Gå til innhold

Forumet oppgraderes, planlagt nedetid 18.02 kl. 23:00


Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at tiden for å oppgradere forumet fra IPB2 til IPB3 er her. Opprinnelig planlagt å begynne dette klokken 22:00 i dag 18. februar, men av hensyn til brukerne venter vi til etter 20km skiskyting er ferdig slik at brukerne ikke blir forhindret i å diskutere dette i OL-forumet som virkelig har slått an. Oppgraderingen er ventet å ta det meste av natten.

 

Den nye forumversjonen vil inneholde alt av funksjoner du fra før av har, men også gi mulighet til mye nytt. Viktigst av alt applikasjoner og "hooks", som gjør det enklere enn før å legge til funksjoner vi selv (eller andre) har laget for bedre å tilpasse forumet til vårt behov.

 

Noen av de nye funksjonene.

  • Mulighet til å ha private diskusjonstråder, hvor du inviterer deltagere.
  • Utbedret profilside (les mer)
  • Økt mulighet for å dele innhold på Facebook, Twitter med mer.
  • Facebook-connnect og OpenID (slått av i starten, men vil åpnes for så fort vi har gjort skikkelig sjekk mtp. personvern)
  • Økt sikkerhet
  • Bedre moderator- og administratorverktøy, gjør det lettere for oss å rydde opp når rot forekommer (les mer)
  • Bedre bloggefunksjon (litt arbeid gjenstår fortsatt)

Visuelt

Bedre muligheter, ny kode og struktur gjør at det ikke er like mye ekstra-arbeid å tilby flere skins/temaer. Liker du ikke de ca. 15 skins som er med fra start så gi beskjed, slik at vi kan starte arbeidet med å få på plass flere.

 

Ønske om mørke skins, skins basert på fotballag o.l, samt noen som er mest mulig likt de fra dagens forumversjon er alt fremmet. Det vil som alltid være avhengig av resurser, men målt opp mot den gamle forumversjonen er dette arbeidet nå langt enklere og mer effektivt å utføre.

, eller hva? :)

 

Les mer om hva skaperne av IPB3 har å si for muligheten innen det visuelle her.

 

Og om noe ikke fungerer?

Med oppgradering er det alltid fare for at alt ikke går som det skal. Vi har heldigvis hatt god hjelp av brukere til å teste og fått fikset alt kritisk som der er blitt påpekt og funnet av dere, samt at det selvfølgelig vil jobbes kontinuerlig med mindre mangler. Nå er vi nok kommet til et nivå hvor evt. feil/mangler vi ikke vet om vanskelig kan oppdages før etter utrulling.

 

Om du kommer over noen feil, eller rett og slett bare har forslag til funksjon eller annet, bruk vårt dedikerte forum til forumoppgradering bruk vår nye tracker-funksjon. Der kan du også få oversikt over hva som jobbes med og om andre alt har oppdaget mangler du evt. selv ser.

 

Med mindre noe uforutsett dukker opp, vil vi snart ha ny forumversjon på plass som vi kan utforske med i helgen, mens den gamle, som for tiden er fullspekket med bugs, kan pensjoneres.

 

Vi gleder oss mye til dette, og mest av alt en stor takk til de forumildsjelene som har stått på for at oppgradering blir et faktum og gitt uvurderlig hjelp med testing og annet.

Endret av Dotten
La til link for ny tracker-funksjon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres spennende ut. Likte riktignok ikke det nye designet deres da det kunne testes, men man vender seg vel til alt.

 

Stusser litt over dette nye med private tråder. Hva er poenget egentlig med tråder der bare innviterte/utvalgte av trådstarer får delta? Bortsett fra at man på den måten fjerne r uante mengder meninger og synnspunkter fra trådene og dermed gjør dem mer meningsløse kan det sikkert fort bli brukt til uthening av typen "Du ble ikke innvitert til privat diskusjon av den brukeren, men det ble jeg".

 

Men alt i alt høres det spennende ut med litt oppgradering.

Lenke til kommentar
Stusser litt over dette nye med private tråder. Hva er poenget egentlig med tråder der bare innviterte/utvalgte av trådstarer får delta? Bortsett fra at man på den måten fjerne r uante mengder meninger og synnspunkter fra trådene og dermed gjør dem mer meningsløse kan det sikkert fort bli brukt til uthening av typen "Du ble ikke innvitert til privat diskusjon av den brukeren, men det ble jeg".

 

Spørsmålet er jo mer hvorfor skal brukerne ikke ha muligheten? Det er i bunn en utvidet pm-funksjonalitet egentlig, bare langt mer oversiktlig. :)

Lenke til kommentar

Dotten sier det ganske greit Glimti, det er en oppgradering av systemet for personlige meldinger, det gjør kontakt brukerene imellom langt mer oversiktelig og enkel. Man slipper i tillegg å sende en ny melding hvis man skriver noe feil, man bare oppdaterer meldingen i denne "personlige tråden".

 

I tillegg vil det være enklere å rapportere personlige diskusjoner. Hvis en personlig diskusjon blir rapportert vil en administrator kunne invitere seg selv inn i diskusjonen. Det som blir rapportert vil vises som et sitat i vårt nye rapportpanel.

Lenke til kommentar
Da ser det ut til at tiden for å oppgradere forumet fra IPB2 til IPB3 er her. Opprinnelig planlagt å begynne dette klokken 22:00 i dag 18. februar, men av hensyn til brukerne venter vi til etter 20km skiskyting er ferdig slik at brukerne ikke blir forhindret i å diskutere dette i OL-forumet som virkelig har slått an. Oppgraderingen er ventet å ta det meste av natten.

Men rennet blir vel ikke ferdig før nærmere midtnatt. Ikke si at vi må se halve rennet alene. :cry:

Lenke til kommentar
Men rennet blir vel ikke ferdig før nærmere midtnatt. Ikke si at vi må se halve rennet alene. :cry:
Tar ikke spesielt lange tiden å slenge opp et phpBB-basert forum. Du får lage et til oss for sikkerhets skyld og spre linken i de aktuelle trådene. :p

 

Eventuelt så får vi bare lage oss en IRC-kanal et sted.

Lenke til kommentar
Høres bra ut, blir nok veldig uvant i starten, men en gang må man jo oppgradere :) Er det slik at trådene i "Mine innlegg" forsvinner? I såfall må jeg få tatt et screenshot av førstesiden slik at jeg ikke glemmer noen viktige tråder :)
Mine innlegg på testforumet upgrade.diskusjon.no finner dere her: http://upgrade.diskusjon.no/index?app=foru...section=myposts

 

Denne skal bli kraftig forbedret etterhvert, det skal jeg personlig sørge for. Jeg har mange innspill til hvordan "Mine innlegg" kan bli enda mer forbedret! ;)

Lenke til kommentar
Høres bra ut, blir nok veldig uvant i starten, men en gang må man jo oppgradere :) Er det slik at trådene i "Mine innlegg" forsvinner? I såfall må jeg få tatt et screenshot av førstesiden slik at jeg ikke glemmer noen viktige tråder :)
Mine innlegg på testforumet upgrade.diskusjon.no finner dere her: http://upgrade.diskusjon.no/index?app=foru...section=myposts

Hehe, funka dessverre ikke så bra: 591532.jpeg

Denne skal bli kraftig forbedret etterhvert, det skal jeg personlig sørge for. Jeg har mange innspill til hvordan "Mine innlegg" kan bli enda mer forbedret! ;)

Høres veldig bra ut! :) Regner da med at jeg sannsynligvis har samme tråder under "Mine innlegg" når jeg våkner i morgen som når jeg legger meg i kveld?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...