Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dørproblem Passat '98


-Olsen-

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har oppdaget et lite problem med min VW Passat 98 modell. Det virker ikke som om ikke bilen merker om førerdøren står åpen eller ikke. Kupelyset går ikke på når jeg åpner døren, den varsler ikke om at kjørelys står på når bilen er av og døren er åpen, og hvis jeg låser opp bilen og setter meg inn uten å starte bilen låser den seg igjen (slik som den gjør hvis ingen dører er åpnet)

 

Alt annet i døren fungerer fint.

 

Jeg har lett etter bryteren eller føleren som skal merke om døren er åpen eller ikke, finner den ikke, så regner med at den ligger i lukkemekanismen et sted?

 

Noen som har peiling på dette, og evt hva jeg kan gjøre for å fikse det? Ikke et kjempeproblem, men kjekt å få ordne på.

 

Mvh

-Olsen-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hadde omtrent samme problemet på en passat 98 jeg hadde.

Måtte bytte låsemekanismen fordi microswitchen er så syyykt vankelig å bytte. De selges ikke løse heller ><

Må være noe som går ofte for Møller i Tromsø hadde den på lager.

 

Pass på å fette låsen skikkelig ved neste anledning.

Lenke til kommentar

Joka: Takk for linken, men trur ikke jeg skal begi meg på det uten et ordentlig sted å mekke.

Brukte samme linken for å komme til høytallerene, og røyk noen klips i kulda.

 

Barerobert: Ah, jeg hadde håpet at der var enklere enn en mikrobryter inne i låsemekanismen. Får høre med Møller Bil på bardufoss på fredag, skal en tur dit da uansett.

 

Hørtes dyrt ut, hvor mye kostet det? Og hvor lenge siden var det du fikset dette i Tromsø?

 

EDIT: Har kjøpt inn en sprayboks med CRC, kan det hjelpe å spraye låsen full av det? Evt er det skadelig for mekanismene? Da bryteren har fungert noen få ganger, etter at den sluttet å fungere.

 

Mvh

-Olsen-

Endret av -Olsen-
Lenke til kommentar
2-3000 for en reparasjon som ikke burde kostet mer enn 20-30 kroner i deler? :thumbdown: Way to go, Volkswagen..

 

På min gamle Subaru gikk tannhjulet til sentrallåsmekanismen, en liten plastsak som sikert hadde kostet maks 50 kr i løsvekt. Men dessverre fikk man ikke den kjøpt løst, man måtte ha hele kassetten til 15- 1600 den gangen.

 

Det ble ingen bytte av den for å si det mildt, med tanke på rustangrepet som var på den så hadde det vært en dårlig investering.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar folkens.. Fått mye mer inblikk i hva problemene er. Får se til hvilken grad jeg gidder å gjøre noe med dette. Fant WD-40 til en 50 lapp, så tenkte å prøve litt av dette. Får se åssen det går, men hvis det er en mikrobryter er det vel heller elektronikkfeil.

 

Som sagt, tusen takk for hjelpen og gode svar.

 

Mvh

-Olsen-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...