Gå til innhold

Tips til attraksjoner/ting å gjøre i London?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har fått mange gode tips her, men vil tilføye at alle offentlige museum er gratis. Jeg kan selv sterkt anbefale Science Museum, som for øvrig ligger i samme kvartal som Natural History Museum. Hvis du ønsker å se litt av Themsen, så kan det også være en ide å ta turen over Tower Bridge. Gjerne også turen gjennom broen. Sist jeg var der hadde jeg også turen opp ”The Monument” som ligger rett vest av Tower som er en søyle på ca.60 meter og du går i sirkel opp 311 trappetrinn. Det er ikke den store severdigheten, men jeg ble positiv overrasket over utsikten.

 

Når det gjelder aldersgrensen på skikkelige ”brune” engelske puber, så er den 21 år. Men selvfølgelig finnes det ”light” versjoner som også serverer mat på dagtid og som det ikke er aldersgrense på.

 

God tur

Lenke til kommentar
Å komme seg rundt er null problem. Kjøp en tredagersbillett, så kan du ta buss og t-bane så mye du klarer.

 

3-dagersbillett eksisterer ikke lenger. Det blir 1-dags, 7-dagers eller Oystercard, som er et verdikort. Informasjn finner du på http://www.tfl.gov.uk/

Der finner du også kart over T-bane, bussruter og båtruter.

 

Google Maps har også en grei funksjon, for London og enkelte andre byer. Om du trykker på en T-banestasjon vises alle ruter som går til denne stasjonen.

 

Starbucks er amerikansk og du finner andre kaffesjapper, kjeder og enketstående, som er like bra.

 

Jeg har nevnt musikal og det anbefaler jeg sterkt. Om du ikke har et meget spesielt forhold til musikk bør du finne noe som passer.

 

Mine sønner og jeg skal denne gangen prøve en liten kanalbåttur til Camden Lock Market, minst et museum (Naturhistorisk og/eller teknisk og/eller transport), London Tower og ikke minst en dagstur til Greenwich. I tillegg blir det selvsagt litt shopping (Hamleys, Forbidden Planet etc.) og desverre må jeg en tur innom Stamford Bridge og shoppen der :(.

Vil du ha litt mer fart kan du vurderer RIB-tur på Themsen (jeg vurderer om syvåringe er moden nok for dette)

 

Det er som du skjønner "utallige" ting å velge i. Ta det allikevel med ro og gi deg tid til å nyte det å rett å slett være i London. Sett deg på en pub og nyt den tilværeselsen, sett deg på en benk med en is eller fish & chips og bare se på folk eller noe lignende.

Fordelen med London er at den kun er to timer borte og det er mange som flyr dit. Det blir nok en tur en annen gang også.

 

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Jeg var i London i desember, og jeg anbefaler som sagt Starbucks Coffee :thumbup: knakende god kaffe der altså!

 

Ellers må du besøke varehus som Burton og Gap hvis du skal til Oxford Street. Der handla jeg bomullsgensre til 100-lappen og t-skjorter til 20-30 spenn.

 

Ellers anbefaler jeg London Tower; spesielt hvis du er interessert i historie. Der kan du spasere på egenhånd for å oppleve Henry VIII's liv og bakgrunn, eller bli med på en guidet tur.

 

London Eye. Hvis været er pent! Anbefales!

 

Ellers anbefales ikke English Breakfast :roll: ikke særlig godt!

 

Starbucks og London Tower skal besøkes, ja! Hva er det en slik English Breakfast inneholder? :p

 

:thumbup:

Den jeg spiste (den eneste):

En ikke helt ferdig kokt kjøttpølse, ikke ordentlig stekt flesk/bacon, bønner, tomat og et okei egg ;)

 

Om du skal spise english breakfast så for guds skyld spis det på en pub og ikke på hotellet.

 

Hva er aldersgrensen for å komme inn på puber i england?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått er det 18-årsgrense på puber generelt, men puber kan få egen bevilling for å også kunne ta imot barn. Da vistnok på betingelse av at de ikke er der etter et angitt tidspunkt og at de ikke sitter ved bardisken.

 

Dermed kan en bli nektet å ta barna med inn på en pub fordi det er ulovlig og få lov på neste og begge kan ha rett.

Lenke til kommentar
Å komme seg rundt er null problem. Kjøp en tredagersbillett, så kan du ta buss og t-bane så mye du klarer.

 

3-dagersbillett eksisterer ikke lenger. Det blir 1-dags, 7-dagers eller Oystercard, som er et verdikort. Informasjn finner du på http://www.tfl.gov.uk/

Der finner du også kart over T-bane, bussruter og båtruter.

 

Tror det fortsatt er mulig å kjøpe tredøgersbilletter. For ca. 2 mnd. siden kjøpte jeg tredagers til hele familien Men det kan være at de ikke legger tredages på nett som du viser til.

 

EDIT: Se vekk fra dette. SAM har rett.

Jeg spurte min datter og svaret var; Men pappa vi fikk tre billetter hver i en fin plastmappe. Husken er litt svak i dag..... :(

 

 

husker jeg ikek helt feil er aldersgrensen 16 for å drikke i England men det kan hende jeg bommer her.

Var mye 18-årssteder i områdene der vi var ifjor ihvertfall. Så ikke noe 16år noe sted.

 

Det er flest puber med 21 års aldersgrense i selve London, men beveger du deg litt ut i periferien så vil du sikkert finne 18 årsgrense. Og det er 18 årsgrense for å få servert øl (vin og brennevin også....) Men i england er det en lovlighetsgrense og serveringsgrense (tror jeg). Så hvis du har med foreldre så kan du få serveert øl til måltider hvis du er 16 år.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Det er flest puber med 21 års aldersgrense i selve London, men beveger du deg litt ut i periferien så vil du sikkert finne 18 årsgrense. Og det er 18 årsgrense for å få servert øl (vin og brennevin også....) Men i england er det en lovlighetsgrense og serveringsgrense (tror jeg). Så hvis du har med foreldre så kan du få serveert øl til måltider hvis du er 16 år.

 

Aldri opplevd at det har vært aldersgrense for å komme inn på noen puber i England (utenom noen puber på matchday). Mener også at det er en regel om at man kan få servert øl og vin til maten om man er 16 og har med seg en foresatt.

 

There is also a law that states that if accompanied by an adult persons older than 12 may consume alcohol such as beers, alchopops and wines, but only under the circumstances that it is accompanied by a meal.

 

Kilde

Endret av eesp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...