Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Etter å vært utenlands i en uke uten internett (sitter fortsatt med min "kjære" SE w710i), så var noe av det første jeg gjorde å sjekke denne tråden igjen :D

Ble overrasket over hvor mange sider den ligger på nå, så jeg har ikke orket å lese igjennom alle.

 

Sitter folk flest igjen med et positivt inntrykk av telefonen?

Har ikke funnet så veldig mange norske tester av telefonen, så jeg har ikke fått med meg altfor mye enda. Men leste et sted at man bare får 120 mb å innstallere apps på? Betyr det at man ikke kan innstallere på minnekort?

Og er det noen som vet sånn ca. gjennomsnittsstørrelse på apps? Og spill?

 

Takker :D

0.1 til noen mb.

 

Men stemmer det at man bare kan innstallere til internminnet, og ikke til minnekort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å vært utenlands i en uke uten internett (sitter fortsatt med min "kjære" SE w710i), så var noe av det første jeg gjorde å sjekke denne tråden igjen :D

Ble overrasket over hvor mange sider den ligger på nå, så jeg har ikke orket å lese igjennom alle.

 

Sitter folk flest igjen med et positivt inntrykk av telefonen?

Har ikke funnet så veldig mange norske tester av telefonen, så jeg har ikke fått med meg altfor mye enda. Men leste et sted at man bare får 120 mb å innstallere apps på? Betyr det at man ikke kan innstallere på minnekort?

Og er det noen som vet sånn ca. gjennomsnittsstørrelse på apps? Og spill?

 

Takker :D

0.1 til noen mb.

 

Men stemmer det at man bare kan innstallere til internminnet, og ikke til minnekort?

 

 

Hvor går man for og skifte lagring ifra internminnet til SD kortet???

Apps kan ikke lagres på minnekortet. Men applikasjoner kan benytte seg av minnekortet ved lagring av tilleggsdata. Spotifys offline-liste, GPS-programmers kart osv. lagres f.eks. på minnekortet, ikke i telefonminnet.

Lenke til kommentar

Har gjentatte ganger fått denne beskjeden etter å ha vært innom applikasjoner. Hvorfor?

 

Under "Instillinger - Applikasjoner - administrer applikasjoner -> BEKLAGER PROSESSEN INNSTILLINGER (PROSESSEN COM.ANDRIOD.SETTINGS) HAR STOPPET UVENTET. VENNLIGST PRØV IGJEN.

 

Sjekk bilde:

 

IMG_2184.jpg

Lenke til kommentar

Har gjentatte ganger fått denne beskjeden etter å ha vært innom applikasjoner. Hvorfor?

 

Under "Instillinger - Applikasjoner - administrer applikasjoner -> BEKLAGER PROSESSEN INNSTILLINGER (PROSESSEN COM.ANDRIOD.SETTINGS) HAR STOPPET UVENTET. VENNLIGST PRØV IGJEN.

 

Sjekk bilde:

 

IMG_2184.jpg

 

Bruker du Locale?

Lenke til kommentar
Da har vi nok forskjellige instillinger på exchangeserverne vi kobler oss opp imot. Hos meg gikk det helt greit og jeg fikk beskjed om at pga policys på min exchange-server var jeg nødt til å definere et passord på 4 tegn. Har desverre ikke snøring på hvordan arbeidsgivern min har satt opp dette
Har funnet ut at minst 2 andre personer med HTC Desire har klart å koble seg opp mot samme exchangeserver som jeg prøver komme inn på og begge ble a bedt om å sette opp passord. Det er mulig jeg har en annen softwarerelease der dette ikke fungerer eller så er det en feil på min telefon.

 

Det ser ut som om det går mot retur av telefonen. :cry:

Lenke til kommentar

Tenker da på musikk og bilder osv! Hvor går man får og skifte ifra internminnet til SD kortet?

 

Det lagres automatisk på minnekortet... Som bruker har du ikke tilgang til å bruke internminnet på telefonen.

 

/Espen

 

 

Prøvde og sende over en video på 220 mb ifra pc`n.. men funket ikke da det ikke er nok minne! Det lagres på internminnet.. ser at mb`ene forsvinner ifra internminnet når jeg overfører.. så dette var rart

Lenke til kommentar

Tenker da på musikk og bilder osv! Hvor går man får og skifte ifra internminnet til SD kortet?

