Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Er det ikke mulig å roote etter den nye froyo oppdateringen?

Har ikke rootet tidligere, men har prøvd ett par forskjellige update.zip etter å ha googlet litt nå. Den stopper oppdaterings prosessen etter at verifying update.zip feiler..

 

Poenget er at jeg vil bruke titanium backup etter å ha tatt format sd, factory reset osv etter oppdatering.

 

Cf root jpa fungerer, vis du har planer om å ha lagfix i tilegg ville jeg anbefalt å bare gått rett for voodoo lagfix 5 pre6 da får du root inkl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg prøver igjen.. Mobilen har vært på verksted pga en knust skjerm. Da jeg fikk den tilbake så ser det ut som de har flashet mobilen. Jeg har nå firmware 2.1-update 1, Baseband U9000XXJF3, Kernel version 2.6.29 umts_scm@S1-BUILD05 #2. Buildnr ECLAIR

 

Problemet mitt er at jeg ikke får oppdatert til froyo gjennom Kies. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Hei, jeg prøver igjen.. Mobilen har vært på verksted pga en knust skjerm. Da jeg fikk den tilbake så ser det ut som de har flashet mobilen. Jeg har nå firmware 2.1-update 1, Baseband U9000XXJF3, Kernel version 2.6.29 umts_scm@S1-BUILD05 #2. Buildnr ECLAIR

 

Problemet mitt er at jeg ikke får oppdatert til froyo gjennom Kies. Hva gjør jeg?

 

Jf3 er blandt de eldste firmwarene. Så høres heller ut som du har fått en annen mobil de kanskje har reparert før?

Sørg for at du har nyeste versjon av kies så skal det gå.

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert til siste Froyo for noen dager siden. Etter det, eller egentlig siden jeg oppgraderte til froyo når den kom for ca. 2 uker siden, har jeg hatt problemer med at jeg mister dekningen og at samtlene brytes. Dette gjelder også nå etter den siste oppgraderingen. Et annet problem er at når jeg bruker kameraet og tar bilder, legger ikke bildene seg i galeriet. Det skjer først etter at jeg har skrudd tlf. av og på igjen.

Noen som har noen smarte ting som kan gjøres for å fikse dette?

Tlf fungerer ellers helt utmerket med lite lagg. slik har den vært siden f3 softwaren.

Lenke til kommentar

Hei, jeg prøver igjen.. Mobilen har vært på verksted pga en knust skjerm. Da jeg fikk den tilbake så ser det ut som de har flashet mobilen. Jeg har nå firmware 2.1-update 1, Baseband U9000XXJF3, Kernel version 2.6.29 umts_scm@S1-BUILD05 #2. Buildnr ECLAIR

 

Problemet mitt er at jeg ikke får oppdatert til froyo gjennom Kies. Hva gjør jeg?

 

Jf3 er blandt de eldste firmwarene. Så høres heller ut som du har fått en annen mobil de kanskje har reparert før?

Sørg for at du har nyeste versjon av kies så skal det gå.

 

Det kan godt hende, men jeg fikk mobilen tilbake med bilder og videoer jeg hadde før reparasjonen. Har dessuten heller ikke norsk swype lenger heller. Prøvde med KIES som jeg lastet ned herifra: http://www.samsung.com/no/mobile_services/upp.html . Når jeg trykker på fastvareoppgradering så får jeg beskjed at denne enheten ikke kan oppgraderes..

Lenke til kommentar

Hei, jeg prøver igjen.. Mobilen har vært på verksted pga en knust skjerm. Da jeg fikk den tilbake så ser det ut som de har flashet mobilen. Jeg har nå firmware 2.1-update 1, Baseband U9000XXJF3, Kernel version 2.6.29 umts_scm@S1-BUILD05 #2. Buildnr ECLAIR

 

Problemet mitt er at jeg ikke får oppdatert til froyo gjennom Kies. Hva gjør jeg?

 

Jf3 er blandt de eldste firmwarene. Så høres heller ut som du har fått en annen mobil de kanskje har reparert før?

Sørg for at du har nyeste versjon av kies så skal det gå.

 

Det kan godt hende, men jeg fikk mobilen tilbake med bilder og videoer jeg hadde før reparasjonen. Har dessuten heller ikke norsk swype lenger heller. Prøvde med KIES som jeg lastet ned herifra: http://www.samsung.c...rvices/upp.html . Når jeg trykker på fastvareoppgradering så får jeg beskjed at denne enheten ikke kan oppgraderes..

 

Hvor var den på service?

