Gå til innhold

Tips til attraksjoner/ting å gjøre i London?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal til England 26. til 29. mars for å se på Chelsea-Aston Villa. Men, når jeg først er i London så vil jeg gjerne oppleve andre ting også! Så, har dere noen tips til attraksjoner, ting man kan gjøre/oppleve i London? Vi skal bo på et hotell vest i London (husker ikke helt navnet).

 

Har tenkt på noe:

 

-Starbucks

-Madame Tussauds

 

Takk for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt av "poenget" med London er at en kan få med seg så mye forskjellig. Det eneste jeg vil betrakte som et "must" er en musikal. Disse finnes i de fleste varianter, også temmelig rocket, som eksempelvis "We Will Rock You".

I tillegg bør en få med seg et (eller flere) av markedene.

 

Ellers er det bare å plukke i museer, sigthseeing på vann eller land, Greenwich, London Eye, The Dungeon, Tower of London, Kirker, Slott eller en tur til nærliggende områder med tog eller leiebil og selvfølgelig shopping. Ikke sjokkerende billig, men et enormt utvalg.

 

Kjøp en guidebok og les på forhånd. Det er en godt investert hundrelapp. Amazon.co.ukhar et stort utvalg og det er ikke mva. eller toll på bøker så lenge de ikke sendes sammen med andre varer.

Lenke til kommentar

Gjerne det hvis du har tid? Biletter til Madam Tussauds er i boks hvertfall! Sett litt på Imperial War Museum, virker spennende, tar nok en tur dit.

 

SamBell: Virker jo nesten sikkert at du har vært i London? Hehe. Hvilke museer anfebaler du? Eventuell pris på dette? Hvilke museer har du vært på? :)

 

Er det vanskelig å komme seg rundt i London? Jeg mener, til alle attraksjonene o.l? Går det busser til alle stedene? Skal nok få tid til å se, som du sa: Tower of London, London Eye osv.

 

Gjerne post eventuelle erfaringer!

Lenke til kommentar
SamBell: Virker jo nesten sikkert at du har vært i London? Hehe. Hvilke museer anfebaler du? Eventuell pris på dette? Hvilke museer har du vært på? smile.gif

 

Er det vanskelig å komme seg rundt i London? Jeg mener, til alle attraksjonene o.l? Går det busser til alle stedene? Skal nok få tid til å se, som du sa: Tower of London, London Eye osv.

 

Jeg har vært innom et par ganger og planlegger nå en tur med mine sønner (egne tråd et eller annet sted) og når en da liker å sjekke informasjon på nettet og å diskutere litt på nette ender en opp med å svare i slike tråder

 

Som andre nevner er det å komme seg rundt i London en grei afære. Kortene du får kjøpt gjelder for både T-bane og Buss og rutene for disse dekker de sentrale områdene av London glimrende. Kjøper du kort via en jernbanestasjon (ikke T-bane) kan du også bruke det på to-for-en (241) tilbud.

Når det gjelder museer er det egentlig bare å plukke ut fra interesse. Selv har jeg vært innom London Museum og Naturhistorisk Museum og kan anbefale begge. Hva de har av faste og temporære utstillinger finner du på nettet. Søk gjerne på Museums London og få en liste med enda flere.

 

Det finnes også en del andre tråder om London her på forumet. Et søk vil muligens gi deg nye innspill.

Lenke til kommentar

SamBell: Virker jo nesten sikkert at du har vært i London? Hehe. Hvilke museer anfebaler du? Eventuell pris på dette? Hvilke museer har du vært på? :)

 

Er det vanskelig å komme seg rundt i London? Jeg mener, til alle attraksjonene o.l? Går det busser til alle stedene? Skal nok få tid til å se, som du sa: Tower of London, London Eye osv.

 

Gjerne post eventuelle erfaringer!

 

Bra sikker på at museer i London er gratis. Å komme seg rundt er null problem. Kjøp en tredagersbillett, så kan du ta buss og t-bane så mye du klarer.

