Gå til innhold

Hva synes du om "de" som bare laster ned de sangene de liker?


Pubé

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hører stort sett på musikk jeg liker, og hele album er det sjelden jeg hører på. Fordi jeg vil bruke tiden på