Gå til innhold

"Gulfkrigen" Gulftown og Radeon 5XXX testes i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne gangen skal jeg få like god eller bedre chip enn deg. Den forige chipen min innfridde ikke.

 

Vet du om det er stor forskjell på ulike steppinger nå? Husker det har variert mye før. Er vel omtrent som man kunne se på nr på chipen og vite at man akkurat hadde kastet flere tusen ut av vinduet.

Litt bekymret for å bruke 8 lapper på en dårlig chip, har allerede brukt 2700 på en som var helt sjanseløs.

 

Ser ut som det er veldig dårlig utvalg på vannkjøling her i Norge.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

For og være helt ærlig så er det beste du kan gjøre er og be :tease: Neida, B-stepping virker ganske solid.

Men det er såklart risiko, vet ikke om min er god ennå.

Driver og stuker med minne\uncore og det har vist mye mer og si på Gulftowns enn Bloomfields.

Mange gode tips i den tråden jeg linker til også.

Du kan se noen resultater der :)

 

 

http://i4memory.com/f55/intel-core-i7-980x-gulftown-club-post-your-results-here-22703/index15.html#post128568

 

Norge er ubruklig på vannkjøling, sjekk sidewindercomputers, aquatuning :thumbup:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Den drar på ferie til varmere strøk, riktignok under kjøleribbe og ikke parasoll. :cool:

 

Kommer mest sannsynlig til å satse mot 30*133= 4 GHz, men blir vel kanskje å teste hvor langt det går. Trenger først og fremst en grei og stabil 24/7 klokk. Vet ikke om jeg vil konkurrere mot soppen, selv om jeg har tro på en god chip denne gangen. Han slo meg med 500 MHz på 24/7 sist. Har egentlig ikke hatt noen gode chiper på veldig mange år. Både Opteronen, Wolfdalen og Bloomtownen var en nedtur. Athlon XP Mobile var mer villig, men da er vi jo tilbake til 2004.

 

Hvor langt går multiplier og er det slik at turbomultiplier blir ulåst på disse?

Har egentlig ikke så lyst til å øke spenningen noe spesielt på en så dyr prosessor. Det er en av de få gangene jeg har brukt så mye på en komponent i tillegg til 8800 ULTRA og 2x X25-M G2 160GB SSD. Den første Pentiumen min var ikke akkurat billig den heller, men det er lenge siden. Ble ertet da. "Pentium 90 bare, du må minst ha 120." Var da jeg prøvde overklokking for første gang. Husker single speed SCSI-CD-ROM til 5000,- Arvet den etter en slektning som oppgraderte til 2x. Oh yes.

 

Kan være jeg prøver høyere frekvenser om det blir vannkjøling til 30-års dagen, men det er jo så mange fristelser der ute. For eksempel Atlantean-sverdet. :love:

 

 

 

ConanAtlanteanLimitedNewNet.jpg

 

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hvor dro orderen da? På ferie? xD

 

Neida, men gleder meg til å se hva du får ut av din BadCat, kanskje noen for en gang skyld kan slå Soppen her :p

 

Nå har det blitt mye oppstyr av min sin her, slutt opp med det :ph34r:

Skulle vært en smiley der en pekefinger gikk frem og tilbake.

Skal smelle på en ny raddis i dag samt blokk på GT-minne, så skal jeg begynne og pushe litt.

 

Badcat: Hvis du setter 30x133 så blir jeg fornærmet på vegne av 980X-oc-forening. Du tar heller 25x160 :thumbup:

Pluss Badcat har jeg en quadraddis og pumpe her :whistle:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det får du spørre de som har laget det, men de er egentlig I9( de ble kalt det før det offisielle navnet og Realtemp GT kom mens ESene var ute )..men de bestemte og ikke bruke det alikevel;)

Den viser ihvertfall tempen, noe ikke de andre akkuratt gjør så riktig.

 

Det jeg kan svare på er at 4,4 på 1.31 i vantage er ganske bra :D

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det får du spørre de som har laget det, men de er egentlig I9( de ble kalt det før det offisielle navnet og Realtemp GT kom mens ESene var ute )..men de bestemte og ikke bruke det alikevel;)

Den viser ihvertfall tempen, noe ikke de andre akkuratt gjør så riktig.

 

Det jeg kan svare på er at 4,4 på 1.31 i vantage er ganske bra :D

Det er SYKT bra !  :dribble:

 

 

 

 

 

Misunnelig som f  :(

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...