Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kom Onia 7 til kona i dag fra ebay.co.uk.

Denne gangen hadde pakken et lite stempel: "ikke tollpliktig" ...altså ingen moms eller gebyr denne gangen.

Det ser ut som momsreglene avhenger mest av humøret til de som jobber der, he he.

 

8 GB?

 

 

Litt pikant problemstilling. Sann historie følger .. .helt sant.

 

Jeg kikket litt på en facebookside hvor det var linket til en youtube video, trykket på den og det var en heller lettkledd dame i ett badekar. Den la seg selvsagt overalt på telefonen, nylig brukt, på videoer osv.

 

Hvordan kan man redigere hva som legger seg på telefonen, har lyst til å fjerne den før kona får tak i telefonen :)

Lenke til kommentar

Da kom Onia 7 til kona i dag fra ebay.co.uk.

Denne gangen hadde pakken et lite stempel: "ikke tollpliktig" ...altså ingen moms eller gebyr denne gangen.

Det ser ut som momsreglene avhenger mest av humøret til de som jobber der, he he.

 

8 GB?

 

Ja, jeg tror det holder for henne. Første smartphone.

Lenke til kommentar

Da kom Onia 7 til kona i dag fra ebay.co.uk.

Denne gangen hadde pakken et lite stempel: "ikke tollpliktig" ...altså ingen moms eller gebyr denne gangen.

Det ser ut som momsreglene avhenger mest av humøret til de som jobber der, he he.

 

8 GB?

 

Ja, jeg tror det holder for henne. Første smartphone.

 

Jeg forsøker og overtale kona til å selge sin Nokia N8. Den virker så utrolig gammeldags og tungvint etter å ha brukt Win7. 2000 er en fin pris. Men Nokia har god kvalitet på bilder og video, så det spørs.

 

 

(Takk Megaoctane)

Endret av NERV
Lenke til kommentar

Må trolig kjøpe meg en ny telefon iløpet av en mnd. Har hatt iPhone i 3 år nå, og er lei. Vil prøve noe nytt.

Android virker fint, men ikke helt overbevist pga mangel på kontroll så finnes det mye dårlige apps, og noen få gode, pluss sene oppdateringer.

Innerst inne, Windows fanboy. WP7 er alternativet. Tenker å gå for omnia 7, men ingen norsk marketplace er det store minuset. Har masse apps, men bruker dog bare noen då jevnlig.

 

Dere som har WP7 og dere som har hatt det, men gått vekk fra det igjen. Trenger noen råd....

Lenke til kommentar

Jeg ser (fortsatt) etter en erstatning for min etterhvert utdaterte WM6.5-telefon. Min vurdering er at WP7 ikke er ferdig, det mangler selvfølgeligheter som norsk ordbok/stavekontroll, multitasking, cut&paste, samt sikkerhetsfunksjoner som kryptering av minnekort (som WM har hatt i mange år). Regner med at dette kommer i en WP7.5(?) ila året, men det er ikke klart om de som kjøper med 7.0 får mulighet til å oppgradere.

 

Slik det ser ut nå, vil jeg gå for HTC Incredible S (Android). Vurderte lenge iPhone4, men vil ha minst 4" skjerm. Vurderte også DHD, som mange kolleger har valgt, men Incredible S har fått større batteri som varer lenger. Vet det kommer en HTC Sensation med 4,3" og 1.2 GHz dual core ( http://www.htc.com/no/product/sensation/specification.html ) som sikkert blir bra, men mitt behov er dekket greit nok med en Incredible S.

Lenke til kommentar

Vel, slik som det er nå må man bare finne seg i at WP7 er uferdig. Zanta presiserer en del mangler, men cut&paste er nå blitt implementert, og jeg må si at måten det er implementert på er lett å bruke og funksjonelt nok til de flestes behov.

 

Norsk ordbok/stavekontroll er noe jeg savner veldig, heldigvis er tastaturet så lett å bruke at jeg klarer meg bra. Kryptering av minnekortet er ikke noe issue med Omnia7(jeg tror for øvrig at Omnia'n er det beste alternativet per i dag).

