Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Volumknappen er MYE lettere å trykke ned hvis du bruker silicone case. Men ganske tungvint uten.

Jeg syns både IE og Marketplace laster hurtig. Både med 3G og WIFI.

Kameraet er skuffende, ja.

Jeg syns skjermen er minst like nøyaktig som iphone. Men det er kanskje en smaksak eller tilvenning?

 

Savner faktisk multitasking en del. Appen Podcasts! er genial. Synd den ikke støtter multitasking.

Det blir vel sånn med Spotify også, da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skal droppe Omnia 7 og heller kjøpe en råere telefon når marketplace, norsk ordbok o.l. lanseres i Norge. Kanskje kjøpe en Trophy i mellomtiden... :hmm:

Var på Lefdal igår, og fikk sett på en HTC Trophy. Har enda ikke prøvd selve OS'et. Telefonen var i eske, som de åpnet for meg så jeg kunne se telefonen. Virket fast og fin i hånda ihvertfall..

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Volumknappen er MYE lettere å trykke ned hvis du bruker silicone case. Men ganske tungvint uten.

Jeg syns både IE og Marketplace laster hurtig. Både med 3G og WIFI.

Kameraet er skuffende, ja.

Jeg syns skjermen er minst like nøyaktig som iphone. Men det er kanskje en smaksak eller tilvenning?

 

Savner faktisk multitasking en del. Appen Podcasts! er genial. Synd den ikke støtter multitasking.

Det blir vel sånn med Spotify også, da?

Litt tilvenning er det nok, men jeg tror dessverre ikke den blir like bra som iPhone'en med tiden heller. Iallefall når det kommer til tastaturet. Jeg tror rett og slett tastaturet på iOS er en klasse for seg i forhold til alle andre OS. Det er iallefall min erfaring så langt.

 

Det er vel forsåvidt multitasking. Problemet er bare at du kan ikke hoppe frem og tilbake, som på feks iOS. Du kan hoppe tilbake med tilbake-tasten, men det blir for tynt og for dårlig. Dette skulle vel ordnes i første stor-oppdatering..?

 

Jeg er forøvrig ikke noen spesiell Apple-fanboy selvom jeg nevner iPhone/iOS hele tiden her. Det er bare at det er den jeg sammenligner med, da det er telefonen jeg har brukt før HD7, og er veldig fornøyd med den. :)

Lenke til kommentar

Vi får vel være litt tålmodige. For å være versjon 1.0 så er jo OS'et ganske bra. Jeg har hatt iPhone 3G, 3GS og har nå 4. Den er fin, men man skal ikke glemme at Copy Paste først kom etter 3 år, og at multitasking kom enda senere.

WP7 kommer med det mindre enn 6 mnd etter lansering, og det er jo en kjempebragd bare det.

Lenke til kommentar
Volumknappen er MYE lettere å trykke ned hvis du bruker silicone case. Men ganske tungvint uten.

Jeg syns både IE og Marketplace laster hurtig. Både med 3G og WIFI.

Kameraet er skuffende, ja.

Jeg syns skjermen er minst like nøyaktig som iphone. Men det er kanskje en smaksak eller tilvenning?

 

Savner faktisk multitasking en del. Appen Podcasts! er genial. Synd den ikke støtter multitasking.

Det blir vel sånn med Spotify også, da?

 

Godt å høre at du fikk Omnia'n :-)

 

Zune delen (med PodCast)av telefonen er jo den samme som på ZuneHD'n, så den må jo bare være bra :-)

Eneste "negative jeg har å utsette på den er at lydkvaliteten på ZuneHD er bedre, så jeg bruker faktisk fortsatt den for musikk og podcast. For i samme slengen og anbefale noen podcaster. Sjekk ut Kevin Smiths podcast imperie http://smodcast.com/home.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

iHouse: Det er ikke bakgrunnskjøring av 3. parts apps. Så hvis jeg trykker hjem-knappen avsluttes Podcasts!-appen. Snakker om en app og ikke Podcasts som synkes via Zune.

 

Megaoctane: Microsoft har vel ennå ikke sagt at bedre støtte for multitasking for 3. part apps, er blant de første oppdateringene? Har kun hørt snakk om Copy/paste.

 

Swank: Nei, jeg har nok ikke fått den ennå :( Snakker om erfaring fra HD7. Men Omniaen ankom Norge i dag tidlig.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Leste ryktene om oppdateringene 'NoDo' og 'Mango' nå. Sto ingenting om multitasking der. Men det må jo komme.

Men det var rykter om IE9 med støtte for HTML5 og Silverlight. Det kan bli interessant.

IE på WP7 nå er vel en blanding av IE7 og 8?

 

Han har sikkert ikke stått opp :p

 

Irriterende at ikke selger (av Omnia 7) sendte med kvittering i pakken. Nå er den holdt igjen av Posten. Har sendt Posten e-post med salgskvittering, så håper dem leser den asap.

 

Fått lagt til bankkort, iHouse?

Prøv med UK-konto og kjør 'Free VPN' koblet til en UK-server.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

2500kr er budet på. han skulle ha 3000 for den.

Vet ikke om det er for mye, eller passe greit? Alle har vel en mening rundt dette :(

 

IE9 for Windows er jo kjempe bra. har begynt å bruke den på hjemme PC'en istedenfor Chrome. Den er jo finere å se på også enn det Chrome er, regner med at den blir bra på WP7 også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Tror ikke han skal forvente 3K for den. 2500 kr er nok mer passende.

 

Ja, liker IE9 selv. Men det mangler Speed Dials, så derfor bruker jeg Chrome mest.

Tror det kan bli veldig bra på WP7. Nettleseren er jo forholdsvis bra nå, så.

Lenke til kommentar

Har ikke tid! :p Mye jobbing nå...

 

BTW, så betalte jeg 3000,- for HD7, Megaoctane. Den er i utgangspunktet dyrere enn Trophy. :)

 

IE9 blir nok bra. Men blir nok "evig" opera-bruker. Speed Dials og nå ordentelig organisering av mapper er knall! :)

 

Husker Microsoft Norge svarte på noe om multitasking i nettmøte med amobil. Men nå er jeg på jobb så da har je ikke tid til å lete etter slikt... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

What? Vurderer du å selge HD7-en!? Hadde jeg visst det, hadde jeg ventet et par uker til med å sende den :p

Hvem, i sin fulle bevissthet, vil velge iphone fremfor WP7? :p

 

What? Vurderer du å selge HD7-en!? Hadde jeg visst det, hadde jeg ventet et par uker til med å sende den :p

Hvem, i sin fulle bevissthet, vil velge iphone fremfor WP7? :p

Lenke til kommentar

Er det noen her som har bestilt/kommer til å kjøpe Dell Venue Pro når den blir tilgjengelig hos Expansys over helgen?

Jeg vurderer denne telefonen, men er uskikker på om de norske bokstavene er inkludert som opsjon på HW/SW keyboard. Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...