Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X2


Anbefalte innlegg

Ved en slik kommentar ber dere ikke bare om mer søppel på forumet, men dere går jo mot personen (personangrep, selv om det ikke er grovt i denne saken). Uansett burde ikke en journalist for Amobil komme med slik.

Nå har poe flere ganger direkte kritisert amobil sin objektivitet, uten å kunne argumentere for dette på noe høyere enn et latterlig nivå, og jeg synes virkelig amobil har sitt på det rette ved å møte denne kritikken. Journalistenes kunnskap om den aktuelle mobil, er det den jevne leser har å støtte seg på, og da er det betryggende at poes kraftige, men ubegrunnede, utsagn blir tilbakebevist av en troverdig kilde.

 

Selv så synes jeg diskusjonene med poe mot resten er svært underholdende, og inneholder mye bra humor selv om de ikke har store mengden med teknisk innhold.

 

Du tar parti med amobil, uten i det hele tatt å ha prøvd en X2 med siste FW? Kan du forklare meg hva som er feil med min argumentasjon, slik at jeg kan forbedre den i fremtiden? Du er tydeligvis ekspert på området, så jeg gleder meg til du svarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke hva man gir en telefon i karakter, men hva den fortjener å få i karakter, som er det vesentlige. Når Nokiamobil tester Nokia, leter de med lys og lykter etter det positive, når de tester et annet merke, leter de, og fokuserer, mest på det negative.

 

Så det du sier er at SE burde hatt enda høyere forskjell i karakter enn Nokia hos amobil, det er derfor du kaller dem nokiamobil? De heter altså ikke nokiamobil fordi de gir Nokia-mobiler gode karakterer, men fordi SE-mobiler ikke får bedre karakterer - enda bedre karakterer enn Nokia. Spennende logikk.

Lenke til kommentar

Avventer youtube-video Poe.

Du må jo vise oss hvor raskt og lettvint det er å legge inn update, sånn at alle potensielle kunder burde forstått at det er det første de skulle satt seg inn i.

Og videre må du jo vise oss hvor vidunderlig raskt og smertefritt det går med denne updaten.

 

Noe annet svar en youtube-link vil jeg se på som useriøst, du sa jo du allerede hadde rigget opp filmutstyret.

 

 

Filmutstyret rigget jeg jo ned når du ikke ville ha filmen.

 

hahaha.. Kom med denne youtube filmen din.. Hadde vært morro og se om du faktisk hadde telefon OG at den er så bra som det du sier..

Noe som du mest sannsynelig ikke har :tease:

Lenke til kommentar

Ved en slik kommentar ber dere ikke bare om mer søppel på forumet, men dere går jo mot personen (personangrep, selv om det ikke er grovt i denne saken). Uansett burde ikke en journalist for Amobil komme med slik.

Nå har poe flere ganger direkte kritisert amobil sin objektivitet, uten å kunne argumentere for dette på noe høyere enn et latterlig nivå, og jeg synes virkelig amobil har sitt på det rette ved å møte denne kritikken. Journalistenes kunnskap om den aktuelle mobil, er det den jevne leser har å støtte seg på, og da er det betryggende at poes kraftige, men ubegrunnede, utsagn blir tilbakebevist av en troverdig kilde.

 

Selv så synes jeg diskusjonene med poe mot resten er svært underholdende, og inneholder mye bra humor selv om de ikke har store mengden med teknisk innhold.

 

Og derfor forsvarer du Amobils bruk av forsvar (personangrep) som ikke er lov på forumet. Ved personangrep bryter de faktisk sine egne regler. Uansett hvor grovt eller ikke grovt det er så synker de ned på samme nivå som poe, og da har Amobil i alle fall ingen ting å klage på.

Lenke til kommentar

Ved en slik kommentar ber dere ikke bare om mer søppel på forumet, men dere går jo mot personen (personangrep, selv om det ikke er grovt i denne saken). Uansett burde ikke en journalist for Amobil komme med slik.

Nå har poe flere ganger direkte kritisert amobil sin objektivitet, uten å kunne argumentere for dette på noe høyere enn et latterlig nivå, og jeg synes virkelig amobil har sitt på det rette ved å møte denne kritikken. Journalistenes kunnskap om den aktuelle mobil, er det den jevne leser har å støtte seg på, og da er det betryggende at poes kraftige, men ubegrunnede, utsagn blir tilbakebevist av en troverdig kilde.