 

Marketplace... det går fortsatt an å bruke det med free/trial apps eller lage seg en ekstra utenlandsk konto? Jeg gjorde det bare sånn og har betalt til nå sirka £10 (Strobe Tuner, eWallet, Shift2, mm) i apps jeg MÅ ha, vel vitende om at jeg vil måtte betale for dem en gang til den dagen jeg flytter til min norsk konto. Når det er sagt så føler jeg at det er kjekt å bare prøve appsene en stund før man kjøper med mindre man vet man skal ha dem. 100 kr er ikke så ille synes jeg.

 

Markeptplace kommer til høsten og det gjør multitasking også. Med Mango kommer også mulighet for å kjøre apps som Spotify og Skype, med norsk støtte kommer også mye mer funksjonalitet og forhåpentligvis vil det komme en rekke norske apps med den offisielle lanseringen, jeg gleder meg!

 

Ikke sikkert om dette kommer til oss 7.0 brukere? Det går mye rykter på nettet om masse forskjellig, men MS har så lenge sagt at Mango er en oppdatering til nåværende brukere også. Mango kommer i sin helhet (med språkpakker og alt) til alle mobilene (kanskje vil det ta litt mer tid for noen brukere enn andre slik det skjer med NoDo, men det er en annen sak).

 

Jeg sendte et spørsmål om dette til Paul Thurrott for noen dager siden (det var en rykte om at produsentene skulle velge å ikke inkludere språkpakkene i Mango). Han svarte følgende: "This doesn't seem possible. Language support is part of the OS, all current devices will get Mango for free"Man kan like fyren eller ikke, men ha har jo en del innsikt i MS.

 

En annen ting jeg savner er mulighet for å sinkronisere documenter med SkyDrive, men det blir også en del av Mango.

 

Men det er en smak ting, er det ikke det? Jeg hadde en omnia i900 i to år før og før det en Qtek med WM5. Omnia'n gikk fra WM6.1 til 6.5 og den såkalte 6.7. Som mange andre flashet jeg så mange forskjellige rom at jeg ble lei. Men hvorfor gjordet jeg det? Jo, det opprinnelige systemet (UI, tastatur, nettleser) måtte dekkes og tillegges funksjonalitet, brukervennlighet, snånne ting.

Noen kritiserer WP7 fordi det ikke går an å bytte til tredje part tastatur og slike ting, jeg er i hvert fall glad jeg slipper å ta stilling til det, tastaturet er knall god! Samme med UI, det funker! Hvis du vil ha en telefon hvor du kan velge å bytte alt så er kanskje ikke WP7 noe for deg.

 

Lykke til!

Endret av leoms17
Lenke til kommentar

En annen ting jeg savner er mulighet for å sinkronisere documenter med SkyDrive, men det blir også en del av Mango.

 

 

 

Denne sammen med Norsk ordliste og mulighet til å bruke MP3 filer som ringetoner er vel det jeg savner mest. Ellers er jeg kjempefornøyd med WP7 og Omnia.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg savner er mulighet for å sinkronisere documenter med SkyDrive, men det blir også en del av Mango.

 

 

 

Denne sammen med Norsk ordliste og mulighet til å bruke MP3 filer som ringetoner er vel det jeg savner mest. Ellers er jeg kjempefornøyd med WP7 og Omnia.

Ringetoner kommer også tror jeg leste noe sted

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tilbakemeldinger. iOS er noe av det kjedeligste som finnes, men det funker. Wp7 har potensiale, men jeg har også litt følelsen av et uferdig produkt, og kanskje ikke så "fine" apps. Android er nok et mere ferdig produkt, men programvare er ikke optimalisert, og apps som er "hjemmesnekret" gir elendig batteritid og et litt shabby inntrykk.

Huff...

