Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor i Spania og har nettopp kjøpt meg en iPad.

 

Er lite kjent i Apples univers, og kjører Android på mobilen.

 

Noen spørsmål:

 

- Jeg bruker en norsk iTunes-konto for å koble til App Store på iPad-en. Burde jeg lage meg en amerikansk bruker i stedet? Jeg merker meg at det er svært får kommentarer og vurderinger på apps, og lurer på om jeg får se flere hvis jeg bruker en amerikansk bruker? Og får jeg tilgang til flere apps?

 

- Har App Store en lignende mulighet som Android Market - man kan kjøpe et program og få pengene tilbake hvis man avinstallerer innen 24 timer? Har allerede kjøpt flere programmer jeg har avinstallert kort tid etterpå pga de var ikke tilfredsstillende...

 

- Hvilken løsning bruker folk for å streame filmer til iPad-en?

 

Bruker Ubuntu så prøver å unngå iTunes på PC-en så mye som mulig, men det fungerer faktisk glimrende i VirtualBox når jeg dedikerer USB-enheten til VirtualBox.

Lenke til kommentar

Mikrosim tar mindre plass innvendig enn vanlige SIM-kort, god nok grunn spørr du meg. Du får vel Æ, Ø og Å ved å holde nede A (for Æ og Å) og O (for Ø). Tror kanskje det finnes en app som legger ut tastene der de skal være.

 

Veldig sært argument med tanke på at hele denne dingsen du putter microsim kortet oppi er like stort som et vanlig simkort.

 

Og ville vel heller kunne godt med på at dette med plass kunne være et problem på en iPhone enn en iPad. Men samme det.. det er nå sånn det er da.. får sikkert tak i et sånnt kort regner jeg med og da er det jo forsåvidt ikke noe man tenker over lenger.

 

Tusen takk for tipset med tastene... Har forresten kjøpt en app hvor jeg fikk norsk tastatur, men jeg klarer ikke erstatte det originale med dette i settings.

Lenke til kommentar

ville skaffet ipad lader! å lade ipad med iphone lader kan ta 6 til 10 timer da laderen er mye svakere en ipadladeren.

 

bestill deg denne fra focalprice.com: http://www.focalprice.com/IA042W/Apple_Twopin_Charger_Plug_VDE_White.html

 

sett den på ipad laderen fra UK

 

edit: om det er lader som du ikke kan ta av pluggen på kan du kjøpe en overgang på clas ohlson eller denne http://www.focalprice.com/detail_CA169W.html har den selv

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Har allerede en slik som du linker til i den første linken der. Da bruker jeg bare den sammen med iPad adapteret jeg fikk med.

 

Ingen som vet hvordan jeg kan få AVI filer inn på iPad'n? Drar i morgen formiddag på ferie, skulle gjerne ha hatt med meg disse filmene! :)

 

 

Cinexplayer. Gratis app i appstore

Lenke til kommentar

iPad er en veldig morsom dings :) Sitter med den en god del etter at vi møttes i juli. Min nyinnvidde er en Wifi+3G 64GB håndtransportert av en veldig god venn fra England. Egentlig skulle jeg hatt amerikansk konto og abbonert på aviser, men når jeg sitter med 155 norske apps er det ikke bare-bare å flytte alt over.. Håper det er flere her som liker ipaden sin like godt som meg ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte iPad lader på Dealextreme. Vet ikke om den passer, for jeg klarte faen ta meg å rote den bort umiddelbart etter åpning av konvolutt, men den så da riktig ut, og hadde riktig kontakt. Om den var like rask som den originale vet jeg ikke.

 

iPad er en veldig morsom dings :) Sitter med den en god del etter at vi møttes i juli. Min nyinnvidde er en Wifi+3G 64GB håndtransportert av en veldig god venn fra England. Egentlig skulle jeg hatt amerikansk konto og abbonert på aviser, men når jeg sitter med 155 norske apps er det ikke bare-bare å flytte alt over.. Håper det er flere her som liker ipaden sin like godt som meg ;)

 

Du kan bruke apps fra to kontoer, det gjør jeg. Det blir bare litt kronglete å oppdatere apps på iPaden. Bruk heller iTunes til det.

Lenke til kommentar

Kjøpte i Norge via finn.no i stedet. Fikk en grei deal, 5300 inkludert Applpe sin beskyttelsesfolder. Fornøyd med det. :)

 

Edit: ja, 3G fungerer supert, hwr som regel bedre dekning enn med iPhone. Har dog brukt den lite på 3G, pga har nesten bare vært hjemme.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...