 

Selv så synes jeg diskusjonene med poe mot resten er svært underholdende, og inneholder mye bra humor selv om de ikke har store mengden med teknisk innhold.

 

Og derfor forsvarer du Amobils bruk av forsvar (personangrep) som ikke er lov på forumet. Ved personangrep bryter de faktisk sine egne regler. Uansett hvor grovt eller ikke grovt det er så synker de ned på samme nivå som poe, og da har Amobil i alle fall ingen ting å klage på.

 

Bare meg som ikke ser på det utsagnet som ett personangrep?

 

Angående CPU, så sier jeg som en aktuell kar i tråden sa angående CPUen til N97 Mini:

Cpu er ikke bare viktig for å kjøre et os, men er også et element som vil være viktig for f.eks. ved avspilling av film på telefonen. ;)

Lenke til kommentar

Ved en slik kommentar ber dere ikke bare om mer søppel på forumet, men dere går jo mot personen (personangrep, selv om det ikke er grovt i denne saken). Uansett burde ikke en journalist for Amobil komme med slik.

Nå har poe flere ganger direkte kritisert amobil sin objektivitet, uten å kunne argumentere for dette på noe høyere enn et latterlig nivå, og jeg synes virkelig amobil har sitt på det rette ved å møte denne kritikken. Journalistenes kunnskap om den aktuelle mobil, er det den jevne leser har å støtte seg på, og da er det betryggende at poes kraftige, men ubegrunnede, utsagn blir tilbakebevist av en troverdig kilde.

 

Selv så synes jeg diskusjonene med poe mot resten er svært underholdende, og inneholder mye bra humor selv om de ikke har store mengden med teknisk innhold.

 

Du tar parti med amobil, uten i det hele tatt å ha prøvd en X2 med siste FW? Kan du forklare meg hva som er feil med min argumentasjon, slik at jeg kan forbedre den i fremtiden? Du er tydeligvis ekspert på området, så jeg gleder meg til du svarer.

Jeg er overhodet ikke ekspert på området og det er også det som er poenget mitt. Ser meg heller som en ordinær leser, og i den situasjonen har jeg ingen mulighet til å bedømme hvem som faktisk har rett. Og derfor setter jeg pris på at Amobil forsvarer sine utsagn, sånn at ikke kun dine meninger blir stående for ettertanke.

 

Hadde jeg eid en X2, så hadde jeg sannsynligvis ikke lest Amobil sin test, disse bruker jeg mest som kjøpshjelp, og i bunn og grunn er det min mening som teller for meg. Men hvis du ikke respekterer at Amobil har sin egen mening om en mobil, så hadde det for oss andre lesere vært mer konstruktivt om du kunne komme med relevante bevis på utsagnene dine. Hvis du hadde vært i en rettsal, så hadde du ikke blitt frikjent fordi du har meninger og er sint, snarere tvert i mot. Dette er ikke det samme, men det er noe av de samme mekanismene som virker her og.

 

Så det jeg ønsker å se mer av i fremtiden hvis dette skal bli en saklig debatt, er konkrete målinger og andre bevis på at Amobil tar feil. Du mener de tar feil, og da er bevisbyrden på deg.

 

 

@program: Ja, det gjør jeg. Så hardt som poe går ut mot Amobil og enkeltindivider så forstår jeg at det setter følelser i sving selv hos umenneskelige mobiljournalister, når du setter ned mange timer i noe du mener er en god jobb, er det ikke helt lett å få det avkastet som løgn. Så lenge poe virker å se på Amobil som djevelen selv, tror jeg heller ikke han tar seg nær av det.

Lenke til kommentar

Hvor blir det av filmen din, poe? ;)

 

Du bad meg jo om en link til youtube som bekrefter .cab filen, og at det kun tar 10 minutter å installere. Den har du fått.

Hvis du ikke tror at jeg eier en X2, så bryr det meg ikke mer enn denne setningen ;)

Det kan godt hende jeg poster en film, men da ikke på youtube, men på et annet forum, for å demonstrere oppdateringene, hvis det ikke allerede er gjort.

 

Jeg har ingen interesse av å prøve å overbevise deg, du skal få tro hva du vil for meg. Det er viktig for meg å påpeke feil i testene her på Nokiamobil, noe jeg kommer til å fortsette med. Det at de gir denne en 2-er, har ingenting med realisme å gjøre, men en bitter mann som har et horn i siden til SE. Det skjønner de fleste, heldigvis. Selvfølgelig er det noen få som synes denne debatten er morsom, og noen er ihuga fanboys av andre merker, som koser seg vanvittig, hver gang Nokiamobil slakter en SE.

