Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X2


Anbefalte innlegg

 

Jeg skriver at det at du "gir" den en 4-er er et argument for at en 2-er er på sin plass. Hvordan får du dette til å bli at 2-eren ble satt på bakgrunn av din 4-er?

 

Du forsvarer din 2-er med at jeg gav den en 4-er. Da er det lett å tro at min 4-er var med i betraktningen da dere skulle sette karakteren. Hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor du nevner dette?

 

Men kan du ikke heller svare på noen av de spørsmålene jeg har stilt? Jeg kan gjenta noen av dem her.

 

1 Hvorfor oppdaterte dere ikke telefonen før dere testet den?

2 Visste du at det fantes en oppdatering, og vet du hvor du finner den?

3 Vet du at Cpu-en i denne har en dual-core løsning?

4 Hvordan kan du slakte maskinvaren, samtidig som søylen viser at den yter nesten 5 ganger bedre enn N97 mini?

5 Vet du at hakkete DivX ikke skyldes CPU?

6 Fant du SlideWiev

7 Visste du at den har HW akselerasjon for MP4 filmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen morsomhet med testen er at han klager over maskinvaren til Xperia X2, samtidig som han demonstrerer at den yter nesten 5 ganger bedre enn N97 mini, som de anbefalte og ga en 5-er.

Yter 5 ganger bedre? Regner med det er Java-ytelse du snakker om her. Java-ytelsen hjelper deg fint lite når det tar en evighet å utføre selv enkle operasjoner.

 

 

 

Blant annet ja. Og hadde du oppdatert telefonen, hadde du funnet ut at den var raskere enn N97. Men du har vel en egen agenda... Du lyver så det renner av deg. Telefonen er ikke treg i det hele tatt. Hvorfor er det så vanskelig for deg å fatte dette? At du har testet den med en utgått FW, er jo hele problemet...

Lenke til kommentar

Jeg påpeker faktafeil ved testen, og selvfølgelig visste ikke NokiAmobil om oppdateringen. Hvis de hadde visst det, kunne de oppdatert telefonen, for så å luke bort så og si alt det negative de har skrevet om den.

Igjen fri diktning. Anbefaler å lese testen før du kommenterer videre.

 

Men idiotiske påstander som at den ikke henger med HW-messig kunne de jo fremdeles trykket, på siden av søylen som viser at den yter 5 ganger bedre enn N97 mini :D

Igjen snakker du om Java-ytelsen. Og siden det er jeg som har satt inn den grafen der så er jeg fullt klar over at Java-ytelsen er bedre enn mange andre telefoner. Så kan du kanskje forklare hvordan bra Java-ytelse er ensbetydende med at telefonen er kjapp?

 

Og så kan du videre lese andre tester av X2 og se at her er det mange som er misfornøyd med de samme punktene vi nevner. Men, kanskje "internett" har konspirert seg mot SE?

Du kan også bruke tiden din på å lese foruminnlegg fra misfornøyde X2-brukere, eller ta turen innom en mobiltelefonbutikk og høre hvilke tilbakemeldinger de har fått på X2.

Lenke til kommentar

Ja, der tok du oss jaggu på kornet, poe. Vi mottar kassevis av penger fra Nokia hver dag. Det har gått så langt at vi har måttet ansette egne mennesker til å bære inn pengene derfra. Fra Sony Ericsson mottar vi derimot kun en tier i en konvolutt i ny og ne. Hver gang vi spør om å få tilsendt trillebårlass med penger fra Sony Ericsson mumler de bare noe om at kassen er tom og en eller annen ilter forumbruker i Norge...

Lenke til kommentar

Blant annet ja. Og hadde du oppdatert telefonen, hadde du funnet ut at den var raskere enn N97. Men du har vel en egen agenda... Du lyver så det renner av deg. Telefonen er ikke treg i det hele tatt. Hvorfor er det så vanskelig for deg å fatte dette? At du har testet den med en utgått FW, er jo hele problemet...

Og hva er denne agendaen? At jeg i snitt har gitt Sony Ericsson-telefoner bedre karakter enn Nokia? Hmm nei det passer vel kanskje ikke helt inn i din konspirasjonsteori. La oss heller glemme fakta og si at alle som ikke digger X2 lyver så det renner *ironi slutt*.

