Gå til innhold

Odontologi-tråden


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å ta utveksling i USA i et eller to semestre ved UiO?

Slik det står på hjemmesiden under utvekslingsavtaler med det odontologiske fakultetet så har de ikke noen avtaler med skoler i USA, men jeg vet at UiB har det.. Er det likevel mulig å organisere noe utveksling på egenhånd uten noe avtale med UiO?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Vet noen hvordan snittet er for studenter ved de ulike universitetene (UiT, UiB, UiO)? Kan man få jobb selv med dårlige karakterer etter endt utdanning? Vet ikke nivået på studentene. Om det liksom handler om å bestå eller for kun A'er. 

 

Jeg lurer på det samme. Har hatt min første eksamen og det gikk egentlig ikke så glatt som jeg skulle ønske det hadde gått...

Lenke til kommentar

Ja, jeg mente karakterer (dere som ender går i VGS). Jeg er virkelig redd for at inntakskravene skal øke betraktelig mye framover med tanke på størrelsen på årskullene. 

 

Går VG2 så har 1 og 1/2 år igjen. 

 

Tanken på å stryke på norskeksamen neste år er skremmende stor. 

Endret av Gluestick
Lenke til kommentar

Poengkravet for førstegangssøkere har vel holdt seg stabilt mellom 5,4 og 5,6 de siste fem årene. Så lenge du har generell studiekompetanse, snitt over kravet, matte S1+S2 eller R1, kjemi 1+2 og fysikk 1, så kommer du ganske sikkert inn. Om du ligger rett under grensen er det fortsatt gode muligheter å komme inn, siden det ofte er mange som sier nei eller trekker seg før studiestart. Du vil da få beskjed om hvor på ventelisten du ligger.

 

Det vil alltid være noe variasjon. Og tannlegestudiet er ikke for alle, det er et hardt studium med mye arbeid.

Endret av TheSnidr
Lenke til kommentar

Hei, takk for svar! Er du tannlegestudent? Isåfall hvilke universitet?

 

Hvilke del av matematikk er viktig ? Statistikk kanskje? Jeg hører at matematikk er nesten  av uvesentlig betydning på odontologistudiet. Kjemi herjer vel på toppen? Hvor vanskelig er den fra Kjemi 2 f.eks.? Har dere generell kjemi som fremtidge kjemikere med bachelor?

Lenke til kommentar

Hvordan er karakterene til studentene? Kun A'er. Eller handler det om å bestå for de fleste?

Gjennomsnittet ligger mellom B og C på de fleste eksamener. I ett fag, protetikk, har gjennomsnittet ligget mellom C og D de siste årene, og ingen har fått A på fem år. Noen personer holder seg i det øvre sjikt, andre ligger i det lavere sjiktet, og noen varierer fra eksamen til eksamen. Er vel som på de fleste studier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...