Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Telefonene min er begynt og bli rar. Den vibrerer fra tid til annen. På samme måte som når et program låser seg. Men kan ikke se noen feilmeldinger på skjermen. Fins der noen "logger" hvor jeg kan finne ut hva som ikke vil funke? Har ikke ånden over meg for og formatere telefonen og legge inn alle 11sider med programmer inn på nytt...

 

Slik er min telefon også, plutselig vibrerer den, og det kommer ikke opp at noe har krasjet.

Samme skjer når jeg skrur av telefonen, og skjermen er "død", så kommer det en vibrering.

Jeg lurer på om en reset og formatering av telefonen kanskje ville vært en ide, men jeg gidder ikke å gjøre det før eventuelt ny firmware kommer. Håper at 2.2.1 snart er rett rundt hjørnet, men har ikke funnet noen plass som sier noe om når eventuelt ny firmware kommer.

 

Vibreringen som kommer når du skrur telefonen av indikerer bare at den faktisk er av. Er nytt i Froyo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å spørre her for å høre om noen andre har funnet en enkel løsning på mitt "problem".

 

Jeg liker å ha kontaktene mine med Etternavn, Fornavn. Både sortering og visning. Dette fungerer flott. Når jeg skal sende sms kan jeg skrive etternavn eller fornavn, og telefonen finner fram kontaktene mine.

 

Når jeg skal ringe derimot, fungerer det bare å skrive fornavn. Telefonen finner ikke nummer som er lagt inn i kontaktlisten om jeg bruker etternavn. Den finner heller ikke fornavn om navnet inneholder Æ, Ø eller Å.

 

Så for å bruke et konkret eksempel. Jeg har en kontakt som heter Åge Pedersen. Jeg vil ringe til vedkommende og velger Telefon. Begynner å trykke 2 for Å, men den finnes ikke, så jeg får ingen treff. Jeg kan heller ikke trykke 7 for å få P siden telefonen ikke sjekker etternavn.

 

På sms derimot fungerer dette utmerket.

 

EDIT: Etter å ha googlet en del igjen i dag kan det se ut som dette er et problem uavhengig av språk etc, og at eneste mulighet er å legge inn en custom dialer. Er det noen som vet om en enkel dialer man kan erstatte den originale med? Trenger minst mulig fuss. Bare helt enkel greie som fungerer.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

EDIT: Etter å ha googlet en del igjen i dag kan det se ut som dette er et problem uavhengig av språk etc, og at eneste mulighet er å legge inn en custom dialer. Er det noen som vet om en enkel dialer man kan erstatte den originale med? Trenger minst mulig fuss. Bare helt enkel greie som fungerer.

 

dialer one fungerer kjempe. Kan til og meg finne navn med øæ og å! gratis er den også. husk å trykke meny i programmet og velg norsk som t9 språk :-D

Lenke til kommentar

Har søkt i denne tråden uten hell; Kan det stemme at det ikke er laget bordholder til SGS?

Har sett noen 3.parts-utgaver på engelske nettsteder, men ingen offisielle. Dersom en offisiell desk stand ikke finnes, er det noen som har tips til/har fått tak i en god erstatning?

 

Liker ikke å se den flotte tlfen min ligge og slenge blant binders og rot på pulten. Liker ikke å måtte lete etter den hele tiden heller:)

 

Tilleggsspm (som jeg også har lest ca 70 sider tilbake i et forsøk på å finne ut selv):

 

Det er skrevet mye om 2.2.1's fortreffelighet, men lite om en forventet offisiell slipp? Noen rykter om når denne blir tilgjengelig (for oss uten root)?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et problem. Jeg klarer ikke å få synkronisert google-kontoen min. Når jeg går inn på kontoer og synkronisering, så står det under min valgte google-konto: synkronisering av.

Selv om jeg trykker inn på denne og forsøker å velge synkroniser nå, så skjer det absolutt ingen ting.

Noen som har noen tips til meg? Eller andre måter å få importert google-kontakter til adresseboken?

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har store problemer med wifi-antennen? Innimellom sliter jeg veldig med å koble til wifi. Kan stå "Slår på wifi" i lang tid før det dukker opp "feil". Flere som opplever dette, eller er det muligens noe jeg burde sende inn telefonen for å fikse?

