Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetsbrev, utdatert? upassende? feilslående?


Anbefalte innlegg

Sorry men det diktet der ble en smule kleint altså.

Hvorfor rote med ordene og gjøre det mer klisjè? Skriv noe fint og be henne med ut på kino eller hva det nå måtte være. Stopp diktingen om stjerner og sola.. det blir for... ja vet ikke jeg.

 

Det virker ikke som du kjenner denne jenta, men du er betatt av henne og vil bli kjent. Har jeg rett der? Dersom dette stemmer så ville jeg så deinitivt droppet det diktet og heller bare skrevet noe fra levra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Ruska

Hvordan skulle jeg klare å hinte til det uten at det ville virket rart? :idea:

 

EDIT

 

Vel jeg kjenner henne ikke så alt for godt, men hva skulle det fra levra være da? skjønner at det virker litt rart, litt skeptisk på det selv egentlig.

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Vel jeg kjenner henne ikke så alt for godt, men hva skulle det fra levra være da? skjønner at det virker litt rart, litt skeptisk på det selv egentlig.

Du skriver det du føler (kanskje holde bittelitt igjen dersom du er stuuupforelska da) og klusser det ikke til med å sammenligne henne med sola osv.

 

"Siden jeg synes du er så søt og virker som en fantastisk jente, så tenkte jeg at vi to kunne gå på kino sammen?"

Altså i den stilen der.

Lenke til kommentar

Snakker dere f.eks. om filmer dere har sett i det siste eller tv-show, så sier du bare at hovedpersonen der sendte et dikt eller kjærlighetsbrev og så spør du henne om hva henne syns om det? :p

 

Jeg ville bare spurt rett ut: Hva ville du gjort hvis en hadde skrivi et kjærlighetsbrev/dikt til deg? :)

 

"Siden jeg synes du er så søt og virker som en fantastisk jente, så tenkte jeg at vi to kunne gå på kino sammen?"

Altså i den stilen der.

 

Det der funker også veldig bra, bare for å nevne det :) Litt mer rett på sak.

Lenke til kommentar

@Mantoius innlegg #24

 

Men det var jo noe av det første jeg tenkte på :p før allt det andre tullet altså...

 

Jeg har egentlig ikke lyst til å vente helt til jeg kan be henne ut på kino da, det vil jo være ca 2. måneder til jeg får kortet, siden det ble litt lengre enn jeg hadde trodd til. :(

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Hvem sier at han vil få et ærlig svar? :)

De fleste ville jo sagt noe sånt som; "Søtt det da :) Ville blitt glad selvfølgelig" selv om de ikke alltid mener det.

 

Vel, jeg håper at denne jenta har egne meninger og tør å si dem :p Så et ærlig svar vil han nok få :)

 

SVD: Hvorfor trenger du lappen for å be henne med på kino? Finnes da buss, drosje eller venner som kan kjøre :)

Lenke til kommentar

Vel, dette er på bygda, går buss to ganger om dagen...

 

Og jeg ville jo være alene med henne hvis vi skulle dra, så få noen kjentfolk til å kjøre ville blitt feil, litt rart også kanskje.

 

Drosje går sikkert, men nærmeste kino er 45min kjøring, så blir kanskje litt dyrt :hmm:

EDIT

må faktisk bytte buss to ganger for å komme frem! :(

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Jo det er nesten et alternativ, det er da 6km gange i mellom oss :ermm:

 

Så er det det faktum at vi begge bor hos foreldrene våre, og det ville blitt litt pinlig kanskje. men foreldrene mine skal kanskje til Syden, i mars det da...

 

Unnskyld jeg vet jeg gjør det vanskelig :p uansett takk.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor langt 6km er men :blush:

 

Det at dere bor hjemme bør ikke stoppe dere. Kjæresten og jeg bor hjemme, han er 20 og jeg er 18, og en lås på døra stopper nysgjerrige foreldre veldig godt :) Kan du ikke be foreldrene dine være ute av huset 1 time eller 2, så dere får tid til dere selv og bare får kost dere uten forstyrrelser?

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt skeptisk på å overtale henne til å gå 1.2 mil. og foreldrene mine ville vært helt forferdelige å ha med å gjøre hvis jeg hadde sakt hvorfor de måtte være borte, spesielt moren min, syns jeg hører det blablala, hu e nå litt søt ja blabla bla :roll: + jeg har en bror på 12år...

 

Hun kunne kanskje ha blitt kjørt av foreldrene sine, men aldri i verden om hun hadde spurt de om det.

 

Nå er det visse fordeler av å bo på landet da, vi har 2 stuer, med tv i begge ender og 50" i den som nesten aldri brukes til annet enn film :)

 

Så er det det at hun må ha lyst til å komme også da, litt redd for at hun kanskje ikke har det :blush:

Lenke til kommentar

Ah, det er såpass stor avstand ja. Har ikke hun noen venner som kan kjøre henne til deg da? Vil hun være med deg, så finner dere nok på en måte å komme til hverandre :)

 

Har hun gitt deg tegn på at hun ikke liker deg da? For ellers burde du vel finne ut dette før du legger masse planer og blir enda mer glad i henne.

Endret av Ruska
Lenke til kommentar

Jeg har som sakt fått noen tegn, som jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal tolke, men jeg kan jo prøve og ramse de opp:

 

* jeg har hatt en litt kontakt over nettet men henne, facebook ect.

