Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Jeg opplever CTF som den eneste modusen hvor man faktisk kan få ett samarbeid med folk som man ikke snakker sammen med over Skype/TS/Mumble o.l. Når man har tatt fiendeflagget og ser det kommer en dirtbike med to stk på hvor den ene som sitter på så hopper av for å gi deg setet - hadde ikke trodd jeg skulle få se sånt i BF3! Har flere ganger sett at flere motorsykler kjører i kolonne bortover for å kunne beskytte best mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@TB-GORGONPLEX

Høres ut som om du har vært veldig heldig. Men godt mulig folk har blitt litt bedre nå som det har gått litt tid. Jeg ble så skuffet over hele "End Game" at jeg droppet det etter ca. 3-4 timers spilling. CTF var fullstendig håpløst. Uansett hva jeg prøvde, angrep eller forsvar, så endte jeg opp mutters alene mens 90% lå og campet tungt, helst som snipere. De resterende 10% enten løp eller kjørte rundt som forvirrede høns.

Men kommer nok til å prøve det litt mer senere selv om det blir litt "stress" å spille igjen etter 3 ukers pause.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg opplever CTF som den eneste modusen hvor man faktisk kan få ett samarbeid med folk som man ikke snakker sammen med over Skype/TS/Mumble o.l. Når man har tatt fiendeflagget og ser det kommer en dirtbike med to stk på hvor den ene som sitter på så hopper av for å gi deg setet - hadde ikke trodd jeg skulle få se sånt i BF3! Har flere ganger sett at flere motorsykler kjører i kolonne bortover for å kunne beskytte best mulig.

 

Jeg har spilt 15+ kamper hittil og alle har vært som du forklarer her. Helis som lander for å plukke deg opp og fly deg til vårt flagg. Tanks som står strategisk plassert for å forsvare. Mye bedre samarbeiding i CTF enn noe jeg har sett hittil!

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke umiddelbart se problemet med dette?

Tja, jeg syns egentlig det er litt tidlig når jeg tenker over hvor dumme 12-åringer kan være. Samme hvor urealistisk mange syns Battlefield er syns jeg ikke det skal være barns første møte med krig.

 

Selvfølgelig er det bare et spill og jeg forventer ikke at alle som spiller skal sette det inn i en kontekst hentet fra den virkelige verden, men det skader ikke å ha litt forståelse av hendelsene som inspirerer til slike spill også - og det tror jeg ikke 12-åringer har så mye kunnskap om.

Lenke til kommentar

Tja, jeg syns egentlig det er litt tidlig når jeg tenker over hvor dumme 12-åringer kan være. Samme hvor urealistisk mange syns Battlefield er syns jeg ikke det skal være barns første møte med krig.

 

Selvfølgelig er det bare et spill og jeg forventer ikke at alle som spiller skal sette det inn i en kontekst hentet fra den virkelige verden, men det skader ikke å ha litt forståelse av hendelsene som inspirerer til slike spill også - og det tror jeg ikke 12-åringer har så mye kunnskap om.

Personlig ser det ikke som noen nødvendighet for barn å knytte feks. BF serien opp til virkelige hendelser.Jeg synes det er viktigst å vise dem at slikt kun er underholdning og på ingen måte er ment å overføres til den virkelige verden, selv om det kan være inspirert fra virkelige hendelser. Jeg tror noe av det vitkigste de må huske på og skjønne er at mennesker verken dør eller blir skadet som følge av det som forgår i BF. Jeg tror også at 12åringer allerede har fått mye verre møter med vold og krig gjennom den vanlige nyhetshverdagen/internett.

Men jeg kan forstå at mange har betenkeligheter generelt ved å benytte vold i seg selv som underholdning for barn. Et sted går grensen også for meg, men jeg mener at selv om 12åringer kanskje gjør mye dumt, er de oppegående nok til å kunne takle slik underholdning på en fornuftig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...