Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk koblet meg på universitetsnettverket i Tromsø ved å følge anbefalingen jeg fikk her i tråden(Forandret ikke på noen ting) og det virket fint.

 

Fortalte dette til servicen der borte, men de mente på at jeg var den eneste som hadde klart det. Vet ikke om det er fordi jeg har android 2.1 eller hva det er, men jeg er i allefall lykkelig fornøyd med å bruke mobilen min på nettet der!

 

Noen tips?

Jeg har Legend og den koblet rett opp på Uit sitt nett den og, trengte ikke å endre på noen innstillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest igjennom tråden her og sett at android avslutter programmene selv med en gang man forlater et prog på telefonen. Når jeg holder inne hus-knappen på Desire kommer det opp en rekke programmer som jeg nettopp har vært innom. Er dette programmer som fortsatt kjører i bakgrunnen og tar opp ressurser eller er det bare de siste besøke progsene?

 

Og hvis andriod avslutter progs selv, hva er vitsen med "task killer" appen?

Endret av A-Dawg
Lenke til kommentar

Har akkurat fått denne saken, men det er en ting jeg veldig gjerne skulle hatt, er det mulig å få det slik at skjermen "skrur" seg på når man mottar melding? Når mobilen ligger på bordet og det bare kommer en lyd, er det fort å overse den, vært bedre om den lyste opp i tilegg.. Det er da slik på alle andre telefoner...? Ellers veldig fornøyd!

 

/Eirik

Lenke til kommentar

A-Dawg Det er bare de sist brukte programmene

 

Hva blir vitsen med "Task killer" appen? Kjekt å ha?

Ingen vits...:)

 

Etter ei uke med surfing på "market" har jeg funnet ut at det er veldig mye overflødige program-varer. F.eks Task-killer, eller programmer som kan slå av lyden, wifi, lyset, bluetooth osv... -Som telefonen kan fra før av ved hjelp av noen få klikk.

 

Ellers elsker jeg Desire og anbefaler den til alle som er sugen på android touch. Var et herk de første dagene å bli vant med touch, men dette kommer seg raskt! Mulighetene på mobilen er uendelige!

 

Tok ut telefonen fra laderen i dag klokken 11:30 (fullt batteri), og nå klokken 15:15 fikk jeg beskjed om at det var kun 14% batteri igjen og best å lade den. hehe. Har personalisert hele mobilen og spilt en del, men den holdt ikke mange timene med det. Som flere har sagt tidligere blir muligens bat-kapasiteten bedre etter noen ladninger.

 

Savner dog en VG- eller Dagladet-widget..

Lenke til kommentar

Har akkurat fått denne saken, men det er en ting jeg veldig gjerne skulle hatt, er det mulig å få det slik at skjermen "skrur" seg på når man mottar melding? Når mobilen ligger på bordet og det bare kommer en lyd, er det fort å overse den, vært bedre om den lyste opp i tilegg.. Det er da slik på alle andre telefoner...? Ellers veldig fornøyd!

 

/Eirik

Prøv Handsent sms, den har den funskjonen + at alt er mykje bedre med den :) Søk i market, gratis!

Lenke til kommentar

Har noen klart å koble seg opp mot en Exchange-server? Hvordan fikk dere på skjermlås med kode slik at dette kunne fungere? Klarer jeg ikke bruke denne mot Exchange må den gå i retur.

 

Android støtter per nå ikke alle security policies, deriblant skjermlås med alfanumerisk kode. For å synke med exchange må din administrator legge deg i en egen gruppe som har redusert sikkerhetsnivå...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Har noen klart å koble seg opp mot en Exchange-server? Hvordan fikk dere på skjermlås med kode slik at dette kunne fungere? Klarer jeg ikke bruke denne mot Exchange må den gå i retur.

 

Android støtter per nå ikke alle security policies, deriblant skjermlås med alfanumerisk kode. For å synke med exchange må din administrator legge deg i en egen gruppe som har redusert sikkerhetsnivå...

 

/Espen

 

 

Jeg måtte legge inn a-z passord da jeg satt opp exchange, det dukket opp automatisk. Synes det er noe herk å måtte taste inn et passord hver gang jeg skal se på telefonen, så jeg installerte en app som het lockpick eller noe slikt - da slapp jeg exchange-passordet. Skal vist være mulig å beholde pattern-unlock som jo faktisk går an å bruke - men jeg har bare slått av all sikkerhet.

