Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

irriterer meg at jeg alltid har dårlig KD. Burde kanskje slutte å spille det, da KD tells veldig mye, og en har ikke noe i fps spill å gjøre egentlig om en har dårlig KD.

 

Det er så mykje i dette sitatet som indikerer at du ikkje burde spele Battlefield, men KD-en din er ikkje ein av dei.

Vell, jo. Hvis du har under 1.0 i KD dør du veldig mye, mer enn du dreper. Og, du bidrar til at teamet ditt mister mye tickets om du dør ganske mye - mister du for mye tickets, så vil det fiendlige laget få et overtak, samtidig med flaggene dem tar.

Du kan fortsatt cappe flag, gi ut ammo/medpacks, ødelegge fiendens kjøretøy, reparere lagkameraters kjøretøy, etc - aktiviteter som alle er positivt for laget ditt, men som på ingen måte bidrar med KD-ration din. BF3 er mer enn bare dreping ;)

Endret av tjalla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du syntes Conquest er kjedelig er rett og slett fordi du ikke har peiling på hvordan du skal spille moden. Alle bet jo at Conquest er den suverent beste moden, og den moden som er BF. Alt det andre er lagt til for at cod fansen skal kose seg....

 

Ikke kom her å si at jeg er cod fan fordi jeg liker noe som ikke er conquest. Jeg elsker rush og jeg tørr påstå at det inviterer til mer objective gameplay enn det conquest gjør.

 

Merker at jeg blir irritert over disse cod-fanboy spekulasjonene. Battlefield-spillere burde være fornøyd. De fleste suger, og da mener jeg virkelig dårlig. Hva er så galt med en Rush-mode? (skal innrømme at TDM kunne vært utelukket).

Jeg er glad TDM er med jeg. Det er der cod fansen skal kose seg.

Lenke til kommentar

Eg trur aldri "I rest my case" har vore meir passende - men la gå: Er kills det einaste du kan bidra til laget med?

Nei. Men, hvis du som sagt har under 1.0 i KD så dør du veldig mye, og selvom du får poeng for å revive, gi ammo og mer - kanke jeg skjønne hvordan det kan være så morsomt. Du bidrar og til at laget mister tickets og mer da.

Lenke til kommentar

den som dreper mye og mer, bidrar til at det andre laget mister tickets - dør du mye, så mister ens eget lag tickets - og det er ikke bra. Så KD tells faktisk. Det kan faktisk være at en dør mye som gjør at laget taper. Hvis en har under 1.0 i kd så bidrar en jo ikke. Kanskje en gir andre ammo og mer. Men, du er da enda en mindre combat effective person som de kan stole på for å vinne runden. Eneste du gjør med å gi ammo og mer er å bidra til at dem vinner runden, indirekte bidragelse. Beste er å ha over 1.0 i KD, samtidig som en gir støtte til teamet. Og, dør du f.eks 10 ganger, har laget ditt da mista 10 tickets. Som er veldig dumt.

Endret av Quakecry waits for alice
Lenke til kommentar

Hva er "tickets"?

 

Det antallet hvert lag får utdelt i starten av en conquest-runde, som synker for det laget som holder færrest points, og synker med én for hver gang noen på et lag må respawne.

Med mindre de har endret navn på det siden BF1942/BF2 og du spurte ironisk etc....

 

Uansett, ved å lese gjennom de siste 5-10 sidene av denne tråden er det ikke veldig vanskelig å se hvem som har oppfattet poenget med Battlefield og hvem som lever litt for mye i CoD-verdenen... ;)

Endret av ArildHH
Lenke til kommentar

KD er berre en ratio, så det ligg ingen automatikk i at du dør mykje - det kan like gjerne vere at ein ikkje drep så mykje. Rekneskapen din for tickets tek heller ikkje omsyn til kva ein gjer for laget undervegs. Om ein er aktiv i ulike støtteroller, trur eg du trygt kan rekne med at ein har ein positiv innverknad på tickets, sjølv om ein skulle ha negativ KD.

 

Poenget er at KD er ein stat som, i Battlefield, berre er viktig for buskfaste recontullinger (spel Sniper: Ghost Warrior eller kva enn, please) og Johnny Lonesome-typar som ikkje heilt har forstått kva som gjer Battlefield kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...