Lenke til kommentar

Blant annet ja. Og hadde du oppdatert telefonen, hadde du funnet ut at den var raskere enn N97. Men du har vel en egen agenda... Du lyver så det renner av deg. Telefonen er ikke treg i det hele tatt. Hvorfor er det så vanskelig for deg å fatte dette? At du har testet den med en utgått FW, er jo hele problemet...

Og hva er denne agendaen? At jeg i snitt har gitt Sony Ericsson-telefoner bedre karakter enn Nokia? Hmm nei det passer vel kanskje ikke helt inn i din konspirasjonsteori. La oss heller glemme fakta og si at alle som ikke digger X2 lyver så det renner *ironi slutt*.

 

Du kan jo svare meg på spørsmålene jeg stilte. Iallefall det ene: Hvorfor oppdaterte du ikke telefonen til siste FW?

 

J

 

Tror muligens noen her bør over på decaf... Og sukkerfri. Påstandene i denne tråden er jo helt vannvittige.

 

Nå synes jeg fortjener at du er litt mer spesifikk. Hvilke påstander er det som er "helt vannvittige"?

Lenke til kommentar

Ja, der tok du oss jaggu på kornet, poe. Vi mottar kassevis av penger fra Nokia hver dag. Det har gått så langt at vi har måttet ansette egne mennesker til å bære inn pengene derfra. Fra Sony Ericsson mottar vi derimot kun en tier i en konvolutt i ny og ne. Hver gang vi spør om å få tilsendt trillebårlass med penger fra Sony Ericsson mumler de bare noe om at kassen er tom og en eller annen ilter forumbruker i Norge...

 

Nå synes jeg du rett og slett er useriøs, hei vent litt, du skriver jo for Nokiamobil, og da er det vel ikke annet å forvente...

Hvem har sagt noe om penger?

Endret av KVTL
Fjernet quoting av slettede innlegg
Lenke til kommentar

 

Og hva er denne agendaen? At jeg i snitt har gitt Sony Ericsson-telefoner bedre karakter enn Nokia? Hmm nei det passer vel kanskje ikke helt inn i din konspirasjonsteori. La oss heller glemme fakta og si at alle som ikke digger X2 lyver så det renner *ironi slutt*.

 

Jeg noterer meg at du fremdeles ikke har svart på noen av spørsmålene mine, og konkluderer med at du har "svin på skogen". Du visste ikke at det fantes en oppdatering, og med så mange problemer som du opplevde med telefonen, ville det vel vært naturlig å sjekke noe så elementært, før man slaktet telefonen i en offentlig test?

Lenke til kommentar

Det beste med denne diskusjonen er jo at omtrent hele Amobil-redaksjonen er med og krangler her.

 

I mitt hode er det noe man bare ikke gjør.

 

Joda, det er det som skaper diskusjon. Jeg har ingenting imot at de deltar, og slik jeg angriper dem, er det vel helt på sin plass at de prøver å forsvare seg? Men i denne saken føler jeg at de rett og slett er på tynn is, og jeg kan bevise mine påstander, noe som jeg tror blir svært vanskelig for vedkommende som har skrevet testen ;)

Lenke til kommentar

Det beste med denne diskusjonen er jo at omtrent hele Amobil-redaksjonen er med og krangler her.

 

I mitt hode er det noe man bare ikke gjør.

 

Joda, det er det som skaper diskusjon. Jeg har ingenting imot at de deltar, og slik jeg angriper dem, er det vel helt på sin plass at de prøver å forsvare seg? Men i denne saken føler jeg at de rett og slett er på tynn is, og jeg kan bevise mine påstander, noe som jeg tror blir svært vanskelig for vedkommende som har skrevet testen ;)

 

Vil gjerne se deg bevise dine påstander.

Lenke til kommentar

Sorry poe, men her må det nesten være lov til å le. At en skal bli så sur, og kjefte så mye, for en test du syns er feilaktig, er rett og slett litt latterlig. Hvilken karakter telefonen skal få, er det folka i Amobil som bestemmer, ikke du. Så hvorfor bruke masse tid på å klage? Det er ikke noe du kan gjøre med det.

