Gå til innhold

Lurt av Telenor ?


Anbefalte innlegg

For 7-8 mnd siden fikk jeg en telefon fra Telenor med tilbud om bredbandstelefoni, jeg var da kunde hos Telio. Telenor hevdet at de var billigere på samtaler og billigere på abb.

jeg skulle få abb for kr 49 pr mnd , siden jeg har bredbånd og 4 mobilabb hos dem tenkte jeg at det var greit å ha alt på ett sted .

Regningene ble betalt automatisk og jeg tenkte ikke mere på det før her om dagen da jeg begynte å se på en og der stod det vitteligen 139 kr og ikke 49,. .

Jeg ringer så Telenor og de kan bekrefte at jeg står på et pluss abb , noe jeg overhode ikke har bestil, ei heller ble tilbudt .

jeg spør så om hva jeg kan gjøre med det eller hva de er villige til å gjøre med det og svaret var " Vi kan endre abb men det du har betalt til nå forblir som det er , fordi det er din plikt som kunde og følge med hva du betaler for "

Dette synest jeg mildest talt er frekt/arrogant all den tid de tilbød et abb til 49 kr mnd og så satte meg på et til 139 kr mnd .

Resultatet ble at jeg sa opp bredbåndstelefonien momentant og vurderer nå å skifte levrandør på mine 4 mobilabb samt på bredbåndet . :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd lignende fra telenor når jeg bestilte bredbånd hos telenor. Jeg skule få en ny ruter helt gratis siden det var en kampanje på kjøpet om jeg ønsket. Jeg takket selvfølgelig jeg sa ja til. Jeg ble da på min første regning fakturert 1300 ekstra for "en bestillt ruter". Jeg ringte selvfølgelig til telenor på flekken og etter å ha ventet 45 min og mens jeg hørte på drittmusikk som ble avbrøttet hvert 30. sek av en automatisk stemme som sa at det enda var opptatt og jeg enda stod i kø (veldig nødvendig å påpekke det mener vist telenor). Når jeg omsider kom til telenor var jeg høflig, men påståelig at jeg IKKE skule betale ekstra kostnaden som de fakturerte meg. Noe de omsider gikk på. Regner med at jeg er heldig siden jeg ser at mange andre enten på si opp tjernester de har eller bare finne seg i å betale. Kondolerer så mye til din situasjon, anbefaler å bytte leverandør! Man skal ikke finne seg i slik behandling

Lenke til kommentar
No skadar det ikkje akkurat å følgje med på fakturaane heller. Det er litt lettare å få retta opp i ein feil med det same, enn etter 7-8 månader.

 

Helt klart,men når Telenor ringer deg gang på gang og tillbyr deg et abb til 49 kr og overhode ikke nevner andre abb, samtidig som de skal ordne alt, da regner en vel med at de vet hva de gjør.

Her har Telenor gjordt en feil, de har tilbudt et abb og belastet for et annet, da burde de i det minste beklage feilen og ikke sette seg på sin høye hest og være direkte arrogante . :hmm:

Lenke til kommentar

Bare lurer, da jeg selv har solgt for Telenor ADSL+Bredbåndstelefoni, og måtte der sende ut SMS hvor det meste av priser står relativt ryddig, typ (etter hukommelsen) "Geir, 22222222, svar som avtalt JA på denne SMS, BBT Pluss, 139+linjeleie, ring gratis til alle fast-og-bredbåndstelefoner i Norge"

Lenke til kommentar
Bare lurer, da jeg selv har solgt for Telenor ADSL+Bredbåndstelefoni, og måtte der sende ut SMS hvor det meste av priser står relativt ryddig, typ (etter hukommelsen) "Geir, 22222222, svar som avtalt JA på denne SMS, BBT Pluss, 139+linjeleie, ring gratis til alle fast-og-bredbåndstelefoner i Norge"

 

Fikk en lignende ja, bare at der ga jeg telenor fullmakt til å endre fra Telio til Telenor og abb var det jeg tidligere har omtalt.

Pris var nemmelig hovedargumentet fra Telenor hver gang selger kontaktet meg og frem til jeg godtok.

Det er helt greit at Telenor har gjordt en feil og satt meg på feil abb, men det er ikke greit at de er så arrogante og skyver annsvaret over på meg.

