Gå til innhold

Kjære Hardware.no og brukere


Anbefalte innlegg

Hardware.no | Innskjerping av regler

 

Jeg vet at jeg kommer til å få masse pepper for denne tråden, og det er nok helt sikkert velfortjent, så bare kom med det. Vil be om at alle som skal kritisere gjør det konstruktivt og via PM, så vi slipper å ødelegge tråden mer enn den er nå.

 

 

Når det var sagt, ønsker jeg å få sagt et par ting ang. forumet til HW.no-gruppen.

 

Jeg synes det er alt for dårlig opplysning fra hardware.no til brukerne av forumet ang. stopp i systemet. Dette tyder på at det gang på gang blir "antatt" at problemene skal løses fort. Jeg snakker om bytte av software/hardware/linjer, osv. Tidligere i uken, tror jeg det var, gikk forumet ned. Og ikke en beskjed var gitt oss. Dagen derpå var forumet fortsatt utilgjengelig, men da hadde det endelig kommet en beskjed på forsiden av harware.no

Jeg vil be om at dere skriver "advarsler" FØR dere har tenkt å bearbeide forumet. Det er vel ikke for mye å forlange.

 

Og nå over til brukerne.

Dette er norges verste forum ang. brukere. Nå har jeg holdt på en stund, både i itpro.no og på supportforum.info, og det er ingenting i nærheten av hva vi ser her. Flaming av brukere, regelmessige AMDvsINTEL/MSvs*N*X-diskusjoner, drittslenging av "wannabe-moderatorer" (som jeg kommer til å få oppleve selv i nærmeste framtid) og UBRUKELIGE tematitler.

 

Jeg synes at moderatorene her på foraet bør skjerpe inn litt. Det er alt for lite "disiplin" på dette stedet, og det ødelegger en del. Løsne litt i tråden i Off Topic, men ellers synes jeg dere skal innføre en nulltoleranse.

 

La meg avslutte med et sitat fra IRC:

-         The use of this server is no right, but a priviledge. The admin(s)  

-         and opers can revoke this priviledge without further notice and

-         without a reason.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er delvis enig med deg, spesielt på forumdelen. Jeg leser mye på Clarkconnect sitt forum og der er tonen en helt annen. Folk virker mye høfligere og snillere og ikke minst hyggeligere mot hverandre enn her på forum.hw.no. Her det slik at man slenger dritt på hverandre og spammer osv. Vi har mye å lære av andre forum og folkeskikk.

 

BTW, jeg håper at "søppel" legges ned. Det er bare en helt meningsløs spammeplass.

Lenke til kommentar
Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".

 

Så personlig føler jeg at hvis moderatørene skal følge retningslinjene bør de stenge denne threaden eller herr forfatter bør bytte topic fortere enn jeg kan bite av en negl :)

Lenke til kommentar
Og nå over til brukerne.

Dette er norges verste forum ang. brukere. Nå har jeg holdt på en stund, både i itpro.no og på supportforum.info, og det er ingenting i nærheten av hva vi ser her. Flaming av brukere, regelmessige AMDvsINTEL/MSvs*N*X-diskusjoner, drittslenging av "wannabe-moderatorer" (som jeg kommer til å få oppleve selv i nærmeste framtid) og UBRUKELIGE tematitler.

 

Nå må du ikke putte alle brukerne i samme bås. Er ikke alle som er på forumet kun for å starte dårlige diskusjoner osv. det er faktisk en god del folk her som vet hva de snakker om og gjør så godt de kan for å hjelpe, uten å tenke på å få noe tilbake.

 

Jeg ser du registrerte deg for ca 1,5 uke siden, er ikke det litt kort tid for å sette fingeren på alt og alle på dette forumet?

 

Til slutt: det er forskjell på wannabe moderatorer og folk som sier fra til personer som driver å ødelegger en tråd. :-?

Dessuten kan vi ikke kreve fra hardware.no at de skal si fra når forumet er nede, det er som du selv sier kun et privilegium og ikke en rettighet

Lenke til kommentar

Er f.eks bare å gå inn på mobilforumet om en ønsker å finne drøssevis med totalt unyttige meningsutvekslinger, spamming, flamming, eller bare latterlig barnslige innlegg. Du finner slike innlegg overalt på hwn-nettverket, men på det mobilforumet har det av en eller annen grunn tatt helt av i den siste tiden. En annen ting jeg irriterer meg grønn over er at folk absolutt må skrive innlegg med tusen smilefjes, utropsstegn eller annet vås. Personlig ønsker jeg meg at muligheten til å legge inn slike ting fjernes totalt så lenge folk misbruker dette så til de grader uansett.

