Gå til innhold

Før jeg bestiller, noen forslag?


Anbefalte innlegg

Står klar med VISA-kortet, vil bare vite om jeg gjør det rette når jeg kjøper dette her for 5500,- (uten frakt).. Kjøper fra komplett.no og vsdata.no for å spare litt og for å få kabinettet jeg vil ha :p

 

Det jeg skal bruke PC'en til er:

1. musikk-lytting (har Logitech Z-340)

2. internett og webdesign (dreamweaver mx, photoshop, apache test-server osv)

3. spilling som skjermkortet klarer (bl.a. CM4, FIFA 2004 til vintern)

 

Hovedkort: Asus A7N8X 774,-

CPU: AMD Athlon XP2500+ 750,-

Vifte: Cooler Master 127,-

Goop: Titan Silver Grease 21,-

Minne: Geil 512MB DDR PC2700 493,-

Kabinett: Aopen H600B Silent PSU sort 799,- (bilde)

Vifte x2: EKL Kabinettvifte 172-,

Harddisk: Seagate Barracuda 80GB 865,-

Skjermkort: Sapphire Radeon 9100 Atlantis 654,-

CD-RW/DVD-ROM: Samsung 52x/24x/52 sort 519,-

Floppy: Samsung sort 132,-

Tastatur: Keytronic KT2001 Pro sort 250,-

Mus: har fra før

Skjerm: flatskjerm etter hvert

 

Hovedkortet er demovare fra komplett (kun kortet), valgte den pga den veldig snille prisen.. Nå lurer jeg på om jeg heller burde ha tatt den 300kr dyrere Deluxe-versjonen eller kanskje Abit NF7-S V2.0, eller er det bra nok for meg? Har ikke tenkt å overklokke før jeg blir nødt til å tyne ut litt ekstra i framtiden.

 

Samsungs CD-RW kan også lese DVD-ROM og det er alt jeg trenger, slipper å kjøpe egen DVD-ROM, og penger spart er - nettop, penger spart. :woot:

 

Minnet er ikke winbond, men det er vel ikke så farlig for meg (tror jeg).. Er vel ikke noe jeg har glemt nå? Vil nødig gå veldig mye opp i pris, med mindre det er verdt det i forhold til ytelsen. Har nok ikke en rik pappa bak meg som denne karen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser greit ut det, men kjøp heller 2 minne brikker slik at du kan utnytte de doble minnekanalene.

 

Med mindre du har noen spesielle behov ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe delux versjonen av asus hovedkortet.

 

Abit hovedkortet ville være foretrukket hvis du skal overklokke, men da hadde det også vært en god ide å kjøpe raskere ram.'

 

80GB harddisk kan bli litt lite. Legg heller noen kroner ekstra i en på 120Gb.

Lenke til kommentar

takk for tipset, kjøper i stedet 2 ram-brikker til tilsammen 3 kroner mer hehe.. 80 gb er nok for meg inntil videre, trenger jeg mer senere har prisene uansett gått ned en god del :)

 

bestiller hele pakken nå jeg, er det helt katastrofalt må noen stoppe meg nå!! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...