Lenke til kommentar

SamBell: Virker jo nesten sikkert at du har vært i London? Hehe. Hvilke museer anfebaler du? Eventuell pris på dette? Hvilke museer har du vært på? :)

 

Er det vanskelig å komme seg rundt i London? Jeg mener, til alle attraksjonene o.l? Går det busser til alle stedene? Skal nok få tid til å se, som du sa: Tower of London, London Eye osv.

 

Gjerne post eventuelle erfaringer!

 

Bra sikker på at museer i London er gratis. Å komme seg rundt er null problem. Kjøp en tredagersbillett, så kan du ta buss og t-bane så mye du klarer.

 

Takk for svar. Vært i London selv?

Lenke til kommentar

Jeg var i London i desember, og jeg anbefaler som sagt Starbucks Coffee :thumbup: knakende god kaffe der altså!

 

Ellers må du besøke varehus som Burton og Gap hvis du skal til Oxford Street. Der handla jeg bomullsgensre til 100-lappen og t-skjorter til 20-30 spenn.

 

Ellers anbefaler jeg London Tower; spesielt hvis du er interessert i historie. Der kan du spasere på egenhånd for å oppleve Henry VIII's liv og bakgrunn, eller bli med på en guidet tur.

 

London Eye. Hvis været er pent! Anbefales!

 

Ellers anbefales ikke English Breakfast :roll: ikke særlig godt!

Lenke til kommentar

I London er det så mye å gjøre/se at man fort vekk kan gå skoa av seg de første gangene i forsøket på å få meg seg det "programmet" man har lagt opp på forhånd ...

Mye tid kan kastes bort på reising fra A til B, så derfor har jeg etter hvert lagt meg til den vanen å ikke spre aktivitetene altfor bredt utover, men heller holde meg til ett eller to strøk og se hva jeg finner der. Ofte kommer de beste opplevelsene ut av noe man slett ikke forventet på forhånd, f.eks. en pubkonsert med et band du aldri har hørt om, mens du flørter med ei gæern skotsk jente ... (Ikke å anbefale dersom du nyter medbrakt.)

 

Min neste tur kommer til å fokusere på sørsiden av Themsen, med f.eks. Greenwich og observatoriet der. De gamle urverkene som (møbelsnekkeren!) John Harrison laget i forsøket på å vinne "the Longitude Prize" for flere hundre år siden står utstilt der, bl.a.

 

Bor jeg i Kensington, så går jeg på Science Museum, bor jeg i Bloomsbury, så rusler jeg innom British Museum, bor jeg ved Charing Cross, stikker jeg innom Foyle's og snoker litt rundt i Soho. Det er artig bare å sitte og se på folkelivet som myldrer forbi. Og det sies at det ikke finnes noe mer typisk engelsk enn en indisk restaurant ... (Husker ikke hva den på Queensway heter, men den har sikkert skiftet ham flere ganger siden jeg var der sist.)

Lenke til kommentar

Jeg var i London i desember, og jeg anbefaler som sagt Starbucks Coffee :thumbup: knakende god kaffe der altså!

 

Ellers må du besøke varehus som Burton og Gap hvis du skal til Oxford Street. Der handla jeg bomullsgensre til 100-lappen og t-skjorter til 20-30 spenn.

 

Ellers anbefaler jeg London Tower; spesielt hvis du er interessert i historie. Der kan du spasere på egenhånd for å oppleve Henry VIII's liv og bakgrunn, eller bli med på en guidet tur.

 

London Eye. Hvis været er pent! Anbefales!

 

Ellers anbefales ikke English Breakfast :roll: ikke særlig godt!

 

Starbucks og London Tower skal besøkes, ja! Hva er det en slik English Breakfast inneholder? :p

 

Om du skal spise english breakfast så for guds skyld spis det på en pub og ikke på hotellet.

 

Hva er aldersgrensen for å komme inn på puber i england?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...