Gå til innhold

Hva synes du om "de" som bare laster ned de sangene de liker?


Pubé

Anbefalte innlegg

Da mener jeg når de hører en sangt de liker, finner ut hva de heter, laster den ned/kjøper/får tak i den

 

Når jeg finner en sang jeg liker, hører jeg litt på noen andre sanger av det bandet. Liker jeg det jeg hører så får jeg tak i alle albumene, singlene og kanskje covere de har laget.

 

Jeg liker rett og slett ikke folk at folk bare har de 1 - 3 av sangene de liker fra et band.

 

Feks en klamerat av meg, likte en Dragon Force sang, jeg gav han en minne-penn med eale albumene. Han velger ut den ene og legger inn på itunes biblioteket.

Det var ikke bare den gangen, han har jo UNDER 30 sanger på ipoden! Hører på de samme sangene om, og om igjen.

 

EDIT: Jeg bare MÅ ha et godt system på musikk samlingen min, albumbuilder, riktig navn, til og med lyrics på sangene D:

 

Hva er din mening?

 

 

EDIT: Hele poenget mitt blir da at jeg misliker at "folk" ikke en gang GIDDER å høre på noe annet fra det bandet enn den éne sangen de hørte på, for eksempel radioen.

 

Noen som er noe særlig uenig i det? :roll:

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner til det der, men gidder ikke bry meg om det. Folk må ha sin egen "måte" å høre på musikk. Selv synes jeg det er best å høre album i sin helhet og ikke bare høre masse forskjellige sanger helt random. Det at man hører mye på en sang i perioder tror jeg de aller fleste av oss gjør en gang i blant.

Lenke til kommentar
Folk er idioter. Det eneste du kan gjøre er å godta det.

Enig.

 

Det er jo selvsagt band jeg bare har et par sanger av, men dette er selvsagt etter jeg jeg har hørt om de har noe annet bra. Det beste er å ha hele album, da det ofte er en liten seanse å høre gjennom et album. Det er gjerne satt opp på en spesifikk måte.

 

Men det er selvsagt en del "one-hit-wonders" som bare har en eller to gode sanger.

Lenke til kommentar

Synest folk skal bestemme selv hva musikk dei høyrer på, men selv er jeg nok enig med trådstarter :p

 

men når du står fks. over eit heilt album du vurderer og kjøpe på Itunes Store, du liker stort sett bare ein av sangene så har jeg ingen problem med bare å kjøpe ein sang til fks. 10 kr. istedenfor hele albumet til 80.

Lenke til kommentar
Folk har forskjellig syn på musikk.

 

Noen trenger ikke melodi. Noen klarer seg med iPod og Koss Porta Pro, imens andre må ha HiFi-anlegg til 20.000. Noen liker listepop, andre hater sanger automatisk om andre hører på dem.

 

Det er din mening påat folk bare hører på "hit" sangene til et band?

 

Synes du bare forklarte at folk liker foskjellig typer musikk og måten å høre på musikken.

 

Synest folk skal bestemme selv hva musikk dei høyrer på, men selv er jeg nok enig med trådstarter :p

 

men når du står fks. over eit heilt album du vurderer og kjøpe på Itunes Store, du liker stort sett bare ein av sangene så har jeg ingen problem med bare å kjøpe ein sang til fks. 10 kr. istedenfor hele albumet til 80.

 

Helt greit når du har kjøpt det for min del. Men å bare buse rett over til Limewire og laser ned den ENE sangen, uten å en gang høre på noe annet, det liker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Enkelte har ikke samme forhold til musikk som andre. Noen vil bare ha noe fengende å høre på, mens andre vil fordype seg i favorittbandene.

 

Selv blir jeg kvalm av folk som tror de er bedre enn deg fordi de oppdaget ett band før mainstream, gjerne den samme typen som ikke tåler å høre på noe noen andre hører på, som Gavekort nevner.

 

Hvis kompisen din bare hører på enkeltsanger, hva f. skulle det bry deg? Kan det være du føler han fornærmer musikken du liker ved å ikke høre på alt? "He's just not that into you(r music)".

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg høre ofte på samme sanger flere ganger. Det er det jeg liker.

Kun én eller to, tre sanger fra et band?

