Gå til innhold

Test ut den nye forumversjonen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere må huske at temaene ikke er ferdige, de er under utvikling. Om et tema ser "gay" ut eller har tre "scroller", så sier det vel seg selv at det ikke skal være med på endelige versjonen? Dette er for at vi brukere skal teste oppgraderingen og rapportere eventuelle feil. Hva temaer angår blir det garantert mulighet til å forandre disse senere. Kanskje også forumet laster inn noen nye spesialtemaer? Det er mange muligheter.

 

Jeg synes også det er uoversiktlig og "rotete" i starten det er kun en vanesak.

Lenke til kommentar

Men hvordan skulle vi da få testet oppgraderingen? Hele poenget med annonseringen slik jeg ser det er at vi skal komme med tilbakemeldinger, slik at drift vet hva som skal fikses og ikke. Det er litt knot med diverse funksjonaliteter nå, men dette vil bli ordnet for den endelige oppdateringen.

 

Du kan således allerede velge flere temaer også de som er inkludert i Invision Power Board.

Lenke til kommentar

No kan sjølvsagt mykje endre seg, med design og utsjånad var ikkje bra. Dårleg oversikt, for mykje store områder med ingenting på.

 

Og kvifor i alle dagar er menyen flytta over på høgre side? Borte var kategorioversikten i sidemenyen og.

 

Eg kan neppe ha innflytelse på dei store avgjerslene, men for all del, tenk brukarvennlighet, oversikt, navigering osv. Fancy funksjonar og dilldall er sånt som brukes no og då. Å navigere fram og tilbake gjer ein heile tida, det må være hovudfokus!!!"

 

Om mykje av dette er forklart så dumt for meg. :p

 

Var nyleg med på ein oppgradering av eit vBulletin-forum der mykje av det samme skjedde. Alt vart stort boblete, uryddig og slitsomt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Hvor faen i alle dager og himmelen lol er "mine innlegg"?

 

Det jobber godeste Mads med :)

 

 

Og kvifor i alle dagar er menyen flytta over på høgre side? Borte var kategorioversikten i sidemenyen og.

 

Det er bedre interaksjonsdesign i følge "boken", har med måten man bruker øyne på og annet, uten at jeg skal gå så detaljert til verks der. Er mer en vanesak, men det er ingen krise for du vil selv kunne velge om du vil ha det på venstre eller høyre side.

 

Det er ikke særlig poeng i å henge seg opp i det visuelle på dette tidspunktet, det vil bli mange skins tilgjengelig og vi håper også å kunne tilby langt flere enn hva som blir tilbudt i dagens forumversjon. Der har vi vært restriktive fordi en endring som gjøres må bli gjort i hvert skin, noe vi ikke trenger å gjøre i ny forumversjon. Det er ekstremt resursbesparende på mange områder.

 

Andre fiffige ting er langt enklere ting og funksjoner for moderatorteamet, pm-utveksling ser ut som en tråd hvor du kan invitere flere på samtale og hele greien er kodet fra bunnen av på nytt og har lettere for å knytte til seg applikasjoner.

 

For å få mer overblikk, sjekk ut her: http://www.invisionpower.com/products/boar...lookandfeel.php

Lenke til kommentar

Det er overraskende mange forum som ikke har "mine innlegg". Skjønner ikke hvorfor, jeg blir sprø av å måtte lete. Håper ikke Diskusjon tar etter. Når det gjelder layout, er det noe som heter at man ikke trenger å fikse noe som funker. Hva er problemet med dagens? Bedre muliget for å skreddersy er kanskje positivt for noen, men personlig er jeg blitt gammel og sur og driter i hvordan ting er bare de er slik de alltid har vært. Lag gjerne en gubbe-layout for de som ikke ser poenget i å omstille seg til noe bare fordi det står i en bok at det skal være bedre.

Lenke til kommentar

Mine innlegg er vi fullstendig klar over skal være på plass før lansering, det var vel det første som slo oss all den tid IPB-folka ikke lager dette. Mads hadde håpet å få dette klart tidligere i uken, men ser ikke ut som det er på plass enda.