Kanskje de er skikkkkkkkelig utdaterte på firmware versjonene sine.. Unsannsynelig men.. Ring og klag? Si at du sendte den for å fikse en skjerm, ikke nedgradere den til en gammel firmware og gjøre så den ikke kan oppgraderes

Lenke til kommentar

Hei, jeg prøver igjen.. Mobilen har vært på verksted pga en knust skjerm. Da jeg fikk den tilbake så ser det ut som de har flashet mobilen. Jeg har nå firmware 2.1-update 1, Baseband U9000XXJF3, Kernel version 2.6.29 umts_scm@S1-BUILD05 #2. Buildnr ECLAIR

 

Problemet mitt er at jeg ikke får oppdatert til froyo gjennom Kies. Hva gjør jeg?

 

Jf3 er blandt de eldste firmwarene. Så høres heller ut som du har fått en annen mobil de kanskje har reparert før?

Sørg for at du har nyeste versjon av kies så skal det gå.

 

Det kan godt hende, men jeg fikk mobilen tilbake med bilder og videoer jeg hadde før reparasjonen. Har dessuten heller ikke norsk swype lenger heller. Prøvde med KIES som jeg lastet ned herifra: http://www.samsung.c...rvices/upp.html . Når jeg trykker på fastvareoppgradering så får jeg beskjed at denne enheten ikke kan oppgraderes..

 

Hvor var den på service?

Kanskje de er skikkkkkkkelig utdaterte på firmware versjonene sine.. Unsannsynelig men.. Ring og klag? Si at du sendte den for å fikse en skjerm, ikke nedgradere den til en gammel firmware og gjøre så den ikke kan oppgraderes

 

Jeg sendte den til moobi.no. Får ringe og høre om det er noe de kan gjøre. Greia er at de bruker lang tid hvis de evt vil at jeg skal sende den inn igjen.

Lenke til kommentar

Liker nye muligheten til å holde powerbutton, så kan du slå av edge/3g/HSPDA isteden for å bruke kjipe, trege widgets.

Batteriet mitt dro 1% i natt, så jeg er fonøyd ^^,

 

 

JPP

 

Ikkejug:

Bedre det enn å ha en "halvferdig" telefon.

Jeg kan ihvertfall anbefale deltaservice, billig og gir nyeste firmware.. (jeg betalte 290 kr+moms fordi de så at jeg hadde tuklet med den og mistet garanti)

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Kjapt spm:

 

Blir CF Root fjernet ved factory reset fra 3-knappers oppstart?

 

Fått tilbud om nyeste froyo igjennom kies, selv om jeg har den første ofisielle versjonen av froyo fra samsung, og har lyst å oppdatere, men må vel fjerne root og lag fix først?

 

Nei CF root blir ikke fjernet av factory reset, den fjerner bare allt av person instillinger og apps. Lagfix MÅ fjernes, ellers er det stor kjangs for bricked tlf, rooten trenger du ikke å fjerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Litt for mange sider for meg å lese her. :) Jeg kjøpte denne mobilen i dag, men jeg får ikke sjekket etter nye oppdateringer. Det feltet som viser hvilken versjon av Android jeg har er "grået ut" har forøverig versjon 2,1 (update 1). Jeg sjekker etter ny versjon trådløst. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? :)

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å roote etter den nye froyo oppdateringen?

Har ikke rootet tidligere, men har prøvd ett par forskjellige update.zip etter å ha googlet litt nå. Den stopper oppdaterings prosessen etter at verifying update.zip feiler..

 

Poenget er at jeg vil bruke titanium backup etter å ha tatt format sd, factory reset osv etter oppdatering.

 

Cf root jpa fungerer, vis du har planer om å ha lagfix i tilegg ville jeg anbefalt å bare gått rett for voodoo lagfix 5 pre6 da får du root inkl

 

Takk! Da var jeg ferdig med voodoo saken, busybox, superuser og titanium backup. Noe mer jeg bør gjøre når jeg først er igang?

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra HTC Desire til Galaxy S grunnet større/bedre skjerm, og det problemet med lite internminne på Desire før Froyo kom. Har nå kjøpt HTC Desire HD, og vil informere alle som går i de tanker mot skuffelsen dere vil få med skjermen på Desire HD! Den er BLASS i forhold til SGS! Og den har mye dårligere innsynsvinkel. Man ser ikke så stor forskjell når man går opp til bedre skjerm enn man har hatt, men dra til sides hvor stor forskjell man ser når man går nedover igjen! Ellers har jeg ikke sammenlignet telefonene så mye, så resten kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Når jeg skal oppdatere så kommer det opp at det ikke er noe å oppdatere.. noe som er litt rart siden det står på telefonen at det jeg har programvare a.2.1...

 

 

 

 

????

 

 

Hvilken firmware versjon har du?

Har du siste kies versjon?

 

har siste versjon av kies ja, hvordan sjekker man firmware?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...