Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Prototype for kategorihopp- og søk lagt til i sandkasse-skinnet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En ting som har irritert meg litt på Diskusjon.no er at jeg ofte vet hvilken kategori jeg vil til. Men det er ofte mange klikk for å navigere seg dit, med mindre man ikke har kategori-menyen nede til venstre tilgjengelig. Men selv kategori-menyen krever litt tid fra meg for å navigere.

 

Så, jeg har utviklet en slags popup med Google-ish søkefelt som kan foreslå kategorier (på samme måte som Google foreslår resultater mens du skriver inn søkeordet ditt). Altså, jeg trykker eksempelvis CTRL+Space og får opp en popup. Kategorier foreslås mens jeg skriver inn navnet på kategorien jeg vil til. Deretter kan jeg velge en foreslått kategori med piltastene og trykke enter, eller klikker på forslaget med musa. Så skal nettleseren åpne kategorien.

 

Kategorihopperen kan du teste ved å:

 

1. Velg "Diskusjon.no sandkasse" blant forumskinnene nederst til venstre.

2. Trykk Pluss + S.

 

Noen egenskaper:

  • Det er ikke nødvendig å klikke i tekst-input-feltet før du kan skrive inn søkeordet ditt.
  • Trykker du Enter-tasten velges første og beste oppføring i forslagslista.
  • Lista med forslag kan navigeres med piltastene og velges med Enter, eller man kan klikke på forslagene med musa.
  • Velger man et forslag med CTRL + Enter, så åpnes kategorien i en ny fane.
  • I innstillinger kan man velge hurtigtast-kombinasjon selv.
  • Dersom valgt hurtigtast-kombinasjon består av to like taster (f.eks Shift + Shift), må man dobbeltaste (tilsvarende dobbelklikking) for å åpne og lukke søkevinduet.
  • Søket støtter orddelingsfeil.

Tilbakemeldinger mottas med takk :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøft. Den var strålende.

 

I denne versjonen gjør Firefox 3.5+ jobben da det holder og feks. skrive "Politikk" i navigeringen for å navigere til feks. "Politikk og samfunn", men denne funksjonen erstatter denne på en bra måte. Er det mulig å også inkludere underkategorier ol.?

 

Glem det, jeg sjekket ikke skikkelig. Fin, fin funksjon.

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at man kommer med forslag på hva som skal være standard hurtigtast, noe som fungerer i "alle" nettlesere og OS sånn i første omgang. Man kan enkelt endre dette selv etterpå. Først var det shift+space, men etter litt diskusjon ble dette endret da dette er scroll-funksjon i de fleste nettleserne.

 

ctrl+space var det jeg hadde byttet til og det som ble satt som standard foreløpig etter å ha snakket med Skagen :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Bare kom med forslag til standard tastekombinasjoner som fungerer i alle nettlesere, så skal jeg oppdatere. :)

 

Som sagt før, syntes denne her er helt herlig. Finner dog ikke Arsenal og Manchester United i den, men hvem bryr seg om de kategoriene? :p

Det er fordi lista over kategorier og tilhørende IDer må utarbeides manuelt. Lista som brukes i skrivende øyeblikk er fra tidligere i høst, før kategoriene for Arsenal og Machester ble opprettet. :)

 

Og nå ligger den også i diskusjon.no sitt sandkasseskin :D

Gikk overraskende lett å få den inn i sandkassa på IPB2.3. Største problemet var å blande CSS fra to versjoner av IPB uten at det påvirker noen andre elementer i sandkasse-skinnet på Diskusjon.no. Men jeg ser vinduet er litt feilplassert ut mot høyre, så skal se om jeg ikke finner ut hvorfor.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...