Hadde jeg kontaktet dem og bestilt en vare kunne jeg forstått det, men her er det de som gjentatte ganger kontaktet meg med et tilbud .

Lenke til kommentar
Bare lurer, da jeg selv har solgt for Telenor ADSL+Bredbåndstelefoni, og måtte der sende ut SMS hvor det meste av priser står relativt ryddig, typ (etter hukommelsen) "Geir, 22222222, svar som avtalt JA på denne SMS, BBT Pluss, 139+linjeleie, ring gratis til alle fast-og-bredbåndstelefoner i Norge"

 

Fikk en lignende ja, bare at der ga jeg telenor fullmakt til å endre fra Telio til Telenor og abb var det jeg tidligere har omtalt.

Pris var nemmelig hovedargumentet fra Telenor hver gang selger kontaktet meg og frem til jeg godtok.

Det er helt greit at Telenor har gjordt en feil og satt meg på feil abb, men det er ikke greit at de er så arrogante og skyver annsvaret over på meg.

Hadde jeg kontaktet dem og bestilt en vare kunne jeg forstått det, men her er det de som gjentatte ganger kontaktet meg med et tilbud .

 

Kjipe greier det der.. Men nå kan man vel ikke forvente annet av sånne selgere heller? :p "Telenor-folka" det som jeg har nevnt tidligere bare en gjeng med 16åringer som har droppa ut av vgs som sitter på slike callcenter og skal tjene seg fete på salg. ;< Bestill sjæææl!

Lenke til kommentar
Bare lurer, da jeg selv har solgt for Telenor ADSL+Bredbåndstelefoni, og måtte der sende ut SMS hvor det meste av priser står relativt ryddig, typ (etter hukommelsen) "Geir, 22222222, svar som avtalt JA på denne SMS, BBT Pluss, 139+linjeleie, ring gratis til alle fast-og-bredbåndstelefoner i Norge"

 

Fikk en lignende ja, bare at der ga jeg telenor fullmakt til å endre fra Telio til Telenor og abb var det jeg tidligere har omtalt.

Pris var nemmelig hovedargumentet fra Telenor hver gang selger kontaktet meg og frem til jeg godtok.

Det er helt greit at Telenor har gjordt en feil og satt meg på feil abb, men det er ikke greit at de er så arrogante og skyver annsvaret over på meg.

Hadde jeg kontaktet dem og bestilt en vare kunne jeg forstått det, men her er det de som gjentatte ganger kontaktet meg med et tilbud .

 

Kjipe greier det der.. Men nå kan man vel ikke forvente annet av sånne selgere heller? :p "Telenor-folka" det som jeg har nevnt tidligere bare en gjeng med 16åringer som har droppa ut av vgs som sitter på slike callcenter og skal tjene seg fete på salg. ;< Bestill sjæææl!

 

Du må jo rett og slett være den største idioten på dette forumet visst du faktisk tror på det, For det er langt ifra sannheten.

Lenke til kommentar

Det er mange kunder som faktisk ikke følger med på hva de betaler når de har avtalegiro. Du skal ikke føle at det er din skyld på noen måte.

 

Ser ikke poenget med å skifte leverandør om du ellers er fornøyd med telenor.

 

Ta kontakt med dem og forklar situasjonen. Etter erfaring og som telenorforhandler vil jeg tro at du vil få tilbakebetalt disse pengene, eller få x antall måneder gratis med det opprinnelige abbonement du ønsket. Det er lov å gjøre feil.

Lenke til kommentar
Muntlige avtaler er per definisjon like gyldige som skriftlige (noe jeg selv ikke makter å dokumentere i farten). En muntlig avtale er heller ikke vanskleig å dokumentere dersom man har opptak.
Telenor ringte meg her om dagen og da opplyste han om at samtalen ble tapet. På det viset blir jo en muntlig avtale like bindende. I tillegg kom det sms som måtte bekreftes.
Lenke til kommentar

Har som sagt opp bredbandstelefonen, men har 4 abb på mobil + internett hos dem fortsatt, avventer litt da jeg skal ha avklart om fibern kommer forbi her i år .