Lenke til kommentar

Har søkt i denne tråden uten hell; Kan det stemme at det ikke er laget bordholder til SGS?

Har sett noen 3.parts-utgaver på engelske nettsteder, men ingen offisielle. Dersom en offisiell desk stand ikke finnes, er det noen som har tips til/har fått tak i en god erstatning?

 

Liker ikke å se den flotte tlfen min ligge og slenge blant binders og rot på pulten. Liker ikke å måtte lete etter den hele tiden heller:)

 

Tilleggsspm (som jeg også har lest ca 70 sider tilbake i et forsøk på å finne ut selv):

 

Det er skrevet mye om 2.2.1's fortreffelighet, men lite om en forventet offisiell slipp? Noen rykter om når denne blir tilgjengelig (for oss uten root)?

 

Bordholder: http://www.mobilefun.co.uk/samsung-desktop-dock-for-samsung-galaxy-s-i9000-p25779.htm

Lenke til kommentar

Har søkt i denne tråden uten hell; Kan det stemme at det ikke er laget bordholder til SGS?

Har sett noen 3.parts-utgaver på engelske nettsteder, men ingen offisielle. Dersom en offisiell desk stand ikke finnes, er det noen som har tips til/har fått tak i en god erstatning?

 

Liker ikke å se den flotte tlfen min ligge og slenge blant binders og rot på pulten. Liker ikke å måtte lete etter den hele tiden heller:)

 

Tilleggsspm (som jeg også har lest ca 70 sider tilbake i et forsøk på å finne ut selv):

 

Det er skrevet mye om 2.2.1's fortreffelighet, men lite om en forventet offisiell slipp? Noen rykter om når denne blir tilgjengelig (for oss uten root)?

 

Bordholder: http://www.mobilefun.co.uk/samsung-desktop-dock-for-samsung-galaxy-s-i9000-p25779.htm

 

Har sett den et par steder, men den er konsekvent ikke på lager, og jeg så også en henvisning på et forum til at samsung hadde avviklet en offisiell dock. Meget merkelig at en så godt selgende smart-telefon ikke får en egen dock...

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg kjøpte denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.46157

for 13,4 dollar som er ca 80.- kroner Brukte paypal og NB! og husk dropp shipping service. ventet ca 14 dager så var den i postkassen..

finnes sikkert penere ting der ute men denne funker fint.

 

lykke til :thumbup:

Har søkt i denne tråden uten hell; Kan det stemme at det ikke er laget bordholder til SGS?

Har sett noen 3.parts-utgaver på engelske nettsteder, men ingen offisielle. Dersom en offisiell desk stand ikke finnes, er det noen som har tips til/har fått tak i en god erstatning?

 

Liker ikke å se den flotte tlfen min ligge og slenge blant binders og rot på pulten. Liker ikke å måtte lete etter den hele tiden heller:)

 

Tilleggsspm (som jeg også har lest ca 70 sider tilbake i et forsøk på å finne ut selv):

 

Det er skrevet mye om 2.2.1's fortreffelighet, men lite om en forventet offisiell slipp? Noen rykter om når denne blir tilgjengelig (for oss uten root)?

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg kjøpte denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.46157

for 13,4 dollar som er ca 80.- kroner Brukte paypal og NB! og husk dropp shipping service. ventet ca 14 dager så var den i postkassen..

finnes sikkert penere ting der ute men denne funker fint.

 

lykke til :thumbup:

Har søkt i denne tråden uten hell; Kan det stemme at det ikke er laget bordholder til SGS?

Har sett noen 3.parts-utgaver på engelske nettsteder, men ingen offisielle. Dersom en offisiell desk stand ikke finnes, er det noen som har tips til/har fått tak i en god erstatning?

 

Liker ikke å se den flotte tlfen min ligge og slenge blant binders og rot på pulten. Liker ikke å måtte lete etter den hele tiden heller:)

 

Tilleggsspm (som jeg også har lest ca 70 sider tilbake i et forsøk på å finne ut selv):

 

Det er skrevet mye om 2.2.1's fortreffelighet, men lite om en forventet offisiell slipp? Noen rykter om når denne blir tilgjengelig (for oss uten root)?

