Gå til innhold

Verdens raskeste nettleser (som vanlig?)


Anbefalte innlegg

Opera, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Chrome, brooooooooooooooooooom!

Har du ikkje noko konstruktivt å bidra med så la være å poste i tråden.

 

Kan samtidig nevne eit tips eg kom over frå JohndoeMAKT i ein anna tråd.

 

Åpne ei ny fane, skriv opera:config i emnefeltet. Søk etter history.

Under User Prefs finn du History Navigation Mode, endre verdien til 3.

 

Forskjellen er at når du går navigerer tilbake eller fram i ei fane så oppdaterer ikkje nettlesaren sida. Med denne funksjonen går navigasjon fram og tilbake langt kjappare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opera 10.50 for Windows påstås av selskapet selv å være den definitivt raskeste nettleseren som noensinne er lansert.

Jeg finner ingen pressemelding eller noe annen info om lanseringen. Hvor har dere denne infoen fra?

 

Foreløpig er verken Mac- eller Linux-versjonen tilgjengelig, men den er trolig ikke alt for langt unna siden beta-versjonen kan lastes ned.

Hvor er de to nevnte beta-versjonene for Linux og Mac?

 

Dersom du kjører Windows er 10.50-versjonen umiddelbart tilgjengelig på http://www.opera.com/.

Jeg finner ikke 10.50-versjonen for Windows i linken. Kan dere oppdatere artikkelen med en korrekt link til den endelige utgaven?

Lenke til kommentar
Max care, min Chrome går fortere enn Opera, så da bryr det meg lite om hva testene deres sier.

Carefree? Trodde man fikk fri fra Chelskipesten på et dataforum, men der tok man visst feil gitt.

 

Denne "nyheten" er forresten et skikkelig bomskudd fra HW. Betaversjonen er ute, ikke endelig versjon. Og artikkelen om pre-alpha var mye mer informativ, selv om den var relativt kort.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Max care, min Chrome går fortere enn Opera, så da bryr det meg lite om hva testene deres sier.

Carefree? Trodde man fikk fri fra Chelskipesten på et dataforum, men der tok man visst feil gitt.

 

Denne "nyheten" er forresten et skikkelig bomskudd fra HW. Betaversjonen er ute, ikke endelig versjon. Og artikkelen om pre-alpha var mye mer informativ, selv om den var relativt kort.

 

Er fler gaymen united pester for å si det på ditt språk :)

 

stfu.

 

og btw, MIN chrome funker bedre enn MIN opera, jeg vet ikke hvordan det er med deres osv, men så lenge MIN chrome fungerer raskere enn MIN opera, så holder jeg meg til MIN chrome, ok?.

Lenke til kommentar

Nei IE har vi aldri opplevd problemer med,

IE 7: http://files.myopera.com/tarquinwj/albums/45511/2IE7.png

IE 8: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Acid3ie8rc1.png

 

Jeg vet, IE7 er GAMMEL, men hvis min kundebase er representativ så er det fortsatt forstyrrende mange som bruker denne versjonen av IE ennå. Så om du bruker en side som er skrevet på standarder, så er sjansene store for at du opplever litt av hvert i IE. Dessverre bruker alt for mange selskaper alt for mange penger på å få ting til å virke i IE, ofte på bekostning av både design og funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Nydelig levert Opera! Er kjapp som faen, og i tillegg har Opera noen nyttige funksjoner, også kan man personalisere Opera med alle de forskjellige skinsene.

 

Men på den andre siden har jeg også opplevd små problemer med betaen. Men så er dette en beta.

 

-Av og til lages det 2 Opera, også hvis jeg lukker den ene lukkes begge.

 

-Fanene kan henge seg opp og flytte seg til høyresiden av søkefeltet.

Lenke til kommentar

Det som hadde vært mer interessant å vite er hvor mye av dette som er opplevbart for meg som bruker. Det er kun snakk om JavaScript, og det hadde jo vært litt mer "fair" om artikkelen testet beta-software fra alle de andre når de først skal sette Opera sin siste beta på testbenken.

 

Chrome 5.0 Beta er vel per dags dato kun noen millisekunder tregere, ikke akkurat imponerende av Opera som for ikke lenge siden nesten lå på nivå med IE8.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det rart? Det er jo et faktum?

 

Chrome 4 var faktisk litt treigere enn Chrome 3 i en test. hehe

Hvilken test :)

 

I denne: http://www.hardware.no/artikler/chrome_4_0/74526/3

 

Ærlig talt, Ståle. 5 millisekunder er så liten forskjell at det vil være små "ujevnheter" i PCen som gjør utslag på resultatet. Jeg har selv kjørt Sunspider-testen på Chrome på min PC, og jeg får andre (og bedre) resultater enn hva HW får her.

 

Dermed tror jeg vi heller kan si at Google enten ikke klarer å lage en nettleser som kjører Sunspider-testen raskere, eller så har de rett og slett sagt seg fornøyde med slik det er nå, og istedet bestemt seg for å forbedre andre ting i Chrome.

Lenke til kommentar

Dette utvikler seg nok til den tradisjonelle "min e-penis er større enn din e-penis"-fanboy diskusjonen... :)

 

 

Hastighet er vel litt relativt. Opera er som kjent treigere på f.eks flash enn IE. Nå er det trolig mest relatert til hvordan flash-plugin'en er implementert, men siden flash er såpass mye brukt, vil den trekke ned totalytelsen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...