Lurer ellers på om aktører som feks Netcom er her og leser,de har aldrig ringt meg før, men siste uka er det to selgere fra dem som har tatt kontakt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Feil kan forekomme overalt, og mine erfaringer med Telenor er veldig bra. F.eks med multimodem som ble fakturert. Ringte inn, og de beklaget feilen og krediterte beløpet på fakturaen. Sålenge man oppfører seg og er høflig så ordner det seg somregel.

 

Hos Tele2 derimot ga jeg opp å flyttet til nettopp Telenor slik at jeg fikk skikkelig kundeservice. Det er en grunn til at Tele2 ikke får en større kundemasse til tross for at de prøver å prise agressivt.

Lenke til kommentar
Har opplevd lignende. Ble fakturert for en router jeg skulle få. Måten Telenor driver busniess på har gjort til at jeg vil ha så lite som mulig med det selskapet å gjøre.

 

For tiden holder jeg til hos Ludomobil.

 

Bruk http://ringepriser.mobilen.no/ og finn ut hva som er billigst for deg. Tviler på at det er Telenor ;)

Du velger å sjekke forbrukspriser på ulike mobilabonnement på en side som er stappfull av Onecall-reklame?

 

http://www.telepriser.no/ drives av Post- og teletilsynet

Lenke til kommentar

Jeg mener Mobilen.no gir et bedre bilde enn telepriser.no, ettersom den tar høyde for "Mobilsamtaler fam. og venner" og "Datatrafikk antall dager"

 

Edit:

For meg er dette to veldig sentrale kriterier, da jeg bruker ca 40 MB månedlig, men bruker dem kun iløpet av 1-2 dager (er vanligvis innenfor Wifi) og forbruket mitt av SMS/Ringing går primært til samboer.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Bare lurer, da jeg selv har solgt for Telenor ADSL+Bredbåndstelefoni, og måtte der sende ut SMS hvor det meste av priser står relativt ryddig, typ (etter hukommelsen) "Geir, 22222222, svar som avtalt JA på denne SMS, BBT Pluss, 139+linjeleie, ring gratis til alle fast-og-bredbåndstelefoner i Norge"

 

Fikk en lignende ja, bare at der ga jeg telenor fullmakt til å endre fra Telio til Telenor og abb var det jeg tidligere har omtalt.

Pris var nemmelig hovedargumentet fra Telenor hver gang selger kontaktet meg og frem til jeg godtok.

Det er helt greit at Telenor har gjordt en feil og satt meg på feil abb, men det er ikke greit at de er så arrogante og skyver annsvaret over på meg.

Hadde jeg kontaktet dem og bestilt en vare kunne jeg forstått det, men her er det de som gjentatte ganger kontaktet meg med et tilbud .

 

Kjipe greier det der.. Men nå kan man vel ikke forvente annet av sånne selgere heller? :p "Telenor-folka" det som jeg har nevnt tidligere bare en gjeng med 16åringer som har droppa ut av vgs som sitter på slike callcenter og skal tjene seg fete på salg. ;< Bestill sjæææl!

 

Du må jo rett og slett være den største idioten på dette forumet visst du faktisk tror på det, For det er langt ifra sannheten.

 

ta det fra de som har jobba der sjøl, det er nok å ta litt hardt i men det e da sant ;) så kan man jo nevne at det fins et par stykker i voksen alder som lærer opp denne evige strømmen med vikarer som kommer rett fra videregående for og fylle opp etter folk som slutter, så regn med myyyyye feil på bestillingene deres folkens, sånn er det bare,hvorfor det er slik kan vel hvem som helst spekulere i selv som har levd et halvt liv. men litt avsporing det her..

Lenke til kommentar
Jeg mener Mobilen.no gir et bedre bilde enn telepriser.no, ettersom den tar høyde for "Mobilsamtaler fam. og venner" og "Datatrafikk antall dager"

 

Edit:

For meg er dette to veldig sentrale kriterier, da jeg bruker ca 40 MB månedlig, men bruker dem kun iløpet av 1-2 dager (er vanligvis innenfor Wifi) og forbruket mitt av SMS/Ringing går primært til samboer.

Takk. Det var akkurat dette jeg tenkte å skrive som svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...