Gå til innhold

LOST 6x09 "Ab Aeterno" (USA)


Anbefalte innlegg

For de som måtte lure hva Ab Aeterno betyr: "Literally, "from the everlasting" or "from eternity". Thus, "from time immemorial", "since the beginning of time" or "from an infinitely remote time in the past". In theology, often indicates something, such as the universe, that was created outside of time." (Kilde: Wikipedia)

 

Her skal det bare diskuteres episode 9 av sesong 6, "Ab Aeterno". Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd(spoilere helst i spoilertråden for sesong 6). Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

 

normal_6x04-100.jpg

 

Written by: Melinda Hsu Taylor & Greggory Nations

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper egentlig at dette blir en flashback episode, det savenr jeg virkelig!

 

Det blir det nok! For hvis de forklarer Alperts hemmlighet mens de sitter rundt leirbålet og viser en sideways fortelling istedet, blir jeg nok litt skuffa! ;)

 

Siste tradisjonelle flashback-episode var jo i "The Incident", så det begynner å bli en stund siden ja! :)

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Tviler på at det blir seriens beste, men kan lett bli årets beste episode. Det skal veldig mye synes nå jeg for å toppe "The Man Behind The Curtain", "The Constant", "Some Like It Hoth", "Walkabout", "Dr. Linus" og "Dead is Dead" som er mine favorittepisoder i serien så langt.

 

Kan godt ta en ukes pause fra alternative tidslinjen for min del.

Lenke til kommentar

Dette er episoden jeg har ventet på hele sesongen, og når den endelig kom må jeg si meg litt skuffet. Altså, vi fikk vite MYE, vi fikk god bakgrunn for MiB vs Jacob, og vi vet nå det meste om Richard, så sånn settt var det kult, men jeg synes ikke selve episoden var så episk som forventet. De fleste scenene med Jacob har vært så mytiske og episke, og de klarte ikke helt å fange den samme følelsen her.

 

Alt i alt en grei episode, men forventet litt mer :)

Lenke til kommentar

Dette er episoden jeg har ventet på hele sesongen, og når den endelig kom må jeg si meg litt skuffet. Altså, vi fikk vite MYE, vi fikk god bakgrunn for MiB vs Jacob, og vi vet nå det meste om Richard, så sånn settt var det kult, men jeg synes ikke selve episoden var så episk som forventet. De fleste scenene med Jacob har vært så mytiske og episke, og de klarte ikke helt å fange den samme følelsen her.

 

Alt i alt en grei episode, men forventet litt mer :)

Stakkar drømmekvinnen din, fordi du må ha høye forventninger!!

 

Denne episoden var jo bare to kvinner i en seng!

 

WOHOOOOO! Fy faen så bra! Skriver mer senere. Har ikke ord.

Lenke til kommentar

Jepp. Skal ikke legge skjul på at dette var en virkelig bra episode. Øya er altså ondskapens kork.

 

Vi fikk endelig svar historien bak Black Pearl. Som har vært et spørsmålstegn siden første sesong. Bedre sent enn aldri. Men ventetiden har fortsatt vært irriterende.

 

Richard er i tillegg en god skuespiller, som løftet kvaliteten til hele serien opp ett hakk i denne episoden.

 

Det er fortsatt noen spørsmål episoden reiser, og ting som kanskje ikke er helt lett å svelge. Som hvordan gjenkjente spanjolene den Egyptiske guden Anubis som djevelen. Jeg savner en forklaring på HVORFOR alt skjer, og HVORDAN alt sammen startet, men denne episoden tok et stort steg videre i forklaringen.

 

Dette var god underholdning, for en gangs skyld. Kan ikke huske sist gang de forklarte så mye på en gang.

Lenke til kommentar

En ting som slår meg, er jo at MIB altså har prøvd å drepe Jacob før han sendte Ben sist sesong. Det jeg derfor lurer på er hva som var spesielt med Ben, siden Jacob bemerker at han fant et "loophole" denne gangen. Og hvorfor de sier at man må drepe Jacob/MIB før de får sagt et ord, men det går helt fin for Ben selv om Jacob sier noe til han.

 

Jeg er også veldig interessert i å finne ut hvordan/hvorfor Jacob forrådet MIB og tok kroppen hans, hvis MIB snakket sant da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...