 

Jeg tipper Nokiamobil har gledet seg til å få slakte denne, og da den ble sendt ut til testing, hadde den en FW full av feil. Da var det på sin plass å kommentere dette, og gi den karakter deretter. Men nå somlet Nokiamobil så til de grader, at de ikke fikk testet denne før den var kommet ut på markedet, med ny FW, og tilogmed med en oppdatering som fikser de fleste bugsene. Det klarte ikke Nokiamobil helt å svelge, og slaktet telefonen på feilaktig grunnlag, og direkte løgner. Telefonen oppfører seg ikke slik som beskrevet, det er en direkte løgn. Og tror du meg ikke, så driter jeg i det, men du kan gjerne sjekke dette selv. Det er nesten så jeg misstenker Nokiamobil for å ha funnet fram en av de prototypene som feilaktig ble sendt ut til testing, for deretter å slakte den med et smil rundt munnen. De skriver vel noe om den innebygde GPS-en ikke skulle være nøyaktig? Så vidt jeg vet, er dette en standard komponent som er lik i de fleste mobiltelefonene, og finner det da svært usannsynlig at den skulle være mer nøyaktig i en annen mobiltelefon. Det jeg har testet viser at den tegner sporet så og si identisk med en Garmin håndholdt gps.

 

Men uansett hvor dårlig denne prototypen fungere, så gjør de forskjell så det suser. Da de testet prototypen av N97, var de langt mer positiv til denne. Nå har Nokia gått ut og bedt om unnskyldning for at de brukte norske kjøpere til beta-testere, men det hindret ikke Nokiamobil til å kåre den til årets proffmobil. At noen nekter for dette fakta vet jeg, men bevisene er nå så mange at de ikke lar seg kverulere bort. Neppe kjøpt og betalt, men en redaksjon full av Nokiaister, som ikke klarer å svelge at det er Nokia som henger etter, ikke SE. Du må huske at de ikke har opplevd storhetstiden til Ericsson, slik andre av oss har...

 

Så du får enten velge å tro meg eller ikke, uansett er det ikke jeg som sitter igjen med problemet. Jeg vet nemlig hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke hva de mener om poe. Poenget er at de selv forsøpler forumet. Posten går mot personen, ikke meningene. Det er et personangrep i mer eller mindre grad.

 

Om journalistene er menneskelige eller ikke har ingenting å si. Greit nok, han gjorde en feil, men det burde ikke forsvares.

Lenke til kommentar

Jeg synes testen var grei, konklusjonen rettferdig og karakteren passende.

 

Sony Ericsson sliter fremdeles med å forstå markedet, og hva brukerne vil ha. Når de ikke er lydhøre overfor kundene er det heller ikke rart at de taper markedsandeler til konkurrentene. X10 er den eneste telefonen de har som er verdt å vurdere, etter min mening.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke hva de mener om poe. Poenget er at de selv forsøpler forumet. Posten går mot personen, ikke meningene. Det er et personangrep i mer eller mindre grad.

 

Om journalistene er menneskelige eller ikke har ingenting å si. Greit nok, han gjorde en feil, men det burde ikke forsvares.

 

Eg skjønner kva du meiner i prinsippet,og den eine sleng kommentaren du sikter til kunne nok godt forumet vært foruten.Sjølv om eg synes at poe også har gått til noko som kan ligne på personangrep ved å framstille testeren som tilnermet lik om ein les mellom linjene som dum og inkompetent.

 

 

Som i dei fleste debatt innlegg som inneholder ris,er det vanskelig av og til og ikkje holde seg heilt til sakens kjerne og da tyr ein bevisst eller ubevisst til noko som kan tolkes som personangrep,da i mindre eller større grad.

 

Problemet i slike diskusjoner er ofte at skrevne/uskrevne regler for god oppførsel i desse sammenhengene ikkje skal generalisere,heller ikkje er det bra og ta for seg enkeltgrupper eller ein enkelt person,da det ofte kan bli tolket som snevert,uthenging av personer eller grupper.I diskusjoner eller disputter med engasjerte parter på begge sider er det av og til vanskelig å styre seg,sjølv for dei mest tolmodige.Håper at ein del av og til skjønner at ein del kommentarer av og til kan bli skrevet i "kampens hete" sjølv ein egentlig aldri skal godta personangrep,verken store eller små...

