Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@SnapShoot,

Jeg tror faktisk jeg hadde valgt å spille gjennom Fallout 3 først, det er billigere, færre bugs (hos meg iværtfall), masse fantastiske mods, Fallout 3 wikiaen er svært fyldig, det har fem DLC-er ute og det er sikkert dobbelt så billig som NV, med alle DLC-ene.

 

New Vegas mangler fortsatt gode mods, wikiaen er ikke så veldig fyldig og det er en god del bugs. Alle disse tingene er ting som (mest sansynelig) voø forbedre seg med tiden, så hvorfor ikke spille gjennom Fallout 3 først? I mine øyne er det 'identisk' med New Vegas, men litt mere 'fullført'.

 

Er vel litt som å banne i kirka, men jeg synnes Fallout 3 er bedre en New Vegas (hittil).

 

Tilbake til en annen greie:

Muligens refferanse/easter egg:

 

Noen som har lagt merke til teksten "I left my heart in Sierra Madre" malt (med blod?) på baksiden av et bilboard ved veien i nærheten av det Quarry stedet med alle deathclawsa? Noen som vet hva det betyr/reffererer til??

Hadde vært stilig om det var et eller annet unmarked quest.

 

 

 

Takker for godt svar :) Da prøver jeg nr 3 :D

 

 

Lenke til kommentar

Så jeg kan brukse consolecommands, lagre spillet, avslutte, hente saven opp igjen, uten at dette stopper meg fra og få achivements?

Korrekt.

I teorien skal man kunne legge til 9999 damage gjort med våpen, save, restarte spillet, laste og så skyte én fiende med ønsket våpen og på achievementet. Samme greia med "setstage" for quests. Har dog ikke forsøkt dette selv, da noe av hensikten med challenges og achievements for meg er å faktisk oppnå de på ærlig vis.

 

 

når dere setter dere fast er ikke tlc eneste løsning. man kan også bruke fast travel. jeg trur at man får en cheat markering i savegame, hvis man bruker console. så om du er ute etter achievements er det lurt å kun bruke console til qqq (quit game fast) jeg vil også påstå at det er helt unødvendig å cheate. siden du har så mange vansklighetsgrader å velge mellom.

 

Man kan ikke bruke fast travel inne i bygninger, ei heller hvis det er en fiende som sitter fast i samme stein som deg som du ikke får drept (noe som skjedde meg). Da er valget å enten laste opp en tidligere save, eller trykke på tasten til venstre for "1" og skrive inn "tcl". Eller hva med når kompanjongen din ikke dukker opp ved fast travel/etter en lasteskjerm? Spawner heller personen via konsollen enn å gå igjennom hele mapet for å finne personen. Å legge til penger, våpen eller skippe quests er noe helt annet enn å omgå ødelagte aspekter i spillet.

Spillet registrerer kun om konsoll-kommandoer er brukt i denne sesjonen, og resettes om du restarter spillet.

Endret av raid2
Lenke til kommentar

 

Så jeg kan brukse consolecommands, lagre spillet, avslutte, hente saven opp igjen, uten at dette stopper meg fra og få achivements?

Korrekt.

I teorien skal man kunne legge til 9999 damage gjort med våpen, save, restarte spillet, laste og så skyte én fiende med ønsket våpen og på achievementet. Samme greia med "setstage" for quests. Har dog ikke forsøkt dette selv, da noe av hensikten med challenges og achievements for meg er å faktisk oppnå de på ærlig vis.

 

 

når dere setter dere fast er ikke tlc eneste løsning. man kan også bruke fast travel. jeg trur at man får en cheat markering i savegame, hvis man bruker console. så om du er ute etter achievements er det lurt å kun bruke console til qqq (quit game fast) jeg vil også påstå at det er helt unødvendig å cheate. siden du har så mange vansklighetsgrader å velge mellom.

