Gå til innhold

4chan-tråden: Hvordan skal den fungere?


Hva skal være tillatt i 4chan-tråden  

555 stemmer

  1. 1. Jeg vil ha

    • Bare bilder, ikke diskusjon
      48
    • Bilder og kommentarer av bildene (alle poster må ha bilder)
      165
    • Bilder og kommentarer av bildene (men ikke billedplikt))
      132
    • Generell diskusjon om 4chan (men alle poster må ha bilde)
      80
    • Generell diskusjon om 4chan (uten bildeplikt)
      90
    • Kan jeg minne om Rule 1&2? Steng tråden!
      44


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal alle slike tråder ende med bildeplikt? Picture humor thread er allerede ødelagt når man ikke får diskutere uten å legge ved eget bilde. Hadde jeg måttet postet der hadde jeg endt med å finne et "old" bilde bare for å få sagt min mening om et annet bilde. Er det bedre?

 

Trodde forumet het _diskusjon_.no jeg..

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funkar passe bra slik det er no, bortsett frå avsporing om oldfags/newfags o.l. Vi bør kunne diskutere for eksempel RS spam'en og andre aktuelle saker utan å poste bilete, men tråden bør vere generelt for bilete/videosnuttar/GIFs frå 4chan. Diskutering av New/oldfag, cancer, chemo, doubles og slikt er unødvendig.

Lenke til kommentar
Trodde forumet het _diskusjon_.no jeg..

Det gjør det. Men det er forbausende mange mennesker som ikke liker diskusjon om sine hobbyer, de vil bare møte likesinnede og vise fram modelljernbanen sin. Slik fungerer forumet for mange også.

 

For oss må det gjerne være diskusjon, så lenge den er saklig. Det er ikke alltid mulig, og noen emner er mer sårbare enn andre. Derfor kalles det trolling om en Man U fan poster i Liverpooltråden for å si hvor dårlig taktikken til sistnevnte lag er. Noen mener det er trolling om en SV'er poster i en tråd om FrP for å fortelle hvor dårlig politikken deres er også, men slik er det ikke i politikk-kategorien. Der er formålet debatt.

 

Jeg mistenker at om noen begynte med det samme i 4chan-tråden (fortelle hvor teit det er) så ville det bli misnøye akkurat som i fotball...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg mener vi bør ha en ordentlig førstepost som beskriver mye av det som er lov og ikke er lov, så vi får en god oversikt over hva som er lovlig og hva slags stoff som ikke er velkommen.

 

Forøvrig vil jeg si at mye av det som har pågått i det siste (newfags, oldfags, rule 1&2-bullshit osv.) bør ikke være noe som skal "diskuteres" i denne tråden. Jeg mener at i tråden kan man diskutere det siste som har skjedd, men også ting av interesse som nødvendigvis ikke er nytt. Slike idiotiske meme's som candlejack, som fører til en shitstorm av meldinger som ender med "men candlejack er idio" og så videre bør være forbudt.

 

Alt i alt, så bør tråden være et sted for diskusjon samt bilder, men under realistiske regler.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Jeg er for en ren bildetråd. Jeg er møkk lei av endeløse, usaklige diskusjoner om ting ingen bryr seg om (newfags, triforce, candlejack etc). Jeg vil ha en tråd med morsomme bilder hvor jeg slipper å måtte scrolle over 25 poster med drit mellom hvert bilde. La tråden bli som SnowDogs!
Amen!

Jeg ser meg ganske sliten på alle de rare "diskusjonene" hvor innleggene begrenser seg til enkeltord som er så interne at vanlige folk ikke skjønner en døyt. Det er kanskje sjarmen med 4chan for de som har lært seg å like det, men jeg liker helt klart tråden for alle bildene som postes der. Jeg stemte alternativ 3 (bildetråd uten bildeplikt).

Lenke til kommentar

Jeg står fortsatt på at dette bør være kun en billedtråd. Som jeg sa forrige gang holder det med selve 4chan, det er ikke nødvendig med enda en /b/.

 

Og for det andre blir hele essensen med siden borte. Hele Anonymous forsvinner. Enten det er newfags som snakker om gårsdagens 'episke raid på habbo!!1' eller tripfags går det ut på det samme - å fjerne anonymiteten. Det er det hele siden går ut på, og dere vil fjerne det. Det forteller meg mer enn noe annet at dere ikke forstår poenget med siden, men kun er ute etter epic lulz på 4chan!! Er der hver dag å kan alle me-mene!!! Har 9k bilder i mappa mi da

 

Beklageligvis.

Endret av BiNko
Lenke til kommentar

Det blir ikke noen veldig forskjellig tråd. Bare en egen tråd for 4chan relaterte bilder. Hvilket antagelig betyr at vi kan slike ikke skal postes i Snowdog, så det ikke blir så mye dobbeltposting.

 

Pollen er åpen et døgn til, om den overlever nattens forumoppgradering.

 

Nå er ikke resultatet så aldeles entydig, skjønt en viss overvekt av stemmer for en billedtråd er det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er et godt poeng, og et vanskelig problem. For kan vi egentlig kreve at alle skal lese tre sider tilbake? Gjør vi det i dag? Nei. Jeg vil ikke si repost er noe særlig stort problem i dag heller (kanskje fordi brukere selv liker å leke politi; det tar ikke mange minutter før en repost får klager).

 

Og i så fall, dersom det blir en diskusjonstråd, er det da heller bedre med en repost en gang i blant - eller et bilde en gang i blant? Vi ser jo nå at det kommer i bølger, plutselig stopper man å poste bilder helt og det blir chit-chat all along.

 

Uavhengig står fortsatt argumentet om at 4chan allerede eksisterer, og å dra diskusjoner om siden inn på andre fora ikke nødvendigvis er så givende...

Lenke til kommentar

Bilder og bildeplikt.

 

Lei allerdee jeg. "Diskusjonene" som er der blir bare trøtte i lengden. Vil heller at vi går tilbake til slik det var, men kommentarer på bildenen syntes jeg vi skal ha. Så lenge det ikke blir en diskusjon om hvordan det skal være og at alt var bedre før etc. etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...