Gå til innhold

4chan-tråden: Hvordan skal den fungere?


Hva skal være tillatt i 4chan-tråden  

555 stemmer

  1. 1. Jeg vil ha

    • Bare bilder, ikke diskusjon
      48
    • Bilder og kommentarer av bildene (alle poster må ha bilder)
      165
    • Bilder og kommentarer av bildene (men ikke billedplikt))
      132
    • Generell diskusjon om 4chan (men alle poster må ha bilde)
      80
    • Generell diskusjon om 4chan (uten bildeplikt)
      90
    • Kan jeg minne om Rule 1&2? Steng tråden!
      44


Anbefalte innlegg

Jeg er jo litt usikker på gleden med en slik tråd, siden de aller fleste av dere henger i større eller mindre grad på 4 chan og har sett de fleste bildene der i alle fall. Spesielt siden vi har så mange regler som stopper folk fra å poste det mest provoserende materialet. Det blir en Snowdog-tråd for de spesielt interesserte dette. Hvilket forsåvidt kan være greit dersom de andre brukerne i den tråden ikke finner 4chan-humoren morsom.

 

Men det er tydelig at diskusjonene ikke bringer mye med seg. Der er jo tildels fordi det er 4chan-brukere som diskuterer interne fenomener som har marginal interesse utenfor fan-klubben. Det blir ikke debatt i ordets rette forstand av det, bare kjekling om hvem som har mest fartstid og fag-factor og hva slike gjør eller ikke gjør.

 

For meg er ikke tråden viktig. Om den ikke fyller noe behov og bare medfører kjekling så trenger vi ikke kaste bort tid på den. det må være et eller annet dokumenterbart formål som gjør at dere skal ha den tråden her og ikke kan diskutere 4chan på 4chan, for å si det slik.

 

Det må dere forklare oss, dere som mener dere vet...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener der krever litt innsikt og erfaring i 4chan-miljøet for å forstå seg på humoren der, altså humoren som skal være i en bildetråd om 4chan på dette forumet. Derfor mener jeg at det er dårlig gjort å kapre Snowdog-tråden mot de som liker å henge der, men ikke i 4chan-tråden. En 4chan tråd trenger også en skikkelig 1. post og en henvisning til at 1. post må leses før man poster i tråden, noe den 4chan-tråden som er nå ikke har.

Lenke til kommentar

Bilder og kommentarer av bildene (alle poster må ha bilder)

 

Kenny: Det var kun den berømte dråpen som fikk begeret til å flyte over.

 

Det ble fort slik at per side hadde man kun et bilde fulgt av 9(?) andre innlegg som var om noe helt annet. Diskusjon om 4-chan kan taes et annet sted ( Får jeg foreslå 4-chan? ;) ) enn på diskusjon, la det være en tråd med bilde-tvang, selv når man skal kommentere et tidligere bilde.

Lenke til kommentar

Kan virkelig ikke skjønne hva folk reagerte sånn på med det .gif bildet som ble postet. Folk har postet mye mye verre ting i den tråden og imo hvis du ikke tåler det der har du ingenting i en 4chan tråd å gjøre. Jeg er selvsagt imot at folk blir mishandla og alt men ingen av oss vet forhistorien til det bildet. Ser jo ut som standard porr med en rar twist på slutten. Vi vet jo ikke med sikkerhet at det er ekte osv osv.

 

Men anyways, plutselig blir folk moralens voktere? Det har blitt postet ekstremt mye skitne bilder i den tråden og jeg fatter ikke at det .gif bildet der skulle være toppen av kransekaken. Og så mye pepper han fikk han som postet det er jo helt latterlig.

 

Og når det gjelder selve saken i tråden her mener jeg 4chan tråden bør kjøres som den gjør nå. Det er morsomt å se all trollingen og all 4chan snakket.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er: Hvis formålet med 4chan-tråden er å poste all den patetiske og smakløse gørra som tydeligvis flyter der, har 4chan-tråden noe på forumet her å gjøre? Det er greit nok at 4chan tilsynelatende har som formål å være et sted der 14-årige kvisetryner kan føle at de er tøffere enn toget fordi de kan le av referanser til CP og gørr, men hvorfor skal vårt forum være det?

 

Og til de som nå vil rykke ut for å fortelle at 4chan er mer enn CP, det er det sikkert. Men hva skal det være her på forumet, hvor slikt ikke er lov?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

I og med at jeg var den som reagerte sterkest, så for jeg vel svare for min del hvertfall.

 

"Folk har postet mye mye verre ting i den tråden og imo hvis du ikke tåler det der har du ingenting i en 4chan tråd å gjøre."

