Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

I og med at Battlefield 4 kommer ut neste måned så må pcen oppgraderes. Nå går jeg i fra Corsair Obsidian 800d til Bitfenix Prodigy. Et ganske stort sprang. La inn en bestilling på følgende komponenter:

 

Arctic Silver Alumina Premium Ceramic <-- kjølepasta til Noctuaen.

Intel Core i5-4670K Haswell - Box

BitFenix Prodigy - Svart

Kingston ValueRAM hukommelse - 8 GB - DIMM 240-pin

ASUS Z87I-PRO (C2) - Haswell

 

Skal pare dette sammen med en Noctua DH14 og en Seasonic 750 watt strømforsyning som jeg har fra før. Skjermkort derimot er jeg ikke sikker på hva jeg skal velge. Tipper jeg kjøper dette rett før spillet blir lansert. Ser for meg noe rundt 2500,- Noen som har forslag der?

 

 

Legger gjerne ut et bilde av bygget når det er ferdig i løpet av uka ved interesse.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Skulle bruke kvelden på å montere et Asus H87I-Plus hovedkort i en Streacom FC8B boks med heatpipe-løsning. Men, akk! Selv om jeg trodde jeg hadde vært nøye med å sjekke hovedkort-layout osv. på mange bilder, så passer jo selvsagt ikke dette til heatpipe'ene... :-(

 

Problemet er at cpu-sokkelen er plassert alt for nærme den veggen heatpipe'ene skal festes på, og dermed stemmer ikke deres lengde, vinkel, osv....

 

Noen som har hatt samme problem og funnet en god løsning?

 

(Jeg vurderer å sage av en solid bit av cpu-brakett-delen som hører til Streacom-boksen for å jenke det til, men det er jo noe usikkerhet knyttet til en slik operasjon. Ikke vet jeg helt hvordan jeg skal få saget den relativt tykke aluminumsplata heller...)

 

(Evt. noen som kan foreslå et annet hovedkort som passer bedre i denne boksen? Må ha Intel LGA-1150-sokkel...)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...