Lenke til kommentar
Jeg måtte legge inn a-z passord da jeg satt opp exchange, det dukket opp automatisk.
Hvor dukket dette opp? Jeg har prøvd å sette opp exchange flere ganger både med og uten wizard og med full resetting av telefonen. Alt jeg får opp er "Kontoen din i Microsoft Exchange Server har ikke tillatelse til å synkronisere med gjeldende innstillinger. Kontakt Exchange Serveradministratoren. (OK)"

 

Har også prøvd både med engelsk og norske menyer i tilfelle de er forskjellige.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Tok ut telefonen fra laderen i dag klokken 11:30 (fullt batteri), og nå klokken 15:15 fikk jeg beskjed om at det var kun 14% batteri igjen og best å lade den. hehe. Har personalisert hele mobilen og spilt en del, men den holdt ikke mange timene med det. Som flere har sagt tidligere blir muligens bat-kapasiteten bedre etter noen ladninger.

 

For å få en oversikt over *hva* som har brukt batteri, kan du legge "Battery use" på Home screen (eler i en mappe): + -> Shortcut -> Settings -> Battery use

Lenke til kommentar

Ellers elsker jeg Desire og anbefaler den til alle som er sugen på android touch. Var et herk de første dagene å bli vant med touch, men dette kommer seg raskt! Mulighetene på mobilen er uendelige!

Én ting er sikkert: Det er ingen énhåndsmobil. Jeg er vant til å kunne skrive meldinger mens jeg går, med én hånd. Med denne er det umulig, siden litt av håndflaten vil være borti ene hjørnet, f.eks., som dermed gjør at den tolker signalet som at jeg trekker ned statuslinjen eller noe. Eller kanskje jeg bare har for små hender.

Lenke til kommentar

Etter å vært utenlands i en uke uten internett (sitter fortsatt med min "kjære" SE w710i), så var noe av det første jeg gjorde å sjekke denne tråden igjen :D

Ble overrasket over hvor mange sider den ligger på nå, så jeg har ikke orket å lese igjennom alle.

 

Sitter folk flest igjen med et positivt inntrykk av telefonen?

Har ikke funnet så veldig mange norske tester av telefonen, så jeg har ikke fått med meg altfor mye enda. Men leste et sted at man bare får 120 mb å innstallere apps på? Betyr det at man ikke kan innstallere på minnekort?

Og er det noen som vet sånn ca. gjennomsnittsstørrelse på apps? Og spill?

 

Takker :D

Lenke til kommentar
Jeg måtte legge inn a-z passord da jeg satt opp exchange, det dukket opp automatisk.
Hvor dukket dette opp? Jeg har prøvd å sette opp exchange flere ganger både med og uten wizard og med full resetting av telefonen. Alt jeg får opp er "Kontoen din i Microsoft Exchange Server har ikke tillatelse til å synkronisere med gjeldende innstillinger. Kontakt Exchange Serveradministratoren. (OK)"

 

Har også prøvd både med engelsk og norske menyer i tilfelle de er forskjellige.

 

 

Da har vi nok forskjellige instillinger på exchangeserverne vi kobler oss opp imot. Hos meg gikk det helt greit og jeg fikk beskjed om at pga policys på min exchange-server var jeg nødt til å definere et passord på 4 tegn. Har desverre ikke snøring på hvordan arbeidsgivern min har satt opp dette

Lenke til kommentar

Etter å vært utenlands i en uke uten internett (sitter fortsatt med min "kjære" SE w710i), så var noe av det første jeg gjorde å sjekke denne tråden igjen :D

Ble overrasket over hvor mange sider den ligger på nå, så jeg har ikke orket å lese igjennom alle.

 

Sitter folk flest igjen med et positivt inntrykk av telefonen?

Har ikke funnet så veldig mange norske tester av telefonen, så jeg har ikke fått med meg altfor mye enda. Men leste et sted at man bare får 120 mb å innstallere apps på? Betyr det at man ikke kan innstallere på minnekort?

Og er det noen som vet sånn ca. gjennomsnittsstørrelse på apps? Og spill?

 

Takker :D

0.1 til noen mb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...