 

Man kan ikke bruke fast travel inne i bygninger, ei heller hvis det er en fiende som sitter fast i samme stein som deg som du ikke får drept (noe som skjedde meg). Da er valget å enten laste opp en tidligere save, eller trykke på tasten til venstre for "1" og skrive inn "tcl". Eller hva med når kompanjongen din ikke dukker opp ved fast travel/etter en lasteskjerm? Spawner heller personen via konsollen enn å gå igjennom hele mapet for å finne personen. Å legge til penger, våpen eller skippe quests er noe helt annet enn å omgå ødelagte aspekter i spillet.

Spillet registrerer kun om konsoll-kommandoer er brukt i denne sesjonen, og resettes om du restarter spillet.

 

 

 

nei, tenkte på posten min når jeg satt meg fast litt i en bygning. =) men har aldrig opplevd at companions ikke blir med på fast travel.

Lenke til kommentar

Novac ku kidnapper Quest:

 

Når jeg skal finne ut hvem som er slakteren som tar Brahmin til han bonden, så kommer det en Nightkin Master sent på natten, jeg tar livet av han og tar en tape han har på seg.

Jeg går tilbake til bonden men får ingen reward, fullført quest osv.

What to do?

 

 

 

Har du hørt på tapen? Jeg har ikke kommet sålangt selv, da jeg skal vente på NIghtkin Masteren selv. Når kom han på døgnet forresten?

 

 

et lite Boons Wife Quest spørsmål:

 

 

Det står at jeg skal finne noen som jeg kan ta med rett utenfor for at boone skal skyte , eller finne lede tråd i Dino lobbyen... Vil det si i hotel resepsjonen? Har surret rundt i Novac lenge nå, men finner verken noen å spørre om å bli med utenfor byen, eller en ledetråd ang. kidnappingen.... et hint?

 

Lenke til kommentar

Novac ku kidnapper Quest:

 

Når jeg skal finne ut hvem som er slakteren som tar Brahmin til han bonden, så kommer det en Nightkin Master sent på natten, jeg tar livet av han og tar en tape han har på seg.

Jeg går tilbake til bonden men får ingen reward, fullført quest osv.

What to do?

 

 

 

Har du hørt på tapen? Jeg har ikke kommet sålangt selv, da jeg skal vente på NIghtkin Masteren selv. Når kom han på døgnet forresten?

 

 

et lite Boons Wife Quest spørsmål:

 

 

Det står at jeg skal finne noen som jeg kan ta med rett utenfor for at boone skal skyte , eller finne lede tråd i Dino lobbyen... Vil det si i hotel resepsjonen? Har surret rundt i Novac lenge nå, men finner verken noen å spørre om å bli med utenfor byen, eller en ledetråd ang. kidnappingen.... et hint?

 

 

 

Du må snike deg inn i resepsjonen (Front Desk) rundt midnatt og bryte opp safen til Jeannie May som er bak disken. Da får du en holotape tror jeg, som sier hvem som kidnappa kona til Boone. Etter at du vet det; går du inn i resepsjonen igjen litt sent på dagen når Boone er på vakt i dino gapet, og får med deg Jeannie May ut for å se på noe foran dinosauren :)Bare vent der ute med henne en stund; det tar litt tid før det skjer noe :p

 

 

Noen som vet hva Base ID for modsa til Hunting Rifle er forresten? Har nok caps til å kjøpe alt men gidder ikke å vente på alle tre modsa :p

Lenke til kommentar

et lite Boons Wife Quest spørsmål:

 

 

Det står at jeg skal finne noen som jeg kan ta med rett utenfor for at boone skal skyte , eller finne lede tråd i Dino lobbyen... Vil det si i hotel resepsjonen? Har surret rundt i Novac lenge nå, men finner verken noen å spørre om å bli med utenfor byen, eller en ledetråd ang. kidnappingen.... et hint?

 

 

 

Hotellresepsjonen, ja. Sjekk safen.

