge to. Ky_Kun: Ja, hadde XEE. Nå NEE. Fremgangsmåte for å flashe annen regions software;http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835628

 

Man risikerer vel ikke noe ved å inst. en NEE over en XEE?

Jeg har forløpig ikke sett noe endringer. Ser helt prikk lik ut.

 

EDIT:

Nå har jeg prøvd den nye firmwaren og må si jeg er imponert! Ser ut som 2.2 med lagfix pluss mer. Uten noe som helst for root eller lagfix får jeg 1224 poeng på Quadrant test, noe som er veldig bra.

 

De nye tingene jeg har funnet frem (som sikkert dere har funnet også)

 

- Oppdateringsjekk (mulig for å oppdatere og?)

- Er litt usikker på dette, men tror at musikkkvaliteten har blitt bedre. (virker slik for meg)

- Nettleseren har blitt raskere

- To bagrunnsbilder. En for homescreen og en for lockscreen.

- Har brukt mobilen ganske mye og må si batterilevetiden har blitt bedre.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

holdt på å bricke telefon når jeg la inn 2.2 takket være OCLF og at jeg glemte å uninstalle det, nå har jeg Voodoo lag fix, med root, regner med den må bort også før jeg kan legge inn 2.2.1?

 

Har det forresten kommet root til 2.2.1? Kjekt å laste inn backup senere...

Lenke til kommentar

Kjære alle sammen.

Jeg er i ferd med å miste den lille mentale hygiene jeg har igjen.

 

Kan noen være så snille å fortelle meg hvilken Kies-versjon som lar meg oppgradere? Jeg hadde 1.6 et eller annet, så byttet jeg til 2.0, uten hell. Nå ser jeg etter 1.5 men de finnes i et utall utgaver. Kan noen som har fått det til informere om hvilken versjon de brukte? Min modell er NEE.

 

Vær så snill?

Lenke til kommentar

Kjære alle sammen.

Jeg er i ferd med å miste den lille mentale hygiene jeg har igjen.

 

Kan noen være så snille å fortelle meg hvilken Kies-versjon som lar meg oppgradere? Jeg hadde 1.6 et eller annet, så byttet jeg til 2.0, uten hell. Nå ser jeg etter 1.5 men de finnes i et utall utgaver. Kan noen som har fått det til informere om hvilken versjon de brukte? Min modell er NEE.

 

Vær så snill?

 

Dette postet jeg på side 253! :thumbup:

Endret av TeeWee84
Lenke til kommentar

Nå har jo folk her inne klart å oppdatere til 2.2.1 både med KIES 1.5.xxx og 2.xxx da ;) Så det virker å være litt tilfeldig hva som er tilgjengelig hvor.

 

Jeg tror heller det er NEE, XEE, TEN osv som er avgjørende for om man blir tilbudt oppdateringen eller ikke. Mer enn det er versjonen av KIES. Eller eventuelt en kombinasjon av KIES versjon og kernel.

 

Ikke sikkert Samsung vet det selv engang :p

 

Vi får vente noen dager for å se om det dukker opp i KIES 2.x tror jeg, før jeg eventuelt prøver å spoofe eller legge inn en gammel versjon av KIES eller andre krumspring.

 

Nå har jeg prøvd den nye firmwaren og må si jeg er imponert! Ser ut som 2.2 med lagfix pluss mer. Uten noe som helst for root eller lagfix får jeg 1224 poeng på Quadrant test, noe som er veldig bra.

 

Har du forsøkt med lagfix for å se om du øker scoren enda mer? Eventuelt, går du opp rundt 1800-1900 poeng der de fleste havner med Android 2.2 + lagfix, eller om du nå kommer enda høyere med 2.2.1 + lagfix. For dem har vel ikke byttet filsystem fra RFS -> ext2, 3 eller 4 når dem gikk over til versjon 2.2.1. Så det er mulig man fortsatt har en god del å hente med skikkelig filsystem.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

OK. Da gidder jeg ikke mer.

Har lastet ned og installert 3 filer med 1.5.3.10103_102. De to første var 2.0 i forkledning.

 

kunne spart meg bryderiet, for jeg fikk akkurat samme resultat.

Men det som er så J****G irriterende er at jeg hadde oppdateringen tilgjengelig klokka 0800 i dag morges. Og når jeg kommer hjem er den ikke der lenger!!!!

 

Samme versjon av Kies ga min NEE først mulighet for 2.2.1 og så ingenting med 9 timers mellomrom.

 

Hvis man regner om tiden jeg har brukt på dette fjaset til de mikrosekundene i spart responstid ved 2.2.1, må jeg nok bruke tlf ut århundret før det går opp i opp...

 

I følge Amobil ventes 2.3 Gingerbread til SGS om ikke så lenge. Gleder meg til ny runde da...

Lenke til kommentar

Nå har jo folk her inne klart å oppdatere til 2.2.1 både med KIES 1.5.xxx og 2.xxx da ;) Så det virker å være litt tilfeldig hva som er tilgjengelig hvor.

 

Jeg tror heller det er NEE, XEE, TEN osv som er avgjørende for om man blir tilbudt oppdateringen eller ikke. Mer enn det er versjonen av KIES. Eller eventuelt en kombinasjon av KIES versjon og kernel.

 

Ikke sikkert Samsung vet det selv engang :p

 

Vi får vente noen dager for å se om det dukker opp i KIES 2.x tror jeg, før jeg eventuelt prøver å spoofe eller legge inn en gammel versjon av KIES eller andre krumspring.

 

Nå har jeg prøvd den nye firmwaren og må si jeg er imponert! Ser ut som 2.2 med lagfix pluss mer. Uten noe som helst for root eller lagfix får jeg 1224 poeng på Quadrant test, noe som er veldig bra.

 

Har du forsøkt med lagfix for å se om du øker scoren enda mer? Eventuelt, går du opp rundt 1800-1900 poeng der de fleste havner med Android 2.2 + lagfix, eller om du nå kommer enda høyere med 2.2.1 + lagfix. For dem har vel ikke byttet filsystem fra RFS -> ext2, 3 eller 4 når dem gikk over til versjon 2.2.1. Så det er mulig man fortsatt har en god del å hente med skikkelig filsystem.

Da jeg hadde lagfix på 2.2 versjonen, havna jeg akkurat samme sted som jeg er i nå med 2.2.1 uten lagfix. Føler at det er unødvendig å installere lagfix nå, nå som alt er i orden uten lag. Lagfix, ut ifra min egen erfaring, suger veldig mye strøm. Er utrolig glad at jeg slipper det nå.

Lenke til kommentar

Har et problem klarte å trykke feil når jeg skulle trykke 3 button combo. Trykte volum ned i steden for opp og downloading.. " Do not turn off target!!! kom opp på skjermen. Hvordan kommer jeg ut av dette uten at telefonen kræsjer :(

 

Kunne ikke vente på svar, tok ut batteriet og alt gikk bra :)

Endret av arr1000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...