Gå til innhold

Nytt på G5 i forhold til G3


Anbefalte innlegg

Ser at Mlwirak sier det ikke ser ut til å være så mye nytt utenom større ccd brikke. På www.dpreview.com ser jeg følgende:

 

Sitat

Chromatic aberration that plagues lesser quality

digitals has been all but eliminated with the

incorporation of 2 aspherical elements.

/Sitat

 

Da kan det se ut til Kromatisk Abberasjon er en saga blott. Jeg har tatt maaange bilder med en del av dette, og det har tidvis vært irriterende.

 

Sitat

Extremely fast and accurate focusing is achieved by

controlling focusing with the movement of just one

rear element.

/Sitat

 

Er dette nytt i forhold til G3'en? Kan vi håpe på bedre autofokus(under svakere lysforhold)?

 

På ønskelisten min står bedre autofokus, mer zoom + det beste fra CP5400 og G5..... Jaja...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt nytt er der jo, 4xZoom, svart utførelse, 5MPiksler, direkte utskrift til alle Canons skrivere, kraftig blits og ca kr 500,- billigere enn G3....

 

Optikken på prøveeksemplaret til dpreview er neppe representativt for den etterfølgende produksjonen.

 

Kommer på markedet om 14 dagers tid.

 

[bommet litt på zoomen, sorry :oops: ]

Lenke til kommentar
Litt nytt er der jo, 4xZoom, svart utførelse, 5MPiksler, direkte utskrift til alle Canons skrivere, kraftig blits og ca kr 500,- billigere enn G3....
G3'ern har også 4XZoom. Ellers, er blitsen på G5 enda sterkere enn på G3? Støtter G3'en kun direkte utskrift til enkelte Canon modeller?
Kommer på markedet om 14 dagers tid.....
I Norge også? I følge prisguiden koster billigste G3 omtrent 5800,-. I følge Mlwiraks artikkel vil G5 ligge på omtrent 8400,-
Lenke til kommentar
Sitat:

Chromatic aberration that plagues lesser quality

digitals has been all but eliminated with the

incorporation of 2 aspherical elements.

/Sitat

 

Da kan det se ut til Kromatisk Abberasjon er en saga blott. Jeg har tatt maaange bilder med en del av dette, og det har tidvis vært irriterende.

 

Fant denne lenken på Nikons forum på www.dpreview.com

http://www.dcresource.com/... .../canon/powershot_g5-review/gallery.shtml

 

Det er altså ikke helt borte.... :grumpy:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Men de er flinke til å selge varen før de har den. Og får folk til å handle hos dem til en høere pris enn det som vil være den reele når varen når hyllenen

 

Jeg synes ikke varer som kan forhåndsbestilles på Komplett er noe dyrere enn markedsprisen når varen er tilgjengelig. Er dette noe du har lagt spesielt merke til hos Komplett?

 

Ærna

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk at forskjellen er minimal, og at G3 faktisk har bedre billedkvalitet. Eneste fordelen jeg kan se med G5 er større oppløsning, men det går på bekostning av mer støy og cromatic aborration.

 

Tror derfor jeg ville spart pengene å kjøpt G3 i stedet. Men Canon vet j selvfølgelig dette, og derfor er ikke prisforskjellen mer enn 1000,-kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...