Gå til innhold

LOST 6x09 "Ab Aeterno" (USA)


Anbefalte innlegg

Det er fortsatt noen spørsmål episoden reiser, og ting som kanskje ikke er helt lett å svelge. Som hvordan gjenkjente spanjolene den Egyptiske guden Anubis som djevelen.

 

Nå er det ikke ofte du ser en slik stor statu - spesielt på den tiden. Tviler stort på at det har noen sammenheng med at denne statuen er av Anubis, og at den ene fangen kalte den for djevelen. Mer at statuen kunne se ut som et stort monster - som fangen kan forestille seg være djevelen.

 

Fin episode. Var litt sjokkert over at flashbacket varte så lenge som det gjorde. I tillegg fikk jeg litt for mye Pirates of The Caribbean følelse. Savner sesong 5 og Dharma-gjengen. Dette er tydeligvis en sesong for "Man of faith". En ting jeg bare må si er at Jacob er vell den karakteren som har skuffet meg mest. Overvurdert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig episode. Har ikke ord.

 

Vi fikk endelig svar historien bak Black Pearl.

 

Litt mye Pirates of the Caribbean? :p

Nei. Var jo ingen pirater med her. Vil heller ha en lang og visuelt flott forklaring enn et dårlig flashback på 30 sekunder, eller en historie rundt et bål på øya. Jeg hadde blitt sur hvis jeg måtte ha venta i seks sesonger for en kort forklaring. Jo lenger man venter, jo bedre bør forklaringen være, og det var den denne gangen.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Hadde kanskje litt høye forventninger til denne etter å ha lest litt hype. I tillegg ble LOST stemninga litt slakta etter at en random fitte presterte å spoile med vilje rett i fjeset mitt, for å så smile etterpå. For et sadistisk svin

 

Herlig å se den ordentlige MiB igjen. Trodde en periode at Det virkelig var en tredjepart etter at han sa at han ikke var smokey. Men ting falt på plass etter han sa "Good to see you out of those chains"

 

Måten Richard flirte på i begynnelsen var fantastisk. Tror vi aldri har sett han le i det hele tatt, men dette var skikkelig galmanns fliring

 

Også et spørsmål. Når man nettop har mista kona si 2 ganger på kort tid, drept en fyr by accident, og opplevd skipsforliset, stormen og nærmest sulta ihjel, Er da det første man ønsker seg evig liv? Synes scenen med Richard og JAcob, der Richard kan få et ønske oppfylt var noe merkelig.

 

Men ikkeno big deal

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Hadde kanskje litt høye forventninger til denne etter å ha lest litt hype. I tillegg ble LOST stemninga litt slakta etter at en random fitte presterte å spoile med vilje rett i fjeset mitt, for å så smile etterpå. For et sadistisk svin

 

Regner med at du slo fyren rett ned?

 

Fantastisk episode rett og slett, klarer ikke helt å si noe spesielt om episoden nå, men dette var rett og slett fantastisk! Eneste som ødela litt var hvordan statuen ble ødelagt, hadde håpet på noe annet enn at the var the black rock som krasjet gjennom den.

Lenke til kommentar

Wow, har nesten ikke ord! En av de beste episodene jeg har sett, definitivt den beste denne sesongen!

Følte man fikk mye informasjon om Jacob og MiB og hvorfor ting skjer.

 

Slik jeg forsto det er det slik:

-MiB er ond og vil "ødelegge" verden.

-Korken (og flaska egentlig) er både øya og Jacob?

-Jacob er der får at ondskapen ikke skal spre seg i verden.

Ble sikkert litt rotete men jeg følte skjæl at jeg skjønte det bedre.

 

Og HVORFOR er vell egentlig ikke så viktig. HVORFOR har vi himmel og helvete? blir noe av det samme.

 

Richard (husker ikke irl navn) viste seg som utrolig bra skuespiller! Slutt scenen med Hurley var sterk!

Lenke til kommentar

Også et spørsmål. Når man nettop har mista kona si 2 ganger på kort tid, drept en fyr by accident, og opplevd skipsforliset, stormen og nærmest sulta ihjel, Er da det første man ønsker seg evig liv? Synes scenen med Richard og JAcob, der Richard kan få et ønske oppfylt var noe merkelig.