Vanskelig å velge her. Kanskje jeg skal gå for noe billig veldig basic til høsten, når WP7 er oppdatert til mango, Nokia har lansert ny telefon, iPhone 5 er ute, og iOS 5 er fremvist..

Lenke til kommentar

Siste nytt om robot/modem lyder i Omnia7:

Alt tyder på at det har med bytte mellom 3g/2g i områder med dårlig dekkning (for noen leverandører), mange melder også at de har fått ny ROM fra servicen (AK1) og at problemet er løst. Nå er de tydeligvis stanset NoDo for Omnia igjen, så kanskje de skal prøve å oppdatere dette også (wild guess)? Kanskje det blir sammen med den mai sikkerhetsoppdateringen noen snakker om (wilder)?

 

Men tilbake til problemet, siste på xda var noen som slo av tastelyd og sluttet å ha problemet. Noen av dere som har problemet og bruker tatselyd?

Lenke til kommentar

Vel, det med tastelyder er nok BS, men jeg skrev til MS Answers i dag og spurte om oppdateringen til Omnia7 faktisk hadde stanset (min kones O7 får ikke annet enn pre-NoDo).

her er svaret:

 

You are right, below is the information regarding the Samsung Omnia 7 update:

 

We’ve temporarily stopped sending updates to Omnia 7’s. The team discovered a technical issue with the update package for this model. The work of fixing and testing the package is nearly done, and the team hopes to resume update deliveries soon. When we know more of the timing, it will be posted to http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/windowsphone/

 

Så da vet man i alle fall hva som foregår, O7 vil ikke få post-NoDo før NoDo blir gjort tilgjengelig igjen. Kanskje de fikser modemlydene for de som sliter også...

 

noen andre som har fått post-NoDo allerede?

Endret av leoms17
Lenke til kommentar

Faen der gikk mitt gamle Visa kort ut som jeg hadde fått lagt til på mitt Amerikanske Live konto.

 

Har prøvd via VPN fra usa, men funker ikke lenger.

 

Hadde vært jævlig kjipt å ikke få kjøpt Angry Birds, Plants vs Zombies og andre godsaker som kommer denne måneden..

 

Noen som har klart å legge til Visa kort i det siste til Zune kontoen?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å få lagt inn kreditt kort på marketplace, men får bare

 

"We can't authorize the payment method. Please make sure the information is correct, or use another payment method. If you continue to get this message, please contact your financial institution."

 

En kompis av meg fikk det til uten problemer. Eneste forskjell vi har klart å se er at kredittkortene kommer fra forskjellige banker.

 

Kan dette ha noe å si?

 

Har prøvd ørten VPN IP'er i og utenfor USA nå uten at det har funket. Har også prøvd EntroPay VISA. Hvor jeg ser at det er trukket ca $5 mens jeg har testet. Mao de trekker ca $1 per forsøk.

 

Har også prøvd på xbox.com, zune.net og rett fra telefonen på "add card" (på alle IP'ene).

 

Noen som har en vanntett løsning på dette?

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Klarte å legge til mitt første Visa kort sånn rent tilfeldig uten vpn etter å ha prøvd mange ganger.

 

Syns jeg leste noe om at de har skjerpa inn så folk utenfor usa ikke får lagt til visa kort på amerikansk live konto.

 

Nordea har fornyet VISA-kortet mitt pga at "opplysninger kan ha kommet på avveie" (pussig nok det...). Men saken er at jeg måtte bytte kort på zune-kontoen min og lurte veldig på hvordan det skulle gå...

Jeg gikk på billing.microsoft.com og valgte å endre betalingsmåte. La nytt kort med min egen adresse: "GATENAVN GATENR POSTNR" som "street" (tror ikke det har noe å si hva man skriver der) og "OSLO" som by, MEN samme postnr fra London som jeg brukte ellers, og UK som land selvsagt.

Ingen problem. Vanlig internet forbindelse, VISA-kort fra Nordea (ikke electron).

Håper det hjelper noen!

Endret av leoms17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...