Lenke til kommentar

Takk for anmeldelsen. Personlig synes jeg SE har tapt seg de siste årene. Telefonene er kjedelige og lite nyskapende. Den voldsomme utviklingen ser ut til å ha stagnert. Det var en tid jeg ikke ville ha andre telefoner enn SE.

 

Forøvrig er det helt på sin plass at Amobil forsvarer anklagene fra poe.

 

Poe: Om det du skriver stemmer, kan du fremskaffe bevis annet enn personlige meninger?

Lenke til kommentar

Takk for anmeldelsen. Personlig synes jeg SE har tapt seg de siste årene. Telefonene er kjedelige og lite nyskapende. Den voldsomme utviklingen ser ut til å ha stagnert. Det var en tid jeg ikke ville ha andre telefoner enn SE.

 

Forøvrig er det helt på sin plass at Amobil forsvarer anklagene fra poe.

 

Poe: Om det du skriver stemmer, kan du fremskaffe bevis annet enn personlige meninger?

 

Hvorfor skulle jeg bevise noe som helst? Hadde jeg vært ansatt i Nokiamobil, og hatt betalt for slikt slett arbeid, hadde jeg gått hjem med en flau smak i munnen hver bidige dag.

 

Det er synd at du ikke skjønner hva jeg skriver, for da hadde du ikke trodd på et eneste ord av hva Nokiamobil har prestert å skrive om denne mobilen. Det er heldigvis få som baserer mobilkjøpene sine på svadatestene her på Nokiamobil, noe salgstallene til SE her i Norge reflekterer.

 

Jeg er villig til å vedde ganske mye penger, med hvem som helst, at X2 ikke er så treg som Nokiamobil påstår, at den går til sist nr på samtalelisten når du trykker to ganger på ringe tasten, og at skjermbildet på pinkodeskjermen er synkron med inntastingen.

 

De som vil vedde imot, kan gjøre det på pm.

Lenke til kommentar

 

 

Eg skjønner kva du meiner i prinsippet,og den eine sleng kommentaren du sikter til kunne nok godt forumet vært foruten.Sjølv om eg synes at poe også har gått til noko som kan ligne på personangrep ved å framstille testeren som tilnermet lik om ein les mellom linjene som dum og inkompetent.

 

 

 

Å angripe en test som i tillegg inneholder flere feilaktige opplysninger, er ikke å angripe person. Når man skriver for et nettsted, og i tillegg lyver om fakta, så må man regne med at man får kritikk. Noe annet ville vel vært merkelig. Og de som ikke tror meg, står fritt til å teste denne telefonen selv.

Lenke til kommentar

Alle de testene er fra før oppdateringen kom. Det er ikke uvanlig at bransjen spyr ut telefoner før en skikkelig programvare er å finne. Dette er ikke bare et SE fenomen. Amobil burde teste telefonen med nyeste oppdatering, og så heller skrive en ny anmeldelse. Det virker på meg som at Ola Dunk ikke er så flink til å finne fram til oppdateringer uten at de blir bedt om det. Vi er nok mye flinkere til å oppdatere diverse drivere på PC'n vår enn vi er å se etter nye oppdateringer på telefonen vår.

 

edit: Mange av feilene i programvaren kan være vanskelig for testbrukerne å finne. En 14 åring vil gjerne finne flere og andre bugs enn hva en 40 åring klarer. Tviler sterkt på at det er så mange 14 åringer med i testpanelet til mobilprodusentene.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Du er en svært høyrøstet SE-fanboy og nå er det kanskje på tide at du demper deg litt. Vi har forstått at du liker SE nå og vi forstår at du ikke liker testen. Det er ikke nødvendig å terpe på dette lenger. Det skaper bare dårlig tone i forumet.

 

Det er mye jeg liker, men forskjellsbehandling, og det at en regel gjelder for Nokia og en annen for ALLE de andre produsentene, liker jeg ikke.

 

Andre tester av X2 for en sammenligning:

 

SE X2 test fra Mobilen

 

SE X2 test fra PhoneArena

 

SE X2 test fra GSMArena

 

Jeg lurer på om enkelte er i denne tråden kun for å provosere? Du leser jo tydeligvis ikke mine poster, så hvorfor driver du å svarer med "god dag mann økseskaft"-svar?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...