Gå til innhold

"Gulfkrigen" Gulftown og Radeon 5XXX testes i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en veldig glidende overgang mellom "trygg", "utrygg" og "død" så jeg kan selvsagt ikke garantere noe. Jeg sier bare at mange overklokkere føler det trygt inntil circa 20% overspenning. Det er garantert brikker som har dødd med usle 10% overspenning og 0% for den del, men det hører til sjeldenhetene. Jo større overspenning jo større risiko.

Lenke til kommentar

Tråd #6 failed ;)

 

Dette med elektronmigrasjon er aktuelt for de som har CPUen en god stund før den byttes ut. For oss andre vil temp stoppe oss før CPUen dør plutselig :p

 

Benchet s754 the other day, og kjørte 90nm på 1.85v på vann uten at de døde, hvertfall et par timer på hver chip. 130nm pushet jeg nesten oppi 2v også, men ble varm da... skalerte ikke lenger. Eneste chipen som døde var en 90nm som ble puttet i etter en 130nm uten at jeg resatte BIOS. Tydeligvis gikk smertegrensa for den chipen på 1.9v, eller deromkring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men hvordan blir det med spill og slikt: er det merkbar forskjell?

Refererer du til overklokking generelt?

Åpent spørsmål: 6-kjerner på stock og OC.

 

Dette spørsmålet kommer gang på gang. :)

 

Spiller du, så er det skjermkort(ene) som er viktig, og det du/dere skal konsentrere dere om.

 

Når det er sagt er det noen få spill som skalerer (noe) med multicore, men det er mer viktig med stor L2-cache/kjapp minnekontroller mtp å se noe ytelsesøkning i spill (relatert til CPU/Systemytelse).

Ihvertfall er det det som har vært "trenden" ved sammenlkningstester av CPU'er i "gametester" (ved lav oppløsning=CPU-relatert spillytelse).

 

Jeg har ikke sett den helt store forskjellen (visuelt) mtp samme skjermkort i ulike rigger, men typ benchmarking gir jo relativt sett store forskjeller.

Men du skal spille? Ikke benche?

Utifra spørsmålet ditt?

:p

Lenke til kommentar

Shit happens eller hva **DP**, jeg har i hvertfall fått liv i Q3FE'n igjen. :w00t:

Den er "noe" ustabil, rett i bsod med alt på auto og 1,2 vcore men booter inn i win7 med vcore på 1,0. Har prøvd flere hastigheter nå og kommet opp på 2,9 GHz med vcore på 1,18 noenlunde stabilt, klarte i hvertfall Vantage CPU-test 2 ganger. :p

 

"bevis":

post-152551-1266275656_thumb.jpg

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Gulftown q3qp er jo så kald at man sikkert kan kjøre den med passiv kjøling på stock hastighet

 

Det skal du ikke se bort i fra, min 920 klarer prime på 0,99V @ stock vill annta at jeg da er under halvparten av oppgitt TDP. extreeme modellene undervolter bra også, min QX9650 gjorde 0,83V @ 2,33 nyere revs i form av Q8200 stoppet på 1,02V på samme hastighet.

 

Var smart og begynte og spare til i9 i høst så er klar :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...