 

Nei, jeg mener det ikke skal være noe problem å være i en 4chan-tråd på diskutsjon.no siden det i utgangspunktet ikke skal være slikt der. Heller det at man ikke har noe på 4chan og gjøre. 4chan og 4chan-tråden er 2 forskjellige ting. Var ikke bildet jeg reagerte så veldig mye over, det var heller uttalelsen om at han fant det morsomt hva enkelte må igjennom for noen dollar. Spiller ingen rolle om det var ekte eller ikke.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er: Hvis formålet med 4chan-tråden er å poste all den patetiske og smakløse gørra som tydeligvis flyter der, har 4chan-tråden noe på forumet her å gjøre? Det er greit nok at 4chan tilsynelatende har som formål å være et sted der 14-årige kvisetryner kan føle at de er tøffere enn toget fordi de kan le av referanser til CP og gørr, men hvorfor skal vårt forum være det?

 

Og til de som nå vil rykke ut for å fortelle at 4chan er mer enn CP, det er det sikkert. Men hva skal det være her på forumet, hvor slikt ikke er lov?

 

Geir :)

 

Jeg er enig i at alt ikke skal postes her. Dette er ikke 4chan.no. Men slik tråden har vært hittil har det vel fungert bra? Nå vet ikke jeg hvor mange bilder dere moderatorer har slettet opp igjennom tiden men jeg kan ikke helt forstå at medlemmene her poster cp eller bilder de vet ikke er lov å poste her.

 

Og det er jo stort sett bare det morsomme som blir postet her på diskusjon fra 4chan.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor mange bilder dere moderatorer har slettet opp igjennom tiden men jeg kan ikke helt forstå at medlemmene her poster cp eller bilder de vet ikke er lov å poste her.

Hvorfor folk på død og liv skal poste bilder som ikke er lov må du spør dem om. Men i mengde har ikke disse overtrampene vært så ille, i forhold til andre tråder. Men det virker som om overtrampene har en litt annen hensikt her. Mens overtramp i f. eks. babetråden gjerne er et bilde som tilfeldigvis viser litt for mye anatomi, er overtrampene i 4chan-tråden ofte postet av brukere som tilsynelatende skal tøffe seg, og som derfor utstyrer posten med tilhørende tekst som skal vise nettopp det. (Og som kanskje føler at de får bonuspoeng for å være tøffere enn admin de sekundene eller minuttene posten blir stående.)

 

Så lenge man kan enes om trådens formål og grenser, så skal nok vi klare å takle regelbruddene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

ser ikke helt problemet..

pollen viser hva flertallet er ute etter, og forumet har sine retningslinjer..

alle har "lest" og godtatt de, og bilder som er i overkant samt diskusjon som ikke hører hjemme i tråden kan modereres vekk.. om man ikke liker retningslinjene til forumet er det sikkert noen andre forum på internett som har andre retningslinjer..

 

selv leser jeg i tråden for å få med meg "highlights" når jeg kjeder meg, da det alltid er noen som får med seg noe morsomt som jeg ikke har sett før.. de bildene går som "ulovlig" å poste her fins det nok av på 4chan døgnet rundt uansett.. dersom noen ikke klarer å holde seg fra å poste søppel gang på gang er det vel ikke noe værre enn å fjerne dem, good riddance sier jeg..

Lenke til kommentar

Jeg var usikker på hva jeg skulle stemme på, men valget falt til slutt på "Bilder og kommentarer av bildene (men ikke billedplikt))". Grunnen til det er fordi det blir fort mye reposting og møl hvis folk velger et tilfeldig bilde for å kunne kommentere et annet.

 

I ettertid ser jeg at jeg heller burde stemt for bildeplikt allikevel, da det virker som om folk er mer interessert i en "Snowdogs"-billedtråd med 4chan humor og memes enn å diskutere. Ihvertfall er jeg det. Diskusjon rundt 4chan holder jeg på nettopp 4chan, og jeg ser ingen grunn til å blande disse to nettstedene.

 

Jeg tror tråden kan fungere fint som en tråd med morsomme bilder som folk (som ikke er interessert i 4chan, men liker bildene) kan se på uten å oppsøke 4chan. Tråden het jo "det beste fra 4chan" tidligere såvidt jeg husker, og det er nettopp det tråden bør inneholde: det beste fra 4chan. De som ønsker rælet kan heller peke nettleseren til 4chan.org.

Lenke til kommentar

En 4chan tråd trenger også en skikkelig 1. post og en henvisning til at 1. post må leses før man poster i tråden, noe den 4chan-tråden som er nå ikke har.

 

Enig. Kunne godt ha sitater fra og link til rettningslinjene i første post. Samt grunnregler som skal hjelpe folk å skjønne hva som er lov å ikke. Om det da blir postet "gørr" fordi brukeren ikke har brydd seg syntes jeg det fortjener ganske streng straff.

Lenke til kommentar

Jeg er for bildeplikt uansett om det som folk sier muligens vil bli en del reposts. Gøyere å se et morsommere bilde igjen enn å lese igjennom 3 sider med diskusjon for et morro bilde man aldri har sett før. Det vil uansett bli fler nye bilder med bildeplikt.

 

Men selvfølgelig bør det være lov med diskusjon i tillegg, mister litt av poenget om man skal ha en ny SnowDog's :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...