Gå til innhold

OL i Vancouver bruker XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evnt som det står i Cnet artikkelen...

To be fair, the Olympics tends to be conservative, even in the IT profession. Its mandate to suppliers was to "deliver a flawless Games" not try out the latest in new technology.

Det eneste området man "leker" med "the latest" teknologisk sett er i i selve tv produksjonene. Vancouver er først vinter OL hvor alt som produseres fra "offisielt" olympisk hold er i HD.

Lenke til kommentar

Jeg stiller bare spørsmålstegn ved

Alle PC-ene i OL i Vancouver har Windows XP installert.
og mengden kritisk journalistikk som er tilkrevet for å vidreformidle nyheter på en sømmelig måte.

 

snow.vancouver2010.com bruker forresten win2003/XP og IIS, mens alt annet er på linux/apache.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hadde de fått BSOD under skiskytinga så kan de henge opp skjermer med BSODen på og dele ut poeng etter hvem som plaffer ned fleste BSODer :p

 

Uansett, Linux hadde vært mer stabilt å bruke til slike systemer med høy oppetid, ser det selv at de Linux maskinene jeg kjører tåler fint 24/7 over mye lengere tid enn Windows før man må restarte grunnet små bugs her og der.

Lenke til kommentar

Når jeg hører windows xp og acer, så regner jeg med at det er maskiner som frivillige, regnskapsfolk, og vanlige arbeidere skal bruke. Så når vi vet at xp passer meget bra for folk som ikke er supergenier på data og at de fleste programmer og systemer støtter xp så har jeg ikke tro på at linux var aktuelt uansett. At det er en nyhet forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar

Av erfaring kan jeg nevne en ting med Acer (og sikkert de fleste laptop leverandører) er oppheting ved tung bruk, spesielt grafikk biten.

 

Veldig digg å sitte å jobbe på en laptop med GPU på 97c og CPU på 80c. Har hatt 2 acer laptopen, der jeg løste problemet ved å fjerne støv i ventilasjonshullet bak der all varmluften kommer ut, hver måned, men upratisk.

 

Ikke bare mine laptoper som har hatt problemet, alle jeg kjenner som har acer får problemet etter 1¨2mnd siden viftehullet blokkeres, men vi snakker om laptopene med dedikert skjermkort da ( alt fra Nvidia 9300m til 240m, har ikke fått rørt en Acer med ATi ennå, så de vet jeg ikke om..)

 

Workstations har jeg bare gode erfaringer fra, men laptoper er : /

Endret av Supreme P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...