 

Dessverre er det ikke bare at folk har begynt å skrive mer tullete innlegg, men kvaliteten på resten av innleggende har generelt også blitt dårligere. Det ser nesten ut til at gjengen som pleide å skrive skikkelig gode innlegg her nå har fursvunnet helt.

 

Selv tror jeg at hovedsaken til den dalene kvaliteten på forumet kan henge sammen med den dalene kvaliteten på artiklene på forsiden av hw.no samt søstersider. Jeg tenker da på umodne skribenter, artikler fulle av skrivefeil og dårlig språk samt kvaliteten på innholdet generelt. Mange av artiklene skulle rett og slett ikke vært "trykket". Veldig mange av artiklene er bare svada og i beste fall oppramsing av ting som allerede burde være kjent for de fleste. Den eneste skikkelige profesjonelle siden som nå er igjen er akamera.no Jeg får nesten en klump i halsen når jeg leser mange av de vannvittig gode artiklene som er skrevet der og føler virkelig at jeg lærer mye nytt av det jeg leser. Det er en følelse jeg savner på søstersidene.

 

Om det er moderatorene og/eller skribentene som er blitt yngre og mer umodne eller det er jeg som er blitt eldre vet jeg ikke, men selv har jeg i alle fall sluttet å skrive så mye på forumet her. Det er så sinnsykt lite motiverende å svare på en tråd hvor vedkommende som startet den ikke engang greier å formulere seg på en noelunde saklig måte. Det virker heller ikke som om noen gidder å lese retningslinjene lenger og det å søke seg fram til stoff ved hjelp av søkemotorer er visst blitt et ukjent begrep for mange.

 

Frustrert.

Lenke til kommentar
Enig ja, desverre får visse personer "lov" til å spamme forumet og poste ikke informative tråder. Søppel burde legges ned, og man burde fjerne post count for å slippe dette reset mot x antall poster.

Anntar at denne kritikken er rettet mot meg og andre personer som holder seg en del i Off-Topic delen av forumet.

Altså, vet ikke hvor mange ganger dette må diskuteres, men jeg må bare riste på hode av dere...Jeg poster ikke for å være "størst og best og tøffest og får mest respekt" osv.

Jeg poster pga jeg syns det er artig og hyggelig å utveklse forskjellige ting med andre her på forumet.

 

Og viranth, Hvorfor er det problem at noen har flere poster en andre?

Kan noen andre forklare meg det, for jeg kan absolutt ikke se problemet i det :shrug:

 

 

Edit: Og ja..anngående emne i første post så er jeg fullstendig enig om at info'en er litt dårlig når forumet streiker ja.

Har kommentert det før, men har vist ikke skjedd så mye på den fronten desverre.

Lenke til kommentar

Hadde bare moderatene vært litt mere på vakt her så, sitter nå tenker på den karn sm faktisk laget 2 tråder over no flash greier hvor man ble skremt. tatt kontakt med 2 adminer men ikke no respons.

Men er vell egentlig dette moderatorne ønsker. jo flere 14isser jo mere folk trykker på bannerene til sponsorene. Men skulle vært flere av oss som fikset vår egen server og forum. altformange her som ødelegger

Lenke til kommentar

Det jeg hvertfall forsøker å gjøre er å si ifra til folk som kommer med usaklige eller spydige poster. Har sett endel av poster som er "lagd" på den måten at personen siterer noe som er skrevet, og kommer med en spydig kommentar som f.eks." du bør ikke uttale deg" osv..., i stedet for å komme med et saklig svar som evt. beviser at den siterte personen tok feil. Og hvorfor er det sånn at mange MÅ sitere for å kunne svare? Folk klarer vel fint å lese et innlegg selv om de slipper å lese det opprinnelige innlegget på nytt - delt opp i flere små sitater av en som svarer, ofte med en spydig/usaklig kommentar under hvert sitat. Det er irriterende, og helt unødvendig :x

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg Scirrocco. Kvaliteten på nyhetene/artiklene på hw.no sin framside er blitt dårligere. Jeg må si det at Yummy alias Vidar Fagerjord (?) har noen bra innimellom, men ellers er det meget lav kvalitet.

