Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X2


Anbefalte innlegg

 

Ja legg gjerne ut en video på youtube hvor du forklarer påstandene dine og viser at alt går som smurt på telefonen.

 

Vil du ikke ha video? Jeg som allerede hadde rigget opp videoutstyret, og startet innspillingen. Ta deg nå heller en tur i mobilsjappa, spør om det eksemplaret du får teste er oppdatert med siste .cab fil, og trykk i vei. Så kan du komme hit og fortelle meg hva jeg har "løyet" om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trekker jo for at de ikke fungerer. Herreminhatt...

Når du begynte å teste, driter jeg i. Oppdateringen var tilgjengelig lenge før testen ble publisert, det er det som teller. Men du visste ikke dette. Du, som liksom skal være proff, klarer ikke få noe så elementært med deg. Du burde vurdere å bytte jobb.

 

HAN nevner at det ikke fungerer, sier ikke spesifikkt at han trekker for det..

 

Inntrykket av en halvveis telefon forsterkes av at telefonen støtter Divx uten å klare å spille det av skikkelig, en FM-radio som finnes men ikke kan brukes før i senere softwareversjoner og et kamera for videosamtaler som ikke er aktivert.

 

Er du ikke enig i at det gir et litt halveis inntrykk? Det hadde hvertfall jeg gjort, uansett hva fader som står på esken at mobilen selges med, herregud. Det er totalopplevelsen som teller, han hadde tydligvis en dårlig totalopplevelse. Han kan ikke gi bedre karakter fordi det er kommet en patch ETTER han testet mobilen.. det får jo evt komme i en ny oppdatert test.

 

hvorfor gidder du i det hele tatt å skrive her når du åpenbart hater amobil så inderlig :D

Lenke til kommentar

Du trekker jo for at de ikke fungerer. Herreminhatt...

Når du begynte å teste, driter jeg i. Oppdateringen var tilgjengelig lenge før testen ble publisert, det er det som teller. Men du visste ikke dette. Du, som liksom skal være proff, klarer ikke få noe så elementært med deg. Du burde vurdere å bytte jobb.

Hei,

det er lite hensiktmessig å fortsette å diskutere på dette nivået. Begynn gjerne med å lese testen før du kommer med flere slike innlegg. At disse funksjonene (radio/videosamtale) finnes, men ikke virker, er som vi skriver i testen kanskje et tegn på at Sony Ericsson har hatt det litt for travelt med å få telefonen ut på markedet.

 

Forøvrig hadde det vel vært rart å ikke nevne at en telefon til denne prisen verken har FM-radio og videosamtale.

 

Hva er det du ikke klarer å forstå? SE har solgt en telefon, med en rekke funksjoner, som er behørig omtalt i produktbeskrivelsen. Der står det ingenting om fm-radio, eller om videosamtaler. Og jeg husker det ikke var så lenge siden toppmodellene til Nokia manglet FM-radio. Det dere skrev den gangen, er noe helt annet enn det du skriver nå. Husker jeg ikke helt feil, ble dette bagatellisert med unnskyldninger som,"ingen som bruker fm-radio". Jeg så iallefall ikke at dere trakk en eneste telefon for dette. Det som forundrer meg er at du ikke trekker for mangelen på smilys, for den mangler da vitterlig smilys. Det glemte du.

Lenke til kommentar

Du trekker jo for at de ikke fungerer. Herreminhatt...

Når du begynte å teste, driter jeg i. Oppdateringen var tilgjengelig lenge før testen ble publisert, det er det som teller. Men du visste ikke dette. Du, som liksom skal være proff, klarer ikke få noe så elementært med deg. Du burde vurdere å bytte jobb.

 

HAN nevner at det ikke fungerer, sier ikke spesifikkt at han trekker for det..

 

Inntrykket av en halvveis telefon forsterkes av at telefonen støtter Divx uten å klare å spille det av skikkelig, en FM-radio som finnes men ikke kan brukes før i senere softwareversjoner og et kamera for videosamtaler som ikke er aktivert.

 

Er du ikke enig i at det gir et litt halveis inntrykk? Det hadde hvertfall jeg gjort, uansett hva fader som står på esken at mobilen selges med, herregud. Det er totalopplevelsen som teller, han hadde tydligvis en dårlig totalopplevelse. Han kan ikke gi bedre karakter fordi det er kommet en patch ETTER han testet mobilen.. det får jo evt komme i en ny oppdatert test.

 

hvorfor gidder du i det hele tatt å skrive her når du åpenbart hater amobil så inderlig :D

 

– Fm-radioen har gjemt seg

 

Hvis ikke dette er å trekke, så vet ikke jeg. Det at DivX spilleren er dårlig, er jeg enig i. Men han fokuserer ikke på det formatet som glir strålende på telefonen. Han velger altså å trekke frem en dårlig spiller, men nevner ikke den andre spilleren som kjører høyoppløselig video så det knaker. Hvorfor? En annen forumbruker sa en gang at hans inntrykk av NokiAmobil var at når de testet en Nokia, så lette de med lys og lykter etter det positive, når de tester et annet merke, så leter de med lys og lykter etter det negative.

