Gå til innhold

"Gulfkrigen" Gulftown og Radeon 5XXX testes i Norge


Anbefalte innlegg

Gulftown q3qp er jo så kald at man sikkert kan kjøre den med passiv kjøling på stock hastighet

 

Det skal du ikke se bort i fra, min 920 klarer prime på 0,99V @ stock vill annta at jeg da er under halvparten av oppgitt TDP. extreeme modellene undervolter bra også, min QX9650 gjorde 0,83V @ 2,33 nyere revs i form av Q8200 stoppet på 1,02V på samme hastighet.

 

Var smart og begynte og spare til i9 i høst så er klar :)

 

Jeg var smart og gadd ikkje å vente på retail :mrgreen:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
smart og smart... hehe, tror jeg faktisk ler meg ihjel hvis denne chippen dør innen en måned.. noe som faktisk er realistisk..

 

Da kjøper jeg meg bare en ny ;)

 

Hvis den dør innen en mnd, så er jo nesten retail ute. Altså da er det jo ingen fare :)

 

Skal nå en del til før chippen dør med 1.33 volt. Har bare kjørt den på max 1.38 volt.

 

Det er ganske sykt at denne chippen er kaldere enn en i7 920 og xeon 3520 på samme volt og hastighet! Uansett hvor lenge jeg primer med romtemperatur på ca 25 grader så kommer ikkje cpu temp opp i 80 grader med en true kjøler og vifter på ca 1000rpm. Bedre enn det trenger ikkje jeg iallefall.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Måtte bare poste dette.

 

Q2WV = 2.40GHz (westmere-ep)

Q3E2 = 2.40Ghz XE (gulftown)

Q3FE = 2.40GHz XE (Gulftown)

Q3QS = 2.53GHz (Westmere-ep and Gulftown)

Q3QR = 3.07GHz ( Westmere-ep)

Q3QP = 3.07GHz XE (Gulftown)

 

Simen1 lurte jo på i en tråd hvorfor ikkje gulfen til meg og Minhund var på 3.3ghz stock :p

 

Har simen1 auto søk etter navnet sitt inne her på forumet? Det tok ikkje mange minuttene før jeg så simen1 lese i denne tråden etter at jeg postet dette innlegget :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Simen1 lurte jo på i en tråd hvorfor ikkje gulfen til meg og Minhund var på 3.3ghz stock :p

Nei, jeg lurte på om dere kunne poste ytelseresultater fra stock hastighet. De resultatene nettet kommer til å flomme over av på lanseringsdagen. Hittil er det jo null problemer å finne OC-resultater for brikken, men vanskelig å finne stock resultater. Jeg vil gjerne vite hva media skriver om den og spesielt hvordan ytelsen skalerer i ulike programmer fra tilsvarende firekjerner. Men jeg får vel vente på lanseringen og gode tester fra Anand og lignende. Her i tråden blir jo sånne spørsmål latterliggjort.

 

Har simen1 auto søk etter navnet sitt inne her på forumet? Det tok ikkje mange minuttene før jeg så simen1 lese i denne tråden etter at jeg postet dette innlegget :D

Jeg var bare kjapp til å åpne uleste tråder i mine innlegg. :)

Lenke til kommentar
Simen1 lurte jo på i en tråd hvorfor ikkje gulfen til meg og Minhund var på 3.3ghz stock :p

Nei, jeg lurte på om dere kunne poste ytelseresultater fra stock hastighet. De resultatene nettet kommer til å flomme over av på lanseringsdagen. Hittil er det jo null problemer å finne OC-resultater for brikken, men vanskelig å finne stock resultater. Jeg vil gjerne vite hva media skriver om den og spesielt hvordan ytelsen skalerer i ulike programmer fra tilsvarende firekjerner. Men jeg får vel vente på lanseringen og gode tester fra Anand og lignende. Her i tråden blir jo sånne spørsmål latterliggjort.

 

Har simen1 auto søk etter navnet sitt inne her på forumet? Det tok ikkje mange minuttene før jeg så simen1 lese i denne tråden etter at jeg postet dette innlegget :D

Jeg var bare kjapp til å åpne uleste tråder i mine innlegg. :)

 

Det er jo bare å sammenligne OC-resultater på en klokk med tilsvarende frekvens på 4-kjernere, så ahr du en fullgod sammenligning der. Om du da må ha stock akkurat, kan du sammenligne 4-kjerner-scores under den OC'en gitt av gulftown, med stock scores som det fins masse av, og så bruke det som basis for hvordan Gulftown yter stock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...