Gå til innhold

"Gulfkrigen" Gulftown og Radeon 5XXX testes i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 1.3 i BIOS, så det undervolter en god del på CPU, men når det kommer til VTT så overvolter den 0,4-0,5v.

 

Har kjørt Prime95 50 min nå med disse innstillingene nå så jeg antar det er stabilt. Temperaturen har steget med 2 grader, men så har jeg kabinettet liggende og sidedøren er ikke på. Altså ikke optimal luftflyt. Kabinettet er for overtrykk og det får jeg ikke nå. Uansett er jeg godt fornøyd med hva jeg har oppnådd.

 

Kan være jeg har å gå på med minnet og at jeg har misforstått. Kan se ut som at jeg kjører 1280 MHz på minnet i følge CPU-Z.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg trenger såppas spenning, var bare noe jeg satte.

Tenkte jeg skulle teste meg nedover på spenningen og så si meg fornøyd. Kan være jeg greier mye høyere frekvenser med 1.35+ men det har jeg ikke kjøling til.

 

Tror ikke hovedkortet liker 160 baseclock, henger i bios osv.

Får til bedre med 200, får rette hastigheten på minnet osv.

 

Update:

Trengte ikke så mye spenning. Kunne faktisk gå ned 4 hakk fra 1.312 til 1.286v og 1.26 VTT. Temperaturene ble en del bedre.

 

 

 

9803.jpg

 

 

 

Jeg lar en uke med vanlig bruk avgjøre om det er stabilt.

 

Tusen takk til alle som har kommet med råd og tips.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Update:

Trengte ikke så mye spenning. Kunne faktisk gå ned 4 hakk fra 1.312 til 1.286v og 1.26 VTT. Temperaturene ble en del bedre.

 

 

 

9803.jpg

 

 

 

Jeg lar en uke med vanlig bruk avgjøre om det er stabilt.

 

Tusen takk til alle som har kommet med råd og tips.

 

Nice "slemmekatt" :)

Da var det verdt kronene (for CPU) tenker jeg. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Synes det er verd det. 6 kjerner med 4.2 er sykt. Fikk plutselig 60% bedre ytelse enn med den gamle prosessoren (I flertrådede oppgaver selvsagt).

 

Æsj.(Som i: Jeg vil ikke bli fristet).

Jeg har nok med å bruke opp lønna på andre hobbies om dagen.

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Tviler ikke på det gliset, gliste etter å ha fått meg i7 930 jeg, men så fort jeg har budsjett til å kjøpe toppmodell, så blir det nok det, men først skal jeg ha noen SSD disker og ett ekstra skjermkort.

 

Skal ha arvtageren til 980, og nytt HK fra Evga - den dagen erstatteren til Classified kommer wub.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...