Gå til innhold

Ensidia bannet i 72 timer, 25 LK first kill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for det første så har saronite bomb 1 min cd, og for det andre så er det en ganske simpel måte å se på dette på

 

brukte de bombene og viste at det var de som gjorde platformen større, ja bann de helt inn i neste århundre for min del, men vis det var ubevist, så fortjener de ikke noe bann.

 

problemet er vel mer at det er ord mot ord. så lenge ingen har noe konkrete bevis.

jeg tror heller ikke at blizzard ville bannet ett guild som ensidia uten noen konkrete og harde bevis. men hvem vet :p

Lenke til kommentar

Husk nå på at gamemasters er vanlige mennesker som oss. Hva enkelte gamemasters ikke ville gjort noe med, vil andre komme til å banne for. Vi har sett veldig tydelige eksempler på hvordan en gamemaster totalt feiltolker noe som er gjort og utdelt suspension over dette tidligere.

 

( referer til 72 timer suspension av 2man flame leviathan siden bossen bare bounca fram og tilbake mellom disse 2 )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Er liten tvil om at Ensidia exploitet dette bevisst, og at de ikke snakker helt sant i sin forklaring. Fraps-opptakene deres viser hva som egentlig foregikk og kunne bevist deres skyld eller uskyld, men denne vil Ensidia altså ikke at noen skal få se.

Ensidia frapser svært sjeldent world first-kills fordi Fraps er et vannvittig FPS-sug (alle som har brukt det vet hva jeg snakker om), og de har derfor ikke noen form for videomateriale tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
De frapser strengt talt alltid world first kills. Men det er nå så. Bannen er fortsatt over the top. Grunnen til at de frapser er fordi de vil se videoer av triesa sine av og til.

De fleste frapsene jeg finner er fra hardmodsene forøvrig også, dette var normal mode. Og jeg har forøvrig lest i en av bloggene deres at de frapser ikke så ofte world firsts at det gjør noe, i allefall ikke normal modes. :)

Lenke til kommentar

Du kunne prøvd å lese bedre. Sett at du bruker et item i en fight. Du ser at noe skjer som virker på en måte du ikke hadde forutsett, men som forenkler fighten. Du forsøker å gjenskape det som skjedde. Etter noen forsøk skjønner du hva som må til for å gjenskape det.

Jeg sier ikke det er slik det skjedde, sier bare at det er mulig sånt kan skje. Ingen vet hva som skjedde. Men dette overdrevne sinnet over hva blizz har gjort når man ikke vet hvorfor de har gjort det finner jeg merkelig. Spør deg hva slags motiv skulle egentlig blizz ha for å banne guildet ? Og for all del, blizz består ikke av guder. Selvsagt kan også de gjøre feil. Men de har logger de kan bruke for å vurdere i ro og mak og ta en beslutning. Så jeg innbiller meg at det er en grunn for at de gjorde som de gjorde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Du kunne prøvd å lese bedre. Sett at du bruker et item i en fight. Du ser at noe skjer som virker på en måte du ikke hadde forutsett, men som forenkler fighten. Du forsøker å gjenskape det som skjedde. Etter noen forsøk skjønner du hva som må til for å gjenskape det.

Når du er på jakt etter en world first og noe sånt skjer så er det ikke alle som greier å tenke på å både knekke bossen fortest mulig og samtidig finne ut hvorfor det skjedde. De har jo forklart at det skjedde ikke hvert encounter og når det skjedde skjedde det først etter den første waven med val'kyrs, og dermed trodde de at det var snakk om en bug med tanke på val'kyrene og ikke at saronite bombsene fikk bygd opp platformen.

Lenke til kommentar

[Er ikke fanboi]

Har nå fått med meg dette dramaet og er overasket over hvordan folk kan tro at dette var med vilje. Les bloggene til Ensidia-spillerne så kanskje man får et annet syn på det. (Nederst på siden. Og GOGO Muqq, elsker bloggposten hans :love:)

 

Det er mange rykter, etter litt lesning kan man fort se hvilke som stemmer og ikke.

1. Ingen levla engineering for LK-kill.

a) Kun en rogue brukte bomber.

2. En GM har fulgt med på hvert eneste World First-try, sannsynligvis også her.

2a) At han ikke avbrøt dem vil jo tilsi at han ikke klarte å identifisere kjernen til problemet, noe som sannsynliggjør at Ensidia-spillerne hvertfall ikke hadde mulighet til det i kampens hete.

3. Bomber ble brukt, men logger viser at de gjorde 0 siege skade.

3a) Hvordan i all verden kan 0 siege skade lede folk til å tro at dette gjenoppbygger deler av tronen?

4. Alt-runs ble gjort på ca. samme måte (pga. lagg i mainraid), men dette ble ikke brukt for å teste buggen ytterligere.

 

Som det blir skrevet i bloggene så ble egentlig Ensidia stilt til å velge mellom 3 dårlige valg der de ville komme tapende ut av det uansett. De valgte selvsagt å gå for World First. En bugg som ikke akkurat gjorde fighten veldig mye vanskeligere, men gjorde det lettere å ta ned helsa til Arthas kjappere.

 

 

I mine øyne er begge tapere i denne saken, Blizzard for å ha dreti seg ut totalt med tanke på ufortjent ban og Ensidia for å ikke rapportere inn buggen asap da de selv sier at det tar alt fra flere timer til dager før rapporteringen blir lest og gjort noe med. World First kunne de fått uansett om de rapporterte eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...