 

Det lagres automatisk på minnekortet... Som bruker har du ikke tilgang til å bruke internminnet på telefonen.

 

/Espen

 

 

Prøvde og sende over en video på 220 mb ifra pc`n.. men funket ikke da det ikke er nok minne! Det lagres på internminnet.. ser at mb`ene forsvinner ifra internminnet når jeg overfører.. så dette var rart

Rart. Hva med å ta ut minnekortet og sette det i PC'en for direkte overføring?

 

Så hvordan får jeg tilgang til betal apps? Eneste guide jeg har funnet snakket om noe rooting av tidligere android os.

Norge er foreløpig ikke inkludert i den svært eksklusive gruppen land som har tilgang på betal-apps. For at vi skal få tilgang på disse, må telefonen derfor "rootes" (omtrent det samme som jailbraking av en iPhone, tror jeg). Alternativt går det visstnok an å sette inn et sim-kort fra USA. Da tror Market at du er amerikaner, og gir deg tilgang på slike apps.

 

Før du spør: Desire har man foreløpig ikke klart å roote tilfredsstillende, så vidt jeg vet.

Endret av ixpfah
Lenke til kommentar

Og hvis andriod avslutter progs selv, hva er vitsen med "task killer" appen?

Hvor har dere fra at Android avslutter programmer selv? Har selv sett flere spill og programmer som kjører i bakgrunnen - enkelte spill spiller musikken sin mens man gjør andre ting. Lukker jeg via Advanced Task Killer stopper spillet og musikken slutter.

Lenke til kommentar

Noen som har lekt seg med Instillinger->Personliggjør->Scener?

 

Oppdaget denne og tenkte først "WOW!!!, flere sett med "desktops", i praksis altså 7 x et antall slike", hvilket jo ville være utrolig praktisk.

 

Prøvde en slik Scene (workplace, tror jeg den var kalt) og gikk tilbake til min "egendefinerte" etter en stund.

 

Men! Da funket plutselig ikke "meldinger"-widgeten mer! Det kom bare opp et digert bilde av en stor og grønn robot (android-logoen?) med teksten "samtale avsluttet" eller noe nederst... helt klart buggy, spør du meg... Prøvde alt mulig rart, men klarte ikke å få frem meldingene mine. Til slutt slo jeg av telefonen i ren desperasjon (første gang siden jeg fikk den for over en uke siden!) og så på igjen. Da virket meldings-widgeten heldigvis.

 

Noen som har opplevd tilsvarende? merkelig og litt guffen opplevelse...

Lenke til kommentar

Og hvis andriod avslutter progs selv, hva er vitsen med "task killer" appen?

Hvor har dere fra at Android avslutter programmer selv? Har selv sett flere spill og programmer som kjører i bakgrunnen - enkelte spill spiller musikken sin mens man gjør andre ting. Lukker jeg via Advanced Task Killer stopper spillet og musikken slutter.

det avslutter program når det trengs. tror ikke 3, parts spill o.l. kan kjøre i bakgrunnen som forgrunnsprosess i 2.1

Lenke til kommentar

Og hvis andriod avslutter progs selv, hva er vitsen med "task killer" appen?

Hvor har dere fra at Android avslutter programmer selv? Har selv sett flere spill og programmer som kjører i bakgrunnen - enkelte spill spiller musikken sin mens man gjør andre ting. Lukker jeg via Advanced Task Killer stopper spillet og musikken slutter.

 

Leste noe om det i denne linken.........

 

http://www.mobili.no/guider/vil-du-avslutte-programmer-i-android/

Lenke til kommentar

Da har sambo klart å ødelegge sin desire :ermm:

 

Noen tips til hvor den kan bli reparert og estimert pris?

 

Typisk displayet som er knust og det lekker "skjermvæske" inni skjermen.

Prisestimat

Hahahaha...... :p

I forhold til andre så er jeg tilgivende, spesielt når ikke jeg har kjøpt den til henne ;)

 

Men dæven telefonen tåler lite...

 

 

 

24021_414552820866_629800866_5682510_6784215_n.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...