Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Hadde endel hylser som satt seg fast fordi de ikke ble spytta ut skikkelig, men mitt gevær hadde sikkert sett minst 40 år med tjeneste, så at det var litt tempramentsfullt var vel ikke merkelig...

 

Messinghylser eller plast? Opplevde aldri problem med skarp ammunisjon, men rødplasten kilte seg/dobbeltlada rett som det var. Mitt hadde vel "bare" 30 år på baken (var et av de siste som ble produsert), såvidt jeg husker av det som sto på det. Serienummeret husker jeg ennå (dimma i 04).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leo_Khenir: Messing ja. Regner ikke med rødplasten, da den hadde endel andre problemer :p

 

Men ikke så mange da. Vi skjøt ikke så mye 7.62 heller, vi var mer opptatt med å skyte "litt" grovere kaliber :p

 

 

 

Har også hørt "Elephant gun" om den. Er det merkelig da? Se på forskjellen på prosjektilet jamnført med 5.56mm NATO ;) De er bare vandt med å se slikt kaliber i GPMGer som M60, M240 o.s.v....

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg var i vanlig geværlag, så det var stort sett bare 7.62 på oss :p 3 fulle magasiner med sporlys, mørkeskyting pluss lysgranat, samt kamera med lang lukkertid ga en del fete "StarWars"-bilder...

 

Men ja, siden G3 er en såkalt "Battle rifle" og ikke en "assault rifle" (hovedforskjellen er kaliberet. SCAR-H er også en battle rifle, rent teknisk sett), er det mange amerikanere som ikke skjønner hvordan vi nordmenn klarte oss med den. AG med et 4x scope + granatrør veier jo fort oppmot og over 8 kg ladd, mens tilsvarende setup på en M16 vel er rundt 3 kg?

Lenke til kommentar

Jeg var i vanlig geværlag, så det var stort sett bare 7.62 på oss :p 3 fulle magasiner med sporlys, mørkeskyting pluss lysgranat, samt kamera med lang lukkertid ga en del fete "StarWars"-bilder...

 

Men ja, siden G3 er en såkalt "Battle rifle" og ikke en "assault rifle" (hovedforskjellen er kaliberet. SCAR-H er også en battle rifle, rent teknisk sett), er det mange amerikanere som ikke skjønner hvordan vi nordmenn klarte oss med den. AG med et 4x scope + granatrør veier jo fort oppmot og over 8 kg ladd, mens tilsvarende setup på en M16 vel er rundt 3 kg?

 

155mm her i gården :) Gud som jeg hatet den innskyvbare koblen i kombinasjon med cammonett.

 

Det er nok nærmere en 5-6kg på den også. Den veier jo ca 4Kg ladet uten ekstrautstyr.

 

 

 

Men det var vel nok off topic :p

 

Top 5 våpnene deres?

 

1. M16A3

2. M4A1

3. AK-74M

4. AN-94

5. G3A3

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Heh, synes det veldig at jeg er en typisk all-kit spiller? 1 våpen fra hvert kit + et allkit våpen ;)

 

Edit: Det stemmer jo ikke helt, men G36C er neste våpen på listen, bortimot likt med M40A5. Så av topp 6 er det 2 assault, 1 support/engi/recon og 1 allkit.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

M27 IAR, 1.35 KPM

M416, 1.33 KPM

AEK-971, 1.66 KPM

M16A3, 1.17 KPM

L85A2, 1.43 KPM

 

Like bak følger MK11, QBB-95, G53, M98B og AN-94. Kniv som ellevte beste våpen med 402 kills.

 

Merkelig nok så er det år og dag siden jeg faktisk brukte M416. Spilte utelukkende Assault og brukte ingen andre våpen enn dette i den første tiden jeg spilte, og deretter har jeg brukt så å si alt annet.

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...