Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetsbrev, utdatert? upassende? feilslående?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg lurer på hva dere andre mener om temaet: Kjærlighetsbrev

 

Er det utdatert? har det i hele tatt noe for seg og vil jenter synes det er romantisk, eller teit? svar fra jenter teller selvfølgelig mest :p

 

Feks. hvis jeg sender et brev med et dikt som jeg feks. har laget selv til henne, ville det vert best å la være? eller ville det ha hatt en positiv effekt? kommer sikkert an på jentas personlighet, hvem som har sendt det og innholdet i brevet, men har dere noen erfaringer?

 

Gidder ikke å være anonym, har jo uansett ikke sakt noe om at det gjelder meg, jeg er jo bare nysgjerrig :)

 

Jeg ville likt å få et kjærlighetsbrev! Men med visse forbehold.

Det må enten være bra skrevet eller helt upretansiøst. Det er pinlig hvis gutten har prøvd på noe han ikke greier. Upretansiøst og tøysete er nok best hvis det er et dikt. Ellers hadde det vært veldig spesielt og veldig sjarmerende å få et kjærlighetsbrev hvor personen legger ut om følelsene sine og hva han liker ved meg.

 

Det viktigste: Jeg må like gutten. Hvis jeg får et kjærlighetsbrev av en jeg er forelsket i vil jeg bli uandlig lykkelig :love:

Hvis jeg derimot får et kjærlighetsbrev av en jeg synes er ok så går det en av to veier: Jeg forelsker meg i ham eller blir i hvertfall veldig betatt av at han liker meg. Eller jeg synes det er teit og creepy og veldig vanskelig å forholde meg til. Da ville jeg foretrukket at han heller spurte om vi skulle finne på noe eller at han sa at han likte meg face to face.

Lenke til kommentar

Dikt hadde vært altfor klisje. Samme med overdrevene kjærlighetsbrev alà "ELSKER DEG MUSS MUSS SAVER DEG AV HELE MITT HJERTE DU ER ALT FOR MEG ectect"

 

Før jeg å mannen ble sammen og bare flørta, krevde jeg at jeg fikk et fire siders brev når han reiste til syden. Der forklarte han detaljert hele turen så langt, og endte brevet med hugs and kisses. Følte dette ble nok :p

 

Et passe mindre klisje kjærlighetsbrev med litt humor hadde slått godt igjennom :thumbup:

Lenke til kommentar

La oss si jeg lager et brev der jeg skriver at hun er "den typen" jente jeg ville ønsket meg, det er få av de, og dermed håper på og bli bedre kjent (kjenner henne litt fra før, men ikke veldig godt) og dermed spør om hun vil komme over en gang og se film? mye lengre selvfølgelig men hvis man koker det ned så blir det liksom essensen... :innocent:

 

Edit:

 

Mye lavere fallhøyde ;)

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
La oss si jeg lager et brev der jeg skriver at hun er "den typen" jente jeg ville ønsket meg, det er få av de, og dermed håper på og bli bedre kjent (kjenner henne litt fra før, men ikke veldig godt) og dermed spør om hun vil komme over en gang og se film? mye lengre selvfølgelig men hvis man koker det ned så blir det liksom essensen... :innocent:

 

Edit:

 

Mye lavere fallhøyde ;)

 

Film er bra! Men er litt usikker på det med at hun er "den type" jente du liker og at det er få av dem. Da virker det som om du ikke er henne som et individ, men et ok kjærestemateriale. Det er jo ikke veldig direkte, både bra og dårlig. Men personlig ville jeg ikke blitt sjarmert. Bedre å skrive at hun er den jenta du liker. Ikke én av mange, men den ene. Ikke overdriv, men å underdrive er vel så ille

Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt skrevet brevet allerede, jeg tror ikke jeg underdrev, jeg skrev jo også at jeg håpet hun ville bli bedre kjent med meg, for hvis ikke måtte jeg lete videre, noe jeg ikke ville lengre for jeg er ikke sikker på at det finnes så mange som passer så godt...

 

Har ikke sendt det enda da.

 

EDIT

 

Tror forresten det kommer frem at jeg liker henne, det var ikke så kaldt skrevet, det var derfor disse var med: "" :)

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke ha skrevet "Ellers må jeg lete videre" om jeg var deg.. Da virker det liksom som om du har søkt gjennom nabolaget til Jensen, deretter nabolaget til Hansen, før du endelig fikk ett mulig treff i nabolaget til Trondsen.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke ment helt kontant bokstavelig heller da... Dessuten fremgår det litt i brevet at det går over lang tid.

 

EDIT: var på en måte ment igjennom livet, hvis dere skjønner, brevet er på en A4 side så det blir litt komprimert det jeg har skrevet om det.

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg lurer på hva dere andre mener om temaet: Kjærlighetsbrev

 

Er det utdatert? har det i hele tatt noe for seg og vil jenter synes det er romantisk, eller teit? svar fra jenter teller selvfølgelig mest :p

 

Feks. hvis jeg sender et brev med et dikt som jeg feks. har laget selv til henne, ville det vert best å la være? eller ville det ha hatt en positiv effekt? kommer sikkert an på jentas personlighet, hvem som har sendt det og innholdet i brevet, men har dere noen erfaringer?

 

Gidder ikke å være anonym, har jo uansett ikke sakt noe om at det gjelder meg, jeg er jo bare nysgjerrig :)

 

Er nok litt utdatert, ja.

 

La det være, om du ikke har sendt det allerede da. Iallefall den delen med diktet.

 

Tenk på hvordan du selv ville reagert. Om ei jente du knapt nok kjente og ikke visste om du likte gav deg et kjærlighetsbrev med dikt, hva ville du synes om det? Ville ikke det virket som om noen var desperat og "la inn aksjer"? Og det er sjelden attraktivt når noen virker desperat.

 

Slikt kan man gjøre når man kjenner hverandre godt. Eventuelt på en bryllupsdag eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Regner med at du har fått sendt brevet, åssen gikk det?

 

Tror ikke det har kommet frem enda nei, kanskje i dag...

 

@LostinSpace:

 

Sende ikke noe dikt nei, dessuten har jeg mer enn sett hun et par ganger da, desperat virker jeg nok ikke med det heller vil jeg tro da, som har lest brevet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...