 

* en gang sa jeg over chaten at jeg måtte be henne ut når jeg fikk lappen, hun spurte meg dermed om når jeg fikk den, noe jeg så på som positivt da :p

 

* jeg hadde prøvd å finne på noe vi kunne gjøre i lag for å treffes, men jeg var vel ikke så god, så jeg spurte bare om vi kunne finne på noe, det gikk ikke så bra for da skjønte hun ikke helt hvorfor jeg ville ha kontakt...

 

* hun hadde ikke så lyst til å ha så mye kontakt fikk jeg vite, så jeg sa greit jeg trenger ikke å ha kontakt, da ville hun presisere at hun ville at vi skulle skrive over nettet og sånt fremdeles... sjønte ingen ting jeg men.

 

* jeg vet ikke hvorfor hun ikke ville ha kontakt med meg, men det første man tenker på er jo at hun ikke liker meg, men det kan jo også være at hun sjenert eller noe, hun er litt stille av seg...

 

* siden har vi hatt kontakt over nettet og jeg har ikke merket noe til at hun ikke vil ha kontakt med meg, jeg er ganske forvirret egentlig...

Lenke til kommentar
Jo det er nesten et alternativ, det er da 6km gange i mellom oss :ermm:

PERFECT til å vise at du virkelig vil være med henne - gå dit. (Jada hun vil bli imponert over at du orker å gå 6km bare for å møte henne @ hun føler seg spesiell) Seriøst 6km er ikke særlig mye, og det går fort dersom du tenker på hva som venter deg og har litt musikk på ørene. Du har vel en sykkel eller noe du kan hive deg på? 6km er ingenting på en sykkel og er tilbakelagt på under 20min om det er jevnt terreng.

Men dette er om du skal til jenta da og ikke omvendt.

 

Det med foreldre er noe alle opplever i den alderen. Si det bare som det er til foreldrene dine og spør om de ikke kan være ute av huset den tiden dere to skal være sammen og se filmen (dog med litt slingringstid da, så de ikke står å venter på at hun skal gå) Nyskerrig er omtrent alle foreldre uansett.

Men hvorfor dere på kino eller se en film? Hva med en vanlig god gammaldags gåtur? Kan jo være veldig koslig det også. Man får kommet seg ut, snakket sammen, slipper all organiseringen osv. Så kan dere dra hjem til en av dere og se TV eller hva det nå måtte.

 

Mitt forslag:

GÅ dit uten forvarsel (bare vær sikker på at hun er hjemme og at hun faktisk ikke har noe imot deg da, hehe) så spør du bare "Hei. Gikk bare fordi her jeg så tenkte jeg å stikke innom siden du bor her :) Du blir ikke med å gå en liten tur eller noe da?" Det værste du kan få er "Desverre det passer ikke nå" eller "Vi kan heller se på TV på rommet mitt"

 

Ta det piano gutt og chill litt :)

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å blekne fort når jeg møter faren hennes i døra...

 

jeg vet det ikke er så langt da, jeg har gått forbi der før noen ganger, men jeg har spurt henne før om hun ville gå en tur, men det var en eller annen unnskyldning... men det var i forveien det da...

 

EDIT

Jeg kan jo gå dit og så ringe henne når jeg er i nærheten..

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Er hun veldig stille og sjenert, så kan jeg på en måte forstå oppførselen hennes. Hvis ikke så virker det for meg at hun kanskje ser på deg mer som venn eller noe midt mellom venn og "kjæreste." Hvis praten mellom dere har en fin flyt og er mer flørtete, så er det absolutt et godt tegn og muligheten for noe mer er større.

 

Uansett, få ut finger'n og finn ut om hun har lyst til å finne på noe deg. Man kan ikke være redd når det kommer til kjærlighet :thumbup:

Lenke til kommentar
Er hun veldig stille og sjenert, så kan jeg på en måte forstå oppførselen hennes. Hvis ikke så virker det for meg at hun kanskje ser på deg mer som venn eller noe midt mellom venn og "kjæreste." Hvis praten mellom dere har en fin flyt og er mer flørtete, så er det absolutt et godt tegn og muligheten for noe mer er større.

 

Uansett, få ut finger'n og finn ut om hun har lyst til å finne på noe deg. Man kan ikke være redd når det kommer til kjærlighet :thumbup:

Ja jeg har tolket henne som veldig stille av seg, hvis ingen snakker til henne snakker hun ikke, sitter der bare og smiler eller noe... :p

 

Når jeg spør henne om noe jeg vet hun er interessert i så kan jeg få ganske lange svar, så hater meg gjør hun nokk ikke :roll: men vanskelig å komme innpå.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Torill_*

Ikke hør på disse bitre eldre menn.

 

Kalkulerende, redde og alt for vurderene.

 

Du er ung. Skriv et kjærlighetsbrev til jenta, du. Gjærne med et dikt der du viser du liker henne godt.

Det sies at damer plukker alt i stykker med å tenke for mye, men makan... At et slikt spørsmål skulle vekke slik reaksjon forundrer meg. De eldre har noe å lære av deg.

 

Som sagt før her på tråden, så er den jenta du har i tankene heldig.

 

Tenk om kjærlighetsbrevene kunne bli mer vanlige. Få bort alt det teknologiske som blir så kaldt. Vi trenger varme.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...