Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetsbrev, utdatert? upassende? feilslående?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på hva dere andre mener om temaet: Kjærlighetsbrev

 

Er det utdatert? har det i hele tatt noe for seg og vil jenter synes det er romantisk, eller teit? svar fra jenter teller selvfølgelig mest :p

 

Feks. hvis jeg sender et brev med et dikt som jeg feks. har laget selv til henne, ville det vert best å la være? eller ville det ha hatt en positiv effekt? kommer sikkert an på jentas personlighet, hvem som har sendt det og innholdet i brevet, men har dere noen erfaringer?

 

Gidder ikke å være anonym, har jo uansett ikke sakt noe om at det gjelder meg, jeg er jo bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gutt her:

 

Jeg tror det kommer helt an på jenten og ikke minst kvaliteten på brevet/diktet.

 

Er det feil jente og dårlig formulert/diktet blir det i verstefall gapestokk og et brev som turnerer i hennes omgangskrets.

 

Sikkert de som kan frike ut og føle at det blir litt creepy hvis det virker som at avsenderen er like mye besatt som betatt.

 

Jeg tror det vil funke best et lite stykke inn i forholdet når man er på litt tryggere grunn og har blitt kjent med personen (og ikke minst vet at det er litt gjensidige følelser). Det er det eneste jeg har prøvd og det funket fint.

 

Valentinsdag er jo en anledning, var vel der jeg sendte første brev/dikt til min nåværende kone.

Sendte en liten bamse og skrev et dikt om at "denne karen tror han er så pen, så da fant jeg ut at jeg måtte vise ham deg for å sette ham på plass". (langt mer velformulert og på rim)

 

Fallhøyden er lavere da enn om man skriver

"hjerte! smerte! Men du er verdt det! - Din for evig SVD"

Lenke til kommentar

Dikt er for klisje, samt vanskelig å få til bra. Kjærlighetsbrev skrevet fra hjertet er en slager.

 

En annen ting jeg gjorde en gang var at jeg fant et bilde av et hjerte på nettet (ikke anatomisk korrekt hjerte selvsagt :p ). Det skrev jeg ut 100 ganger og på hver av lappene skrev jeg en ting med jenta som gjør at jeg liker henne og ting jeg liker å gjøre med henne. Så la jeg det i en konvolutt og gav til henne til jul. Det funket så bra at det ble tårer (den gode typen) involvert.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at dette kommer ekstremt mye ann på hvilken type jente det er snakk om. Noen ville kanskje synes dette var litt teit og for ekstremt, noen andre ville kanskje begynt å grine og kastet seg i armene på deg :)

 

Utdatert blir vel aldri et kjærlighetsbrev, men mye? ja noen ganger.

Kommer jo også ann på hvor godt du kjenner denne jenta og om det vil ha noe for seg. Dersom man f.eks er mindre pen og generelt lite sosial av seg, så vil jeg si det er for voldsomt å sende det til en pen sosial jente som man knapt har snakket med i det hele tatt.

Når alt dette er sagt så tror jeg de fleste setter pris på det. Noen jenter eier kanskje ikke respekt og viser det rundt til alle vennindene kun for å drite deg ut, men da må vedkommende være 15 år og platinablond.

 

Har ikke skrevet et kjærlighetsbrev siden barneskolen, og det endte med at hun viste det til alle :( Haha.

Var vel i 5. klasse eller noe det tror jeg. Kom på det nå i farten.. hmm. det hadde jeg faktisk glemt gitt.

Lenke til kommentar

@L4r5

Ja tror kanskje et dikt er litt vel, dypt? er kanskje det rette ordet. har skrevet ett som jeg synes er ganske bra, men fallhøyden er vel ganske høy :innocent:

EDIT

Jeg tror da ikke dette er av den typen jente som ville komme til å vise det rund for å drite meg ut, er vel en av de sjeldnere "skikkelige" jentene :)

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Hadde jeg fått et kjærlighetsbrev ville jeg blitt utrolig glad :grin:

Ville satt skikkelig pris på at personen gadd å skrive et brev/dikt, for sånt er jo ikke noe man gjør til vanlig. Hadde skjemt bort gutten i flere uker fremover og vært i himmelen.

 

Så hvis du tenker på å sende et kjærlighetsbrev til dama så burde du absolutt gjøre det, mener jeg da :)

Lenke til kommentar
Hadde jeg fått et kjærlighetsbrev ville jeg blitt utrolig glad :grin:

Ville satt skikkelig pris på at personen gadd å skrive et brev/dikt, for sånt er jo ikke noe man gjør til vanlig. Hadde skjemt bort gutten i flere uker fremover og vært i himmelen.

 

Så hvis du tenker på å sende et kjærlighetsbrev til dama så burde du absolutt gjøre det, mener jeg da :)

Enn hvis det er ei jente du ikke er i lag med enda, men har lyst til å bli i lag med? det blir fort litt annerledes da vil jeg tro :whistle:

 

Men fint med alle gode og seriøse svarene ;)

Lenke til kommentar

Diktet eller brevet kan jo få henne til å se på deg med nye øyne da, at du bryr deg nok til å skrive noe som bare er ment til henne. Vil tro det vil få henne til å føle seg spesiell og at du virkelig mener det :) Jeg ville iallefall ha følt det sånn.

 

Men liker hun ikke sånn, så ville jeg ikke ha satsa så mye på dikting og skriving :p

Lenke til kommentar

Jeg kan komme med et lite utkast av et dikt jeg har sattihop helt selv :p

 

Jeg mener selv at dette nok blir for dypt hvis det skulle være til noen som man ikke er i lag med fra før, noe som blir i mitt tilfelle.

 

Du er som en stjerne på himmelen,

det finnes flere stjerner,

men du er solen

så jeg kan ikke se noen andre,

for de andre stjernene er natte-stjerner

og jeg sover om natten

for det er bare dag-stjernen jeg vil se.

 

Og nå forventer jeg ikke så mye positiv kritikk da, jeg er litt ny i dikterfaget :p

Lenke til kommentar

Jeg vil si anledning også har en del å si oppi dette her. Alt til sin tid. Å få et kjærlighetsbrev på en dag alle andre får det blir rett og slett bare for klisjé for enkelte, i grunn ganske oppbrukt også. Dog tror jeg de fleste ville likt å få et romatisk brev med dikt og hele greia, uansett hvor kleint, flaut og pinlig det kan være å tenke tanke på å sende eller motta. Bare det kommer fra riktig person, er alt fantastisk! ;)

Lenke til kommentar

Hun er kanskje litt for flott, tenker jo ikke stort på noe annet...

 

Det er bare det at jeg har fått litt varierende signaler før av, har hatt ganske mye kontakt over nettet, hun tar aldri kontakt med meg, annet enn når jeg starter samtalen, hun er litt stille av seg så det kan være det da...

 

Jeg sa en gang til henne at jeg skulle be henne ut når jeg fikk førerkortet, fikk et spørsmål tilbake om når jeg fikk det, det må jo være positivt ;) men så ville hun liksom ikke treffes ellers, men over nettet ville hun ha kontakt. så jeg er egentlig litt forvirret :(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Du vurderer og sende kjærlighetsbrev til noen du ikke er sammen med? Jeg hadde syns var litt, eh..flaut. Eller rart kansje? Nei kjærlighetsdikt og sånt er ikke noe jeg finner sjarmerende, det blir bare cheesy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...