Lenke til kommentar

 

Ja legg gjerne ut en video på youtube hvor du forklarer påstandene dine og viser at alt går som smurt på telefonen.

 

Vil du ikke ha video? Jeg som allerede hadde rigget opp videoutstyret, og startet innspillingen. Ta deg nå heller en tur i mobilsjappa, spør om det eksemplaret du får teste er oppdatert med siste .cab fil, og trykk i vei. Så kan du komme hit og fortelle meg hva jeg har "løyet" om.

Video vil jeg ha, men legg den ut på youtube!

Lenke til kommentar

 

– Fm-radioen har gjemt seg

 

Hvis ikke dette er å trekke, så vet ikke jeg. Det at DivX spilleren er dårlig, er jeg enig i. Men han fokuserer ikke på det formatet som glir strålende på telefonen. Han velger altså å trekke frem en dårlig spiller, men nevner ikke den andre spilleren som kjører høyoppløselig video så det knaker. Hvorfor? En annen forumbruker sa en gang at hans inntrykk av NokiAmobil var at når de testet en Nokia, så lette de med lys og lykter etter det positive, når de tester et annet merke, så leter de med lys og lykter etter det negative.

Er det unaturlig å nevne at en telefon til denne prisen ikke har FM-radio? Det betyr derimot ikke at FM-radio alene f.eks. trekker karakteren ned til terningkast 2.

 

Å påstå at Divx-avspillere du kan kjøpe og installere til X2 kjører høyoppløselig video så det knaker er påstand som i beste fall må sies å være sterkt overdrevet og lite objektiv.

 

Slenger inn litt fakta fra vår test av Nokia N900 jeg:

"Mange vil nok føle at N900 er litt mangelfull uten en del tilpasninger. Blant annet er behovet for egen programvare for å aktivere FM-radioen en ting som nok vil få flere til å rynke litt i pannen."

Lenke til kommentar

Hei poe!

 

Det er greit at du har fått amobil.no langt ned i halsen,og du har sjølvsagt rett til å utrykke din missnøye med korleis testen var utformet og innholdet i den.Amobil kunne gjerne (om det ikkje allerede er uttrykt tidligere,meiner å huske det) publisert ein kommentar/artikkel der dei tydelig forteller sine lesere kva som ligger til grunn for test av mobiltelefoner.Altså om dei tester mobilen rett ut av eska eller,om dei vel å oppdatere alle mobilene dei tester med siste tilgjengelige firmware etc.

 

No,har eg ikkje brukt Nokia mobiler på mange mange år,så eg kan ikkje reknes som ein fan.Akkurat no kjører eg ein egenmodifisert Sony Ericsson K800iv utgave,som eg nettopp har laget eigne hjemmeskjermer til (ikkje touch,basert dog..),og liker den mobilen men,vil ikkje sverge til ein ny Sony Ericsson modell av den grunn.Trur til og med at min neste vil blir ein HTC.Og før det hadde eg ein Simens C55 og M55 siden dei hadde sockets support (IRC) ;)

 

Ergo er eg ingen lojal mobiltelefon kjøper,prøver å kjøpe den mobilen med int. og nyttige tjenester/funksjoner og til ein pris lommeboka mi tåler.

 

At du refererer til amobil.no som Nokiamobil synest eg ikkje er riktig.Eg har vært aktiv bruker av forumet og nettstedet siden 2001,og passiv leser fra 1998-2001.Kva som har blitt årets mobil på amobil.no har skiftet fra mobilmerke til mobilmerke.Og da eg merket din missnøye med Nokiamobil så eg t.d status intrykket fra amobil.no sine utsendte til Mobile World Congress der dei faktisk var veldig skuffet over Nokia sin stand etc..

 

Artikkelen eg tenker på finner du her. Er klar over at dette ikkje den artikkelen eg viser til ikkje er ein mobil-test.Men,det finnes fleire tester som viser at Amobil ikkje alltid er like fornøyd med Nokia sine mobiltelefoner som forøvrig også gjelder mobiltelefoner fra andre leverandører/merker.

 

Når eg las denne tråden fekk eg litt assosisasjoner til

film/video snutten ;)
Lenke til kommentar

 

 

Å påstå at Divx-avspillere du kan kjøpe og installere til X2 kjører høyoppløselig video så det knaker er påstand som i beste fall må sies å være sterkt overdrevet og lite objektiv.

 

 

Det har da ikke jeg påstått. Leser du ikke hva jeg skriver? Du visste altså ikke at Xperia har en annen media spiller, i tillegg til den du finner på SlideView. En som har hardware støtte for avspilling i mp4 formatet. Der filmene glir knakende godt over skjermen... Hva tenkte du på da du testet denne? Din N900 som lå i lomma?

Trakk du N900 for "mangelen" på radio? Hadde Nokia reklamert med radio?

