Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Har tenkt på en Intel X25-V SSD 40GB til 950,- hos komplett for å fjerne alt HDD støy og få raskere oppstart

 

Og hvs det er mulig så har jeg tenkt å koble serveren direkte til pcen utenom ruter sånn at ingen andre i huset har tilgang til serveren.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på utkikk etter et Mini-ITX kort for å bygge en router. Må ha 2 nettverkskort, og bør være vifteløst. Tenkte å installere pfsense eller noe lignende på det.

 

Har funnet følgende kort som ser interessante ut:

 

http://www.mini-box.com/MSI-IM-945GSE-Mini-ITX-Motherboard

http://old.prisguide.no/product.php?productId=112321&cat_id=10

 

,men kan ikke se at noen av de er tilgjengelige i norge. Noen som har forslag til kort jeg kan bruke som er tilgjengelig her?

 

edit: Fant dette som så interessant ut, men det er kanskje litt i overkant dyrt..

Endret av ap3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Har egentlig ingen peiling på mini-ITX, har ennå tilgode å bruke et par timer på å se hvordan kort som er ute og hva som er best til ditt og datt, men du kan ta en titt innom nettsia i førsteposten, mye nyheter og prosjekter omg mini-itx der.

 

 

Har da begynt byggingen av mini-ITX serveren min, kabinettet ble en aluminiums koffer fra biltema, heilt ok byggekvalitet for ca 170 kr, for å si det sånn, man får det man betaler for.

 

Hovedkort er som sakt et Zotac Mini-ITX-A-E fra net on net.no

 

trenger noen forslag til et par DDR2 rambrikker og et par harddisker på rundt 500 gig og en SSD til "hovedpcen".

 

Edit: trenger også hjelp til valg av OS på serveren hvis noen har noe de vil anbefale så for all del rop ut

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hei.

 

 

Trenger ikke mere en ca 500 gig for jeg har ikke så veldig mye å lagre, den er mest laga for å slippe hdd støy.

 

Tenkte å kjøre en Intel X25-m 80 GB siden den er en del raskere en 40 GB versjonen

 

Hvor mye har ram og si i en server som denne ? for hvis det går raskere så støtter hovedkortet opp til 4 GB ram

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hei

 

Det går fint an å lage en mini-ITX gaming rigg, men det blir ikke av den mest kraftige sorten, men pass på å finn et kort med PCI spor og en prosessor som ikke er integrert på hovedkortet. men for gaming ville jeg heller ha valgt EVGA sitt mini x58 kort.

Lenke til kommentar

Noen som vet om muligheten for å lage en spill-pc med mini-ITX? Ser at det kan bli en liten utfordring med tanke på skjermkortstørrelse, strøm, maskinkraft og varme. Prøvd å google litt, men finner ingen ting fornuftig som er passe nytt.

 

Any ideas?

Vil sterkt anbefale deg Sapphires IPC-AM3DD785G. Kortet benytter seg av vanlig DDR3, har PCIe-x16 og støtter AMD-prosessorer med TDP på 65W (f.eks. Phenom II X4 910e 2,6GHz eller Athlon II X2 255 3,1GHz). Kortet er tilgjengelig for rundt en tusenlapp ifølge prisguiden.

Lenke til kommentar

Da er litt deler bestilt fra komplett til serveren.

 

 

- Intel X25-M 80GB gen.2

 

- Western Digital Caviar Black 500GB

 

- Corsair Twin2x DDR2 2 gb kit

 

- Noctua NF-P12

 

Men uheldighvis var ikke SSD'en på lager så må nok vente til uti neste uke før pakken kommer.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hei

 

(sorry dobbelposting)

 

 

Da er pakken min kommet trygt fram, i morgen bli det montering av SSD i hoved pcen, og på sereren skal siste bit gjøres ferdig( mangler HDD bur, start/reset knapp og vifte/ventilasjons hull)

 

Edit: SSDen var ødelagt så den ble sendt tilbake til komplett i går, får bare håpe det går fort.

Må gi kudos til komplett for super kundebehandling som vanlig.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Vil gjerne rette opp litt feilinfo jeg har videreformidlet. Sapphire IPC-AM3DD785G støtter prosessorer med høyere enn 65W effekt så lenge man sørger for tilstrekkelig kjøling. For meg spiller ikke dette noen rolle (laveffekt for alle penga!), men greit å rette opp tidligere utsagn.

 

- 125W CPU’s at consistently more than 60% loading for extended periods of time will require appropriate attention to the cooling solutions and air flow in the case

 

- 95W CPU’s will require appropriate cooling / air flow for the CPU, Chipset and MOSFET to be run under significant load for extended periods of time

CPU_support_list_of_IPC-AM3DD785G_634037499057187500 (1).pdf

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

kjøp Zotac H55.. stapp inn en 530 eller 661, fungerer som rakkern!

 

jeg bruker ett 5770 kort i min maskin, og det gir ytelse sammen med en 661 på stock.

 

Hei dp,

 

Er det denne Zotac H55-ITX WiFi som du har stappet inni et Lian Li PC-Q08?

 

  • Hvor mange disker og hvilken type/størrelse er disse? Kjører du soft raid?
  • Er den en i3 cpu du bruker?
  • Mener det er plass til en ATX PSU i det kabinettet stemmer dette?

 

Tenker på en media server for LinuxMCE....

 

Vuderer også ASRock A330ION den har 4xSATA og 2xeSATA. Men kansje denne blir for treg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...