 

Det er da snakk om å slå sammen Mine innlegg og Favoritter, spørs hvor mye det krever. Samtidig håper vi å kunne dele koden som opensource, men det blir avhengig av sjefene selv om signalet er positivt. Da kan andre forum med IPB3 forsyne seg av det og vi kan sammen utrydde det som er "mangel på mine innlegg" :wee:

Lenke til kommentar

De aller fleste forum jeg har vært innom mangler denne funksjonen. Skulle vært forbudt. Hva gjør folk da? Går rundt og husker hva de spammer? Favoritter er en funksjon jeg aldri bruker, så hvis vi ender opp med en mer fleksibel mine innlegg takker jeg ja til det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Da har jeg tatt og startet tråder for ting som er nevnt her, for de må ut i egen tråd for at de skal bli godt nok lagt merke til av våre kjære utviklere. De kan ikke være overalt, så det er flott om dere hjelper til og tar det i egen tråd der fremfor å diskutere her (men hvis ikke, så får jeg gjøre mitt beste for å få det ut i egen tråd):

 

Mangler: Kategorimeny i siden

Mangler: Siste 24-timer

Ønske: mulighet til å lage kolloner og skjema (a la Excel)

Ønsket skin: Nostalgikeren (mest mulig lik Diskusjon.no på IPB2)

Manglende skin: Venstrestilt meny

Mangler: Mine innlegg

 

Tråder der vil danne grunnlaget for prioriteringsliste jeg lager for drift, vi er derfor veldig glad for all hjelp vi får. Tråder blir satt som løst når det er fikset.

 

:)

Lenke til kommentar
Førsteinntrykket er at layouten er veldig lik til nye prisguiden. Fikk med andre ord ingen god følelse og trykket kjapt på x'en i hjørnet.

 

Jeg bytter nok ikke før dere tvinger oss over... :)

Er ikke snakk om å bytte noe her, er snakk om å teste ;)

 

Når det gjelder designet er det slik det er mest på grunn av forumoppgraderingen i seg selv, Prisguiden.no og Tek-nettverket har lite eller ingenting å si for hvordan det ser ut nå. Standardutseendet i versjon 3.0 er totalt forandret av utviklerne av Invision Power Board - de pleier heller ikke å legge inn utseender fra deres gamle versjoner i deres nye versjoner. Når skin-systemet da er veldig forandret og gamle variabler er byttet ut med nye osv. betyr det i praksis at vi eller noen andre må lage grunnlaget for de gamle 2.3.6-utseendene til IPB 3.0 på nytt, slikt tar tid. Heldigvis ser det ut som noen allerede har gjort det og delt med verden: http://community.invisionpower.com/index.p...;showentry=3575 :)

 

Det med at venstremenyen plutselig er på høyresiden osv. er foreløpelig bare eksperimentering, ikke fokuser noe særlig på utseendene nå, den biten tas senere ;)

 

 

De aller fleste forum jeg har vært innom mangler denne funksjonen. Skulle vært forbudt. Hva gjør folk da? Går rundt og husker hva de spammer? Favoritter er en funksjon jeg aldri bruker, så hvis vi ender opp med en mer fleksibel mine innlegg takker jeg ja til det.
Jeg tenker mye på det samme, og det er flere - inkludert meg - som har prøvd å forklare konseptet for IPB flere ganger, men det virker ikke som de skjønner helt opplegget. Derfor jeg er ekstremt ivrig på at Diskusjon.no må utvikle en velfungerende hybrid av "Mine innlegg" og "Favoritter" som kan deles med andre, hvertfall at den kodes som om den kan deles med andre. Må tenke litt mer på at ting vi koder til Diskusjon.no skal inn i en helhet. At man hjelp fra de nye "hooks" og "applications"-systemene legger inn brukeralternativer, administratoralternativer, fungerende installeringsscript og lignende for det som blir utviklet. Du kan jo lese forslaget om å slå sammen "Mine innlegg" og "Favoritter" her. Endret av TSP
Lenke til kommentar

Du bruker aldri "Mine innlegg"? :p

 

Det er da og planen at vi utvider "Mine innlegg" til å omfatte funksjonene til "Favoritter". Forslaget mitt er - etter det jeg har fått med meg - det Mads holder på å utvikle. Vi får se hvilke ideer han tar med og ikke, jeg er sikkert en av de første til å klage på noe der :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...