Gå til innhold

Hva synes du om "de" som bare laster ned de sangene de liker?


Pubé

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal jeg tvinge meg til å høre på spor jeg ikke liker? Poenget?

 

Som regel (i allefall min erfaring/mening) inneholder album sjeldent mer enn 3-4 virkelig fengende tracks. Resten er bare kjedelig vomm-fyll :D

Det mener i alle fall jeg er lov. Men man burde i alle fall sjekke opp i om det er andre sanger som også er gode :)

Man hører selvsagt gjennom albumet, opptil flere ganger & legger godviljen til, men som regel må man bare konstatere at man ikke "henger med" artisten gjennom alle hans/hennes utrykksformer.

 

Hvor mange her eier album hvor de syens alle sporene er toppers? Si gjerne hvilket album/artist det gjelder, for skulle egentlig vært interessant å vite. (Best Of etc. gjelder ikke) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hvorfor jeg må pine meg gjennom de dårlige sangene for å høre de virkelig gode. Derfor laster jeg/kjøper jeg oftest heller bare de sangene jeg virkelig liker.

 

Jeg laster ned alt, bare hopper over de sangene jeg ikke liker, og ettehvert begynner jeg å like ca. 80-90% av dem uansett

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg tvinge meg til å høre på spor jeg ikke liker? Poenget?

 

Som regel (i allefall min erfaring/mening) inneholder album sjeldent mer enn 3-4 virkelig fengende tracks. Resten er bare kjedelig vomm-fyll :D

Det mener i alle fall jeg er lov. Men man burde i alle fall sjekke opp i om det er andre sanger som også er gode :)

Man hører selvsagt gjennom albumet, opptil flere ganger & legger godviljen til, men som regel må man bare konstatere at man ikke "henger med" artisten gjennom alle hans/hennes utrykksformer.

 

Hvor mange her eier album hvor de syens alle sporene er toppers? Si gjerne hvilket album/artist det gjelder, for skulle egentlig vært interessant å vite. (Best Of etc. gjelder ikke) :)

 

Har bare 2 av ganske mange. :)

Lenke til kommentar
Hvor mange her eier album hvor de syens alle sporene er toppers? Si gjerne hvilket album/artist det gjelder, for skulle egentlig vært interessant å vite. (Best Of etc. gjelder ikke) :)

Har ca. 10 album av 51 som jeg vikelig liker ALLE sangene på :p

Kan gi deg alle albumene, men jeg er for lat D:

Lenke til kommentar

Da jeg startet å høre på musikk lastet jeg ned enkeltsanger fra WinMX og BearShare, samt en del andre småprogrammer.

Lastet ned det jeg hørte på TV og Radio ettersom det var egentlig bare det jeg viste om.

 

Men etterhvert så fant jeg mye annen musikk, serlig på internett finner jeg mye musikk, og finner jeg en sang jeg liker, da laster jeg ofte ned noen album og hører om det er noe, ofte er det det.

Av og til laster jeg ned album av helt ukjente artister jeg aldri har hørt om (men som i følge spotify, last.fm og liknende er like), ofte finner jeg ut at dette er veldig bra musikk jeg aldri har hørt, men selvsagt, ofte er det noe dritt jeg sletter etter kort tid også :)

 

Jeg liker å ha system på musikken, alt i mappestruktur sortert etter artist og album og alle tracks med rett navn selvsagt.

 

Hva syns jeg om folk som bare hører på en sang eller to?

Synn for de, det er dems tap, jeg skal ikke legge meg opp i det.

 

Hvorfor skal jeg tvinge meg til å høre på spor jeg ikke liker? Poenget?

 

Som regel (i allefall min erfaring/mening) inneholder album sjeldent mer enn 3-4 virkelig fengende tracks. Resten er bare kjedelig vomm-fyll :D

Det mener i alle fall jeg er lov. Men man burde i alle fall sjekke opp i om det er andre sanger som også er gode :)

Man hører selvsagt gjennom albumet, opptil flere ganger & legger godviljen til, men som regel må man bare konstatere at man ikke "henger med" artisten gjennom alle hans/hennes utrykksformer.

 

Hvor mange her eier album hvor de syens alle sporene er toppers? Si gjerne hvilket album/artist det gjelder, for skulle egentlig vært interessant å vite. (Best Of etc. gjelder ikke) :)

Her er bare noe av det med utelukkende gode tracks jeg har på PC-en:

Fatboy Slim - You've Come A Long Way, Baby (1998)

Fatboy Slim - Better Living Through Chemistry (1996)

Armand Van Helden - Nympho (2005)

Armand Van Helden - Ghettoblaster (2007)

"Basement Jaxx" - Atlantic Jaxx Recordings A Compilation (1997)

Basement Jaxx - Kish Kash (2003)

Lenke til kommentar

*sukk*

 

Og det å annse personer, som kun hører på én eller få sanger de liker av en/et artist/band, som idioter er ikke idiotisk? Jeg får vondt inni meg av all idiotien visse i denne tråden klarer å lire av seg...

 

Trådstarter, du setter virkelig standarden. Selv om kameraten din ikke liker flere sanger av Dragonforce, som du derimot tydeligvis gjør, så betyr ikke det at dette er et "angrep" på din musikksmak. At du ikke liker at folk bare har 1-3 sanger, som de selv liker, av et band er ikke annet enn irrasjonelt og kontrollerende. Hvorfor i all verden skal du bry deg?! Det er DU som har et problem når du lar deg provosere av at andre kun hører på musikken de selv vil. Synes du ikke at det er idiotisk at DITT syn på musikk skal nedverdige andres bruk av musikk? Du har ingenting med å ikke like hva andre gjør med sin egen musikk, forstår du ikke det?