No hard feelings ;)

Lenke til kommentar

Et nytt mere nyansert rangerings system kunne kommet godt med, som f.eks. det på PhoneArea, men muligens med andre kriterier.

 

De gir egen karakter fra 1 til 10 i 8 forskjellige mobil kriterie områder. (Design, Display, Camera, Sound Quality, Battery, Connectivity, Multimedia og Organizer)

 

Slutt karakteren er så snittet av disse.

 

En slik type karaktergivning ville gi et mer relevant bilde av de forskjellige testede telefonene både fritstående og vis a vis andre testede telefoner.

 

Dagens "terningkast" metode blir alt for subjektiv og unyansert.

Lenke til kommentar

- Testen var god og "spot-on". Selv HD2 med snapdragon CPU sliter med WinMo, X2 har tapt før den har startet.

 

- poe sin respons var ventet, at amobil sin redaksjon prøver å argumentere mot denne brukeren er vel heller trist.

 

Ja, men nå er det mye som tyder på at denne snapdragon slettes ikke er så mye raskere enn den cpu-en som sitter i Xperia. Høyere klokkefrekvens er ikke lik bedre og raskere cpu. Det er noe de fleste med litt peiling vet.

En test som kjøres så og si likt på alle plattformer, er en java test. Og gjett hvilken mobil som scorer høyest på de testene?

Lenke til kommentar

Det beste med denne diskusjonen er jo at omtrent hele Amobil-redaksjonen er med og krangler her.

 

I mitt hode er det noe man bare ikke gjør.

 

Joda, det er det som skaper diskusjon. Jeg har ingenting imot at de deltar, og slik jeg angriper dem, er det vel helt på sin plass at de prøver å forsvare seg? Men i denne saken føler jeg at de rett og slett er på tynn is, og jeg kan bevise mine påstander, noe som jeg tror blir svært vanskelig for vedkommende som har skrevet testen ;)

 

Vil gjerne se deg bevise dine påstander.

 

Ja, da må du nesten først være litt mer konkret. Er det pinkoden du vil jeg skal bevise? Vel, etter den siste oppdateringen, så er skjermen synkron med inntastingen. Hvordan vil du at jeg skal bevise dette? Og etter den siste oppdateringen så kommer man til den siste man har på samtalelisten hvis man trykker ring tasten to ganger. Vil du at jeg tar video av det og sender det til deg, eller holder det med at jeg forteller deg det? Etter siste oppdatering, har jeg ikke måttet restarte telefonen en eneste gang, hvordan vil du at jeg skal bevise det? Etter siste oppdatering, starter applikasjonene raskt, og man venter ikke på noe som helst. Etter siste oppdatering, snur skjermbildet seg samtidig som du skyver ut eller inn tastaturet.

Det eneste som ikke er forbedret er videofunksjonen, og programkoden i den medfølgende div-xspilleren, av de punktene som amobil har trukket for. Telefonen har fremdeles ikke radiopanelet, og kameraet på fremsiden er ikke aktivt ennå. Den fullstendige oppdateringen, med disse funksjonene forventes i løpet av Mars. .cab filen som ble lansert, var mest for å fikse de bugsene som NokiAmobil har trukket for, og det har de gjort mens oppdateringen var fullt tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg synes artikkelforfatteren overdriver litt her. Det er dessverre blitt mer og mer "sensasjonsoverskrifter" i Amobil og denne testen bærer preg av nettopp dette.

 

X2 er en fantastisk telefon. Noen av panelene er litt trege, her hjelper oppdateringen som ble sluppet forrige uke. Etter Påske kommer enda en oppdatering, da med WinMo 6.5.3.

 

Problemet med PIN-koden er faktisk et WinMo-problem, ikke et X2-problem. Det står beskrevet i utallige tråder på diverse nettfora, noe som tilsier at journalisten i dette tilfellet har gjort dårlig research.

 

Har du lyst på en smarttelefon med glimrende batteri, skjerm, kamera og ikke minst et godt tastatur - så løp og kjøp en X2. Husk å oppgradere programvaren så snart du har tatt den med hjem fra butikken.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...