 

Men jeg lurer også litt på hva som har skjedd her.. Hvorfor plutselig hvem som helst blir moderatorer. Alt mulig rart fra 14-årsalderen er jo moderatorer, og da synker respekten. Det er litt beklagelig.

 

Hva Off Topic-stedet gjelder, så har jeg ikke noe imot det. Bare off topic holder seg der, og ikke noe går utover de andre stedene her.

 

Men mitt største ønske er at moderatorene kaster flere brukere vekk herfra og blir flinkere å holde oss brukere oppdatert om evt. nedetid på forumet. Jeg har, som sikkert mange andre, ikke noe imot nedetiden, men det er alltid godt å vite hva som skjer, når det skjer og hvorfor det skjer.

Lenke til kommentar

Skulle hatt en varsle admin knapp her. Men somoftest får jeg som svar når jeg sier i fra om en tråd at " det er svart i den , men skal holde brukeren under oppsikt" . hvorfor ikke bare slette med en gang, må man ha grunner untatt at de bruker ?????!!!!! HEEELP i topic ?

Slett med en gang. avtarer som er forstore skulle føres til ban på 2 dager med en gang eller slikt. skikkelig nazi forum en stund så man fikk ut 14issene

Lenke til kommentar

Problemet med at det kommer 10 nye "AMD vs Intel", "9700 vs 9700 PRO" er at nye brukere ikkje blir informert om slike ting...

 

Hadde det vert ei startside med råd ang. forumet ville det vert til hjelp. Det er regler her og der, men det er de sjeldneste personene som sjekker alt dette før de starter ein tråd...

 

Nye brukere veit ikkje om situasjonen på forumet, og når de blir flamet av 30 stk i første tråd så lurer eg på kva som er poenget her. I staden for å poste masse dritt til de, kan du simpelten legge inn ein link til søkefunksjonenforklare om den eller legge link til lignende poster.

 

Det er greit at nye personer som poster topicer som det er 1000s av må få vite hvor lista ligger, men ikkje av 30 forbanna medlemmer, heller av ein admin. De som flamer slike personer er ikkje stort bedre selv.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange synes at absolutt allt skal kontrolleres i hytt og pine. At folk krangler litt i blandt må man bare tåle. Det er når det begynner å bli totalt usakelige (hva nå enn det egentlig er), eller når det er regelrett trakkasering på gang, at man kanskje skal gripe inn. Håper det ikke er så veldig mange som synes smilies, uortodokse meninger og litt krangling, kvalifiserer til en slags "kamp mot terror". Hva er vitsen med et forum, hvis alle har like meninger?

Vi lever da i et demokrati enda, og ikke USA, eller?

Lenke til kommentar

Selv har jeg stort sett gitt opp å få hjelp fra dette forumet... Tror mest at jeg henger her for gamledagers skyld.

 

Det kommer fram endel veldig bra ting i denne tråden, syns jeg.

En litt omfattende side til nye brukere, med informasjon om forhold på forumet og slikt, kunne ha vært en god ting. Blant annet.

 

Selv tror jeg at jeg går et annet sted med mitt lydproblem...

 

Pluss: Hvorfor ser man stadig vekk hundrevis av sånne "jeg planlegger denne PC'en"-tråder? Kunne ikke "Anbefalinger"-delen av HW.no vært litt oftere oppdatert og litt mer utfyllende, rett og slett?

Lenke til kommentar
Vi lever i norge desverre.

Genialt at folk har flere meninger eller andre meninger, men noen av oss som har gått dritt lei "HVA ER GALT!!!!111!!!!????" . også standaren: " hva er best **** *****?"

 

Jo da, det er mange som ikke leser FAQ'n når de registrerer seg tydeligvis, men som oftest får jo disse seg en smekk og gjør ikke dette mere.

 

 

Det jeg reagerer på er at det er noen som absolutt skal ha et slags "eliteforum" hvor det ikke er lov til å gjøre noe (ikke overlagt) galt. Og når folk begynner å pirke på skrivefeil og litt krøkkete formuleringer, av de som ikke hadde S i norsk på skolen, ja da lurer jeg på hvor dette skal ta veien. Å klage på artikklene til hw.no kan vel kanskje være berettiget iblandt, men man må huske på at det sitter mennesker og skriver dette også, og mennesker er ikke alltid på topp.

 

Takk for seg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...