Lenke til kommentar

Jeg også synes det er merkelig at denne telefonen har fått en 2er. Men selvfølgelig støtter jeg ikke opp under det poe sier, siden jeg ikke har noe grunnlag for det (og det regner jeg med at ikke han har heller.

 

Men, kjære Amobil. Dere forsøpler jo dette kommentarfeltet SELV. Når dere vet hva denne personen kommer med, så er det fryktelig uprofesjonelt å komme med slengekommentarer som:

 

"Jeg la merke til at du selv mente X2 fortjente en 4-er i en tidligere diskusjon. En så "lav" karakter fra deg, som knapt er kjent for objektivitet hva gjelder Sony Ericsson, er argument godt nok i seg selv for at en 2-er er på sin plass."

 

Ved en slik kommentar ber dere ikke bare om mer søppel på forumet, men dere går jo mot personen (personangrep, selv om det ikke er grovt i denne saken). Uansett burde ikke en journalist for Amobil komme med slik.

Endret av program
Lenke til kommentar

Jeg også synes det er merkelig at denne telefonen har fått en 2er. Men selvfølgelig støtter jeg ikke opp under det poe sier, siden jeg ikke har noe grunnlag for det

 

Ingenting? At oppdateringen er tilgjengelig mens de tester telefonen, men de velger ikke å installere den, for deretter å trekke i monn for de bugsen som blir rettet opp i denne oppdateringen, og det mener du ikke er kritikkverdig?

Lenke til kommentar

Hmmm... jeg blir ganske forbauset over dette. Sitter her med en X2 som fungerer helt fint. Noe småtreg, men det er da virkelig mange andre proff-telefoner som har fått langt bedre karakterer her på Amobil tidligere. Kanskje hadde journalisten for høye forhåpninger til telefonen? Det er i så fall helt greit, men man må jo teste disse dingsene i forhold til en eller annen form for standard og ikke "denne synes jeg er pyton".

 

Er ingen SE-fantast og jeg ønsker heller ikke å stille meg bak påstandene fra Poe, men makan til "angrep er det beste forsvar" fra Amobil-redaksjonen har jeg ikke sett på lenge. Meget skuffende!

Lenke til kommentar

Kom ikke som noe sjokk. Synes SE har lenge sluppet uferdige produkter på markedet. P serien var et godt eksempel på halvferdige produkter. Har hatt flere telefoner i p serien også i andre serier av SE. Har hatt alvorlige feil i firmware/hardware på alle de 5 SE jeg har hatt. Er så lei av at de ikke ordner ordenlige firmware før de slippes på markedet at jeg bli aldri og kjøpe en SE igjen...

Lenke til kommentar

Avventer youtube-video Poe.

Du må jo vise oss hvor raskt og lettvint det er å legge inn update, sånn at alle potensielle kunder burde forstått at det er det første de skulle satt seg inn i.

Og videre må du jo vise oss hvor vidunderlig raskt og smertefritt det går med denne updaten.

 

Noe annet svar en youtube-link vil jeg se på som useriøst, du sa jo du allerede hadde rigget opp filmutstyret.

Lenke til kommentar

Ved en slik kommentar ber dere ikke bare om mer søppel på forumet, men dere går jo mot personen (personangrep, selv om det ikke er grovt i denne saken). Uansett burde ikke en journalist for Amobil komme med slik.

Nå har poe flere ganger direkte kritisert amobil sin objektivitet, uten å kunne argumentere for dette på noe høyere enn et latterlig nivå, og jeg synes virkelig amobil har sitt på det rette ved å møte denne kritikken. Journalistenes kunnskap om den aktuelle mobil, er det den jevne leser har å støtte seg på, og da er det betryggende at poes kraftige, men ubegrunnede, utsagn blir tilbakebevist av en troverdig kilde.

 

Selv så synes jeg diskusjonene med poe mot resten er svært underholdende, og inneholder mye bra humor selv om de ikke har store mengden med teknisk innhold.

Lenke til kommentar

Avventer youtube-video Poe.

Du må jo vise oss hvor raskt og lettvint det er å legge inn update, sånn at alle potensielle kunder burde forstått at det er det første de skulle satt seg inn i.

Og videre må du jo vise oss hvor vidunderlig raskt og smertefritt det går med denne updaten.

 

Noe annet svar en youtube-link vil jeg se på som useriøst, du sa jo du allerede hadde rigget opp filmutstyret.

 

 

Filmutstyret rigget jeg jo ned når du ikke ville ha filmen.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å vite hvorfor poe kaller amobil nokiamobil hvis han som gjorde denne testen faktisk har gitt SE høyere score i snitt enn Nokia. Såpass saklighet må vi vel kunne kreve?

 

Det er ikke hva man gir en telefon i karakter, men hva den fortjener å få i karakter, som er det vesentlige. Når Nokiamobil tester Nokia, leter de med lys og lykter etter det positive, når de tester et annet merke, leter de, og fokuserer, mest på det negative.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...