Gå til innhold

Ber om lov til å uttrykke meg mer som jeg vil


Skriving på rim  

332 stemmer

  1. 1. Bør man få skrive på rim om man holder seg saklig og får frem poenget sitt?

    • Ja
      246
    • Nei
      87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enderim kan også gjøre at debattanten får bedre føling på hva han egentlig vil si og dermed uttrykker seg mer presist.

haiku vil da kanksje være det optimale for å gi debattanten maksimal føling på hva han vil si og dermed gi han de beste midler for å kunne utrykke seg mer presist?

Lenke til kommentar
Enderim kan også gjøre at debattanten får bedre føling på hva han egentlig vil si og dermed uttrykker seg mer presist.

Så haiku vil da kanksje være det optimale for å gi debattanten maksimal føling på hva han vil si og dermed gi han de beste midler for å kunne utrykke seg mer presist?

 

Når ble enderim og haiku det samme?

Lenke til kommentar
Enderim kan også gjøre at debattanten får bedre føling på hva han egentlig vil si og dermed uttrykker seg mer presist.

Forklar meg hvordan. I ekstremt sjeldne tilfeller, som i en tråd som denne, kan det selvfølgelig være at det får budskapet bedre frem, men generelt har jeg vanskelig for å se at det vil ha en positiv innvirkning.

 

Men problemet er først og fremst at ingen av dem som vil flytte grensen for hva som tillates, vil eller evner å forklare hvor den da burde gå, og hvorfor den burde gå akkurat der. Hvorfor skal diktform og enderim tillates, men ikke uttrykksformer som for eksempel Vice eksemplifiserer. Hva er den prinsipielle forskjellen? Hvordan skal det formuleres på en måte som er enkelt og intuitivt for både brukere og moderatorer å forstå og følge?

 

Hva med å bidra med noe konstruktivt fremfor å bare synse vagt om hva som føles riktig eller ikke?

Lenke til kommentar

Det er ikke til å stikke under en stol at det meste av det som skrives her, på diskusjon.no, skrives på sparket og dermed kan være preget av at man ikke har fått tenkt igjennom saken skikkelig.

Skal man skrive på enderim slik som CraigFinn gjør så må man tenke igjennom nøyaktig hva man vil si for å kunne uttrykke seg presist i den formen han gjør. Ser du virkelig ikke dette?

Det handler om at han får mer tid til å reflektere over stoffet.

 

Men den uttrykksformen som CraigFinn bruker er ikke forbudt i følge retningslinjene, men derimot så står det at den uttrykksformen som Vice bruker ikke er lov.

At dette er en problemstilling som ikke var tenkt på da retningslinjene ble laget kan så være, men CraigFinn holder seg faktisk innenfor retningslinjene.

 

Det meste som foregår her er vel synsing.

Lenke til kommentar

CraigFinns innlegg er bedre og mer reflektert enn de fleste innleggene her på forumet. Forumet her er fullt av fjortisposter med idiotisk innhold og smertefulle skrivefeil. Skal man kaste ut enhver bruker som har såpass mye bra å si fordi man selv ikke liker å se litt hyppige linjeskifter er man faen meg egoistisk. Bruk ignorer-funksjonen om det plager DEG, så kan du la resten av forumet ta fordel av CraigFinn som forumressurs.

 

EDIT; og nettopp det er det mange som ønsker kan vi se av pollen.

Endret av Husam
Lenke til kommentar
Det er ikke til å stikke under en stol at det meste av det som skrives her, på diskusjon.no, skrives på sparket og dermed kan være preget av at man ikke har fått tenkt igjennom saken skikkelig.

Skal man skrive på enderim slik som CraigFinn gjør så må man tenke igjennom nøyaktig hva man vil si for å kunne uttrykke seg presist i den formen han gjør. Ser du virkelig ikke dette?

Det handler om at han får mer tid til å reflektere over stoffet.

Hvordan vil det å bruke tid på enderim fremfor å tenke igjennom budskapet være bedre? Bruker man ikke tid på enderim, har man mer tid å bruke på budskapet. Ser du virkelig ikke det? Det er kun hvis det å rime på magisk vis frigjør en masse tid at det du sier gir noen mening, men sist jeg sjekket befant vi oss ikke i Harry Potter-land hvor rimende vers er magiske formler.

 

Men den uttrykksformen som CraigFinn bruker er ikke forbudt i følge retningslinjene, men derimot så står det at den uttrykksformen som Vice bruker ikke er lov.

At dette er en problemstilling som ikke var tenkt på da retningslinjene ble laget kan så være, men CraigFinn holder seg faktisk innenfor retningslinjene.

Retninglinjene er nettopp det; retningslinjer, ikke rigide regler. Moderatorene baserer seg også på interne føringer og skjønn. Men retningslinjene kan gjerne endres for min del. Appell til autoritet er uansett ikke et gyldig argument på noen måte.

Lenke til kommentar
CraigFinns innlegg er bedre og mer reflektert enn de fleste innleggene her på forumet. Forumet her er fullt av fjortisposter med idiotisk innhold og smertefulle skrivefeil. Skal man kaste ut enhver bruker som har såpass mye bra å si fordi man selv ikke liker å se litt hyppige linjeskifter er man faen meg egoistisk. Bruk ignorer-funksjonen om det plager DEG, så kan du la resten av forumet ta fordel av CraigFinn som forumressurs.

Det er da ingen som kastes ut. Om han ikke ønsker å delta om han ikke får uttrykke seg som han vil, er det hans eget valg.

 

Ellers er jeg enig i at det er mange dårlig formulerte innlegg og mye tull her, men hvordan det skal hjelpe å åpne for mer tull og eksplisitt tillate dårlig formulering har jeg vanskelig for å se. Man slukker ikke bål med bensin.

Lenke til kommentar
Det er da ingen som kastes ut. Om han ikke ønsker å delta om han ikke får uttrykke seg som han vil, er det hans eget valg.

 

Ellers er jeg enig i at det er mange dårlig formulerte innlegg og mye tull her, men hvordan det skal hjelpe å åpne for mer tull og eksplisitt tillate dårlig formulering har jeg vanskelig for å se. Man slukker ikke bål med bensin.

 

Men ser du ikke at alle ikke ser på det som tull? For mange kan det være utrolig plagsomt at folk bruker vanskelige ord/fremmedord i dyktige formuleringer, fordi de ikke forstår det. Det er jo et virkemiddel det også, kanskje for å fremstå som smartere. Men det gjør at enkelte vil hoppe over innleggene. Og det er helt greit, all den tid de sannsynligvis ikke er helt i målgruppen for diskusjonen heller. Også er det en del brukere som konstant bruker en ganske sarkastisk og nedlatende tone. For noen er det friskt og greit, mens andre ønsker å holde seg unna. Litt på samme måte er det med CraigFinn. Tåler man ikke virkemidlene og debatt-teknikkene hans får man unngå diskusjon med han!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...