 

Takk for forslag! Slett ikke dum den der.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har store problemer med wifi-antennen? Innimellom sliter jeg veldig med å koble til wifi. Kan stå "Slår på wifi" i lang tid før det dukker opp "feil". Flere som opplever dette, eller er det muligens noe jeg burde sende inn telefonen for å fikse?

Du er ikke den eneste. Merker det på min og. Jeg har til og med lagfix og selv det får jeg av og til FEIL meldingen. Vet ikke hvordan man blir kvitt det.

 

Bytt ut telefonknappen med Dialer One knappen, så blir det litt lettere ;)

 

Mulig jeg som har oversett noe, men den grønne standard Telefon-knappen nederst til venstre kan man vel ikke gjøre så mye med. Uten custom rom/theme etc, eller?

Du trenger ikke å laste ned noe spesielt. Når du er inne på menyen (iphone-lignende menyen), trykk på menyknappen (den ved til venstre for homeknappen nederst på mobilen din) så trykk på Endre. Nå kan du trykk og holde inn den grønne telefonlogoen og flytte den sammen med de andre appsene. Plasseringen plasseres etter ønske. Deretter trykker du på Dialer one iconet og holder det inne som du etterhvert kan flytte og slippe til der den gamle grønne logoen var.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Nytt spm:

 

I min jakt på info om docking på samsungs nettsider, så jeg at de på skrytelisten over funksjonalitet påstår at SGS har musikkgjenkjenning?

 

Sitat: "Musikkelsker? Hører du en sang du liker, spiller du inn en snutt med din Galaxy S som deretter hjelper deg med å finne både tittel og artist via en gigantisk musikkdatabase."

 

Ja vel? Noen som har funnet denne funksjonen på tlf, eller reklamerer de for muligheten til å laste ned shazam etc?

Lenke til kommentar

Hvis de har det, så må det være noe som kommer i 2.2.1 eller 2.3. Sjekket Samsung Apps i går, og det var ikke noe lignende der heller. Selv har jeg brukt Shazam for dette i 2-3 måneder, ettersom jeg aldri har funnet noe sånt på telefonen. Link?

 

Samsung Apps har forøvrig begynt å irritere meg, Asphalt 5 krever update hele tiden. Når jeg oppdaterer den, så er det som om ingenting har skjedd. De 15 siste appene har heller ikke hjulpet på ryktet, da de er helt like...

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Bytt ut telefonknappen med Dialer One knappen, så blir det litt lettere ;)

 

Mulig jeg som har oversett noe, men den grønne standard Telefon-knappen nederst til venstre kan man vel ikke gjøre så mye med. Uten custom rom/theme etc, eller?

Du trenger ikke å laste ned noe spesielt. Når du er inne på menyen (iphone-lignende menyen), trykk på menyknappen (den ved til venstre for homeknappen nederst på mobilen din) så trykk på Endre. Nå kan du trykk og holde inn den grønne telefonlogoen og flytte den sammen med de andre appsene. Plasseringen plasseres etter ønske. Deretter trykker du på Dialer one iconet og holder det inne som du etterhvert kan flytte og slippe til der den gamle grønne logoen var.

 

Dette får jeg seriøst ikke til.

 

EDIT: Nei ka farsken. Se der ja. Jeg har flyttet totalt om på apps ellers, men akkurat de fire der nede har jeg ikke lagt merke til at blir mulig å endre når jeg velger Endre. Genialt! ;)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Hvis de har det, så må det være noe som kommer i 2.2.1 eller 2.3. Sjekket Samsung Apps i går, og det var ikke noe lignende der heller. Selv har jeg brukt Shazam for dette i 2-3 måneder, ettersom jeg aldri har funnet noe sånt på telefonen. Link?

 

Samsung Apps har forøvrig begynt å irritere meg, Asphalt 5 krever update hele tiden. Når jeg oppdaterer den, så er det som om ingenting har skjedd. De 15 siste appene har heller ikke hjulpet på ryktet, da de er helt like...

 

 

Link: http://www.samsung.com/no/consumer/mobile/mobilephones/mobilephones/GT-I9000HKDXEE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=

 

Det er samsung.no's presentasjon av SGS.... ikke mer spennende enn som så, men de påstår vitterlig musikkgjenkjenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...