 

 

edit: ...det var allerede besvart ja.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Novac ku kidnapper Quest:

 

Når jeg skal finne ut hvem som er slakteren som tar Brahmin til han bonden, så kommer det en Nightkin Master sent på natten, jeg tar livet av han og tar en tape han har på seg.

Jeg går tilbake til bonden men får ingen reward, fullført quest osv.

What to do?

 

 

 

Har du hørt på tapen? Jeg har ikke kommet sålangt selv, da jeg skal vente på NIghtkin Masteren selv. Når kom han på døgnet forresten?

 

 

et lite Boons Wife Quest spørsmål:

 

 

Det står at jeg skal finne noen som jeg kan ta med rett utenfor for at boone skal skyte , eller finne lede tråd i Dino lobbyen... Vil det si i hotel resepsjonen? Har surret rundt i Novac lenge nå, men finner verken noen å spørre om å bli med utenfor byen, eller en ledetråd ang. kidnappingen.... et hint?

 

 

 

Du må snike deg inn i resepsjonen (Front Desk) rundt midnatt og bryte opp safen til Jeannie May som er bak disken. Da får du en holotape tror jeg, som sier hvem som kidnappa kona til Boone. Etter at du vet det; går du inn i resepsjonen igjen litt sent på dagen når Boone er på vakt i dino gapet, og får med deg Jeannie May ut for å se på noe foran dinosauren :)Bare vent der ute med henne en stund; det tar litt tid før det skjer noe :p

 

 

Dette er helt topp, takk for tipset :) Jeg hadde nok ikke funnet ut dette med det første selv, hehe...

Lenke til kommentar

Faen jeg kommer jo ikke unna de NCR folka de er overalt. Prøver å bli kompis med cæsar og erobre verden, men alle campene jeg snubler over er fulla av NCR folk. Akkurat som i fallout 3 med Megetron. Litt små irriterende at det skal lønne seg å være med the good guys, virker som at spillet er lagt opp for at man skal være snill. Btw er det noen andre store factions som prøver å ta over? Eller er det liksom enten Cæsar og gjengen eller NCR?

 

Tja, med tre sting i hodet og en skamslått hæl blir nok en del New Vegas på meg framover :thumbup:

Hvordan klarte du det? Går utifra at du snakker real life?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Spilte litt fallout new vegas for første gang igår. Spiller på xbox. Er det flere enn meg som har lagt merke til at det lagger litt innimellom?? Ikke noe plagsomt synes jeg, men litt sånn innimellom

 

Jeg har litt lagg nå og da, men det er knapt merkbart. Jeg har en teori om at kartet utendørs er delt inn i en rekke små soner, så spillet laster inn en sone om gangen. Det vil derfor bli et lite lagg når vi går fra en sone til neste. Om jeg skulle ha laget en åpen verden ville jeg nok ha prøvd den metoden. Men det kan hende jeg er på bærtur, selvfølgelig.

 

Etter å ha spilt en stund fikk jeg lyst til å være så slem som mulig, og jeg opplevde noe positivt og noe negativt. Det bra er at man kan bruke dynamitt med VATS, som f.eks å snike seg bak en fyr og kaste en dynamitt på ham. Vi får fortsatt den prosent-greia, men hvor nøye er det å treffe nøyaktig i venstre arm eller høyre fot? Lander den i nærheten sprenges fyren uansett. :p Men jeg savner flere alternativer til VATS. Å skyte i føttene er greit nok, men hvorfor ikke i kneskålene eller juvelene? Vi kan sprenge av kroppsdeler, men hvorfor kan vi ikke plukke opp en avrevet arm og bruke den som klubbe? Vi kan dra lik etter oss, men hvorfor kan vi ikke dytte de foran oss? Det ville vært en effektiv måte å rydde et minefelt på. Spesielt om folkene var i live med ødelagte kneskåler. :p Men vi kan heldigvis sette fyr på folk. Det blir aldri kjedelig. :p

 

@Devilfish: Uffda! Håper det går bedre?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...