 

For hvem har ikke fått helt dilla på en sang og hørt på den 5 ganger på en dag? :p

5 ganger på en dag? 5 ganger etter hverandre :p

 

Jeg kan finne et nytt band. like to-tre sanger, men etetr en stund begynner jeg gjerne å like noen av sangene på albumet som jeg ikke likte i begynnelsen. De beste sangene er de som blir bedre jo mer man hører de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hvis kompisen din bare hører på enkeltsanger, hva f. skulle det bry deg?

Hør hør!

 

Når ble det et problem å kjøpe en sang og ikke resten av albumet om man vil det? Ikke alle som DRITER penger og som kan kjøpe seg alle albuma til artisten.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg tvinge meg til å høre på spor jeg ikke liker? Poenget?

 

Som regel (i allefall min erfaring/mening) inneholder album sjeldent mer enn 3-4 virkelig fengende tracks. Resten er bare kjedelig vomm-fyll :D

Det mener i alle fall jeg er lov. Men man burde i alle fall sjekke opp i om det er andre sanger som også er gode :)

 

Edit: Det er noe eget i å ha et helt album. Men jeg ser at det ikke er vits når man bare hører på "typisk populærmusikk".. usj :sick:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Det er din mening påat folk bare hører på "hit" sangene til et band?

 

Synes du bare forklarte at folk liker foskjellig typer musikk og måten å høre på musikken.

 

Synest folk skal bestemme selv hva musikk dei høyrer på, men selv er jeg nok enig med trådstarter :p

 

men når du står fks. over eit heilt album du vurderer og kjøpe på Itunes Store, du liker stort sett bare ein av sangene så har jeg ingen problem med bare å kjøpe ein sang til fks. 10 kr. istedenfor hele albumet til 80.

 

Helt greit når du har kjøpt det for min del. Men å bare buse rett over til Limewire og laser ned den ENE sangen, uten å en gang høre på noe annet, det liker jeg ikke.

Då er det jo bare bra, mindre ulovlige er dei :tease:

 

(Det er ikkje lov å snakke om ulovlig fildeling i forumet)

Lenke til kommentar
Da mener jeg når de hører en sangt de liker, finner ut hva de heter, laster den ned/kjøper/får tak i den

 

Når jeg finner en sang jeg liker, hører jeg litt på noen andre sanger av det bandet. Liker jeg det jeg hører så får jeg tak i alle albumene, singlene og kanskje covere de har laget.

 

Jeg liker rett og slett ikke folk at folkbare har de 1 - 3 av sangene de liker fra et band.

 

Feks en klamerat av meg, likte en Dragon Force sang, jeg gav han en minne-penn med elle albumene, han velger ut den ene og legger inn på itunes.

Det var ikke bare den gangen, han har jo UNDER 30 sanger på ipoden! Hører på de samme sangene om, og om igjen.

 

Hva er din mening?

Det som du beskriver her er omtrent hva jeg gjorde når jeg var 8-12 år gammel og var så heldig å hadde fått meg en Dell Inspiron 15" med 1.6 Ghz Intel enkelkjerne datamaskin som også hadde Windowns XP innstallert, dette var stas da XP akkurat hadde kommet ut, og så bedre ut enn det som Windowns 95-98 hadde sett ut.

 

Men nok om de gylne tidene.

 

Nå så kan jeg ikke fordra det. Jeg synes det er teit. Jeg synes også det er helt latterlig. Grunnen til at jeg sluttet med dette, var pga. at jeg ble lei av det jeg hørte på med en gang. Derfor begynte jeg å laste ned hele album fra Piratbukta, før jeg senere begynte å kjøpe all musikken min for å få hørt den på et stereoanlegg høyoppløst med ALAC (Apple Lossless, bruker iTunes).

Dette er grunnen til at jeg i dag har et bibliotek i iTunes på snart 100GB.

 

De som bare laster ned enkeltsanger har nok som sagt mest sannsynlig ingen musikksmak, og er vel mer av den mainstream gjengen som er enkelte personer av sinnsykt mange i en endeløs saueflokk.

Lenke til kommentar

Alle har ikkje forstått poenget her trur eg. Poenget var å fks. høre en sang på radio som du liker veldig godt. Du bestemmer deg for å skaffe deg den, og er totalt uinterresert i om det er andre gode sanger på albumet. Igroen idiotisk ting å diskutere då eg meiner folk skal få velge hvor mye musikk dei velger å få tak i selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...