Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Usb-lydkort og DACer er bedre på isolere bort støy som ville blitt dannet på et kovedkort Dessuten er det bedre å bruke eksternt lydkort mtp plass på hovedkortet, på et stort kort vil man ofte ha isolert lyddelen fra resten av hk, men dette blir det ikke plass til på mini itx

 

Bl.a. derfor ville jeg heller brukt eksternt lydkort/dac, eller den digitale utgangen (s/pdif) på små mini itx kott.

Endret av Jon Håvard (sevs)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

EVGA kommer med et spennende hovedkort her. Vet ikke om jeg skal gå for 4770R m/Iris og et hovedkort som helt sikkert mangler en hel del + leveringstid på den burken (For det har ikke kommet noe mer info her?). Frister egentlig litt å fortsette i samme bane som før med ett dedikert skjermkort, men da må Streacom kabinettet byttes ut med et litt større et som faktisk takler et dedikert ett.

 

Har dere tenkt å hoppe på 4770R og Iris? Jeg er bare så skeptisk til begrensningene det kortet får...

Lenke til kommentar

Jeg ser etter et mini-itx kort med 1156 sokkel, jeg vet der er fra forrige tiår men jeg orker ikke kjøpe ny prossessor, jeg skal lage en liten pc med corsair sin minikasse. Og jeg MÅ ha Wifi integrert. Var ikke lett å finne det nei... Men det fins, ZOTAC H55-ITX WiFi hadde vært midt i blinken. Noen som vet om noe? brukt, hva som helst.

Lenke til kommentar

Hei! Noen her som er interresert i det nylig lanserte ROG Impact mini itx kortet!? Det er jeg!

Ja, det nye ASUS Z87 Maximus IV Impact virker jo helt ultimat bra for en ITX-gaming rigg. Når jeg så dette så bestemte jeg meg for at min neste spillepc (- og *kremt* arbeidsstasjon) skal bygges på dette.

 

Det meste jeg har sett tidligere av M-ITX kort her gjerne en eller annen svakhet. Spesielt lyden og det nettverkskortet - der man veldig ofte blir av spist med elendige billigløsninger fra Realtek. Her får man jo alt. til og med ekstra forsterkerdel for headset.

 

Tipper det blir puttet inn i et Bitfenix Prodigy (eller noe lignende?) med heftig skjermkort og med en i5 4670K (ser ikke noe poeng i å ha i7 m/ HT til gaming). Spørsmålet blir jo bare om man skal ta "den helt ut" å velge hele "rubbet" komponenter i sort / rødt som hovedkortet (ROG-fargene), eller heller velge "fornuftig" utfra pris/ytelse osv. Tror og en Corsair H90 (140mm) er et bra valg for kjøling, da den passer fint i "eksosluka" bak på Prodigy. 240mm synes jeg er overkill så lenge man ikke ekstremklokker. Målet er å få god, men stillegående kjøling.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har sett er det kun Asrock som leverer kort med mulighet for både trådløst nett og mSATA? begge porter er et must synd jeg :)

 

Det ser sånn ut ja. De andre produsentene sløyfer Msata porten på sine kort. ASRock er også det eneste jeg har funnet med 802.11 AC støtte, men denne støtten fjerner muligheten for Intel WiDi da ASRock kortet bruker et broadcom wifi kort i stedet for de vanlige Intel kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...