 

Må jo ta i betraktning at før i tiden var det å komme til helvete det aller verste som kunne skje. Når da ingen prest vil forlate deg dine synder og helvete er en sikker sak. Da kan vel tankegangen fort gå i å leve for alltid så slipper man helvete etter døden. Uten å ta i betraktning at faktisk livet kan være et helvete. Hvertfall det jeg tror da.

 

Elskverdig episode var det nå uansett :love::)

Endret av l0Ff
Lenke til kommentar

Ja, er vel litt mer med nå =)

 

Nå var han jo rimelig sikker på at det var rake vegen til helvete om han gikk dukken, da.

Ja, det stemmer. Så på han som mer deppa enn redd da jeg så scenen først. =)

 

Hadde kanskje litt høye forventninger til denne etter å ha lest litt hype. I tillegg ble LOST stemninga litt slakta etter at en random fitte presterte å spoile med vilje rett i fjeset mitt, for å så smile etterpå. For et sadistisk svin

 

Regner med at du slo fyren rett ned?

Siden det var en jente og at jeg var omgitt av folk kunne jeg ikke slippe balrogen i meg løs :( Valgte å ikke tro på henne, men det hun sa viste seg å stemme...

 

greia med

"She was running from you?"

"She was running from him"

 

MiB ble Isabella, right?

Christian Shephard, Isabella = MiB ?? :hrm:

Lenke til kommentar

Ikke i slutten, når Hurley pratet med henne. Da var det enten Jacob, eller hun selv..

 

EDIT: Kan virkelig Richard høre og føle Isabella på slutten der?

 

Ble bare litt mindfucked selv :blush:

 

Hadde egentlig forventa at vi skulle få svar på hvordan Richard plutselig dukka opp forran Hurley og Jack for 2 episoder siden. De la opp til at vi skulle få et svar synes jeg. De spør - og Richard svarer at de ikke skal få svar riktig ennå.

 

Ser nesten ut som Richard kan føle og høre Isabella. Hugo lar jo vær å oversette på slutten der :ph34r:

Lenke til kommentar

Veldig god episode. Synes oppriktig synd på Richard, trist å miste kona si to ganger. Svært godt spilt av "Richard" også, jeg følte virkelig smerten hans.

 

Den nøstet også opp i et par av de større trådene. At Jacob/øya er en slags kork, og at MiB er ondskapen selv, kanskje uten å vite det, var en spennende vri som jeg ærlig talt ikke hadde forutsett. Har av og til tenkt at det var noe større inne i bildet, noe gudeaktig, men dette hørtes så banalt ut at jeg ikke har tenkt så mye på det. Men denne forklaringen var faktisk rett og slett genial.

 

Det jeg lurer på er:

Var det MiB som gjorde jeg som tok skikkelsen til Isabella når hun dukket opp på skipet? Da må jo MiB ha gjort to ting om gangen, for du så jo/hørte jo den svarte skyen opp på dekk mens Isabella og Richard holdt rundt hverandre.

 

Det var en ting til jeg tenkte på, men glemte det. Gullfisk ;)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er mer logisk å se på det som at flaska er øya og korken er det som hindrer vinen i å komme ut av øya/flaska, nemlig Jacob.

 

EDIT: Og nå som korken/Jacob er borte, kan MiB komme seg ut av flaska/øyen.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

 

Det jeg lurer på er:

Var det MiB som gjorde jeg som tok skikkelsen til Isabella når hun dukket opp på skipet? Da må jo MiB ha gjort to ting om gangen, for du så jo/hørte jo den svarte skyen opp på dekk mens Isabella og Richard holdt rundt hverandre.

 

 

 

Støtter denne, noen som har noen teorier?

Lenke til kommentar

 

Det jeg lurer på er:

Var det MiB som gjorde jeg som tok skikkelsen til Isabella når hun dukket opp på skipet? Da må jo MiB ha gjort to ting om gangen, for du så jo/hørte jo den svarte skyen opp på dekk mens Isabella og Richard holdt rundt hverandre.

 

 

 

Støtter denne, noen som har noen teorier?

 

Det er noe merkelig med selve røyken og skikkelsen til MIB. Den gangen han slakter endel av teamet til Ilana, så står han jo inne sammen med Ben hos Jacob, før han forsvinner ut av bildet. Når vi da hører "lyden" så kommer røyken sivende inn inngangspartiet..

Endret av barney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...