 

At folk hører på listepop og er regelrette forbrukere av musikk (tar den ene sangen de får servert i mainstream media, og hører denne i stykker) gjør dem aldeles ikke til idioter eller mindreverdige musikk-lyttere. Det gjør dem effektive og målorienterte. Hensikten for alle er uansett å høre musikk som forårsaker ønsket hjerneaktivitet eller følelsesmessig opplevelse på et individuelt nivå.

 

Dere som absolutt må ha hele album med albumgrafikk, mappestruktur og ditten og datten; dere tilfredsstiller bare deres eget primitive huleboer-behov for det å samle/organisere gjenstander. Mennesker er samlere, det ligger i genene våre. Blandes dette med musikk og musikksmak får man holdninger som man ser mange legger frem i denne tråden.

 

Og en annen ting: Det at du begynner å like sanger etterhvert er fordi du (underbevisst) VIL (har lyst til å) like dem! Siden du har samlet alle sangene (skaffet selv de som du ikke liker) så tilpasser du smaken din til å passe samlebehovet ditt. Dette er enklere (på det mentale plan) enn å kaste bort sangene man ikke liker, for hvis man hadde gjort dette ville man ha gått imot det primitive samlebehovet. En form for kognitiv dissonans.

Lenke til kommentar
Og det å annse personer, som kun hører på én eller få sanger de liker av en/et artist/band, som idioter er ikke idiotisk? Jeg får vondt inni meg av all idiotien visse i denne tråden klarer å lire av seg...

Kan ikke huske å ha kalt noen for idioter :/

 

Trådstarter, du setter virkelig standarden. Selv om kameraten din ikke liker flere sanger av Dragonforce, som du derimot tydeligvis gjør, så betyr ikke det at dette er et "angrep" på din musikksmak. At du ikke liker at folk bare har 1-3 sanger, som de selv liker, av et band er ikke annet enn irrasjonelt og kontrollerende. Hvorfor i all verden skal du bry deg?! Det er DU som har et problem når du lar deg provosere av at andre kun hører på musikken de selv vil. Synes du ikke at det er idiotisk at DITT syn på musikk skal nedverdige andres bruk av musikk? Du har ingenting med å ikke like hva andre gjør med sin egen musikk, forstår du ikke det?

Jeg liker ikke alle sangene av Dragonforce, ca. halvparten. Tingen var at han ikke angang gav NOEN av de andre sangene en sjangse, hørte ikke å én av dem.

 

Og en annen ting: Det at du begynner å like sanger etterhvert er fordi du (underbevisst) VIL (har lyst til å) like dem! Siden du har samlet alle sangene (skaffet selv de som du ikke liker) så tilpasser du smaken din til å passe samlebehovet ditt. Dette er enklere (på det mentale plan) enn å kaste bort sangene man ikke liker, for hvis man hadde gjort dette ville man ha gått imot det primitive samlebehovet. En form for kognitiv dissonans.

Når jeg liker en sang fra et band, bruker jeg spotify til å høre på 4-5 andre sanger, liker jeg det jeg hører; tar jeg ALT.

 

La oss ta et eksempel. Avenged Sevenfold, som jeg har hatt dilla på de siste 4 månedene. Jeg hørte noen få av sangene, fikk tak i alt, og har endt opp med å like alt det som ikke er noe/veldig lite screaming i. (Tror det er 4-5 sanger som er uten screaming, som jeg ikke liker.) Jeg får jo det "kicket", den deilige følelsen av alle sangene (de 46 stykken) jeg liker, endte opp med å like nesten alle av dem etter 1-2 uker. Og tviler sterkt på din "teori" at jed da rett og slett har endret/tilpasset smaken min? Nei.

 

Da burde jeg ha begynnt å like screaming for lenge-lenge siden.

Lenke til kommentar

Menneske likler gjentakelse, så om man hører en sang mange ganger liker man den nok sikkert.

Men somregel gidder man ikke høre sangen igjen om den suger første gangen, og det gjør dem somregel ikke på plater man begynner og like.

I starten er den kanskje grei nok, men ikke mer en det, men så blir det veldig bra.

Lenke til kommentar
Menneske likler gjentakelse, så om man hører en sang mange ganger liker man den nok sikkert.

Men somregel gidder man ikke høre sangen igjen om den suger første gangen, og det gjør dem somregel ikke på plater man begynner og like.

I starten er den kanskje grei nok, men ikke mer en det, men så blir det veldig bra.

Ja.

Lenke til kommentar

Det bryr meg egentlig ikke dersom folk bare hører på en sang av et band, men det er jo kjipt for dem når de går glipp av alle de andre sangene de kanskje liker. Jeg misliker det mer når folk sier de er fan av et band, men aldri kjøper musikken deres, eller andres musikk for den saks skyld.

 

Jeg liker å ha så mye musikk som mulig tilgjengelig i musikkbiblioteket mitt. Selv om det sikkert er flere titalls album i iTunes jeg kun har spilt igjennom en gang, hender det ofte at jeg plutselig får lyst til å høre på det albumet igjen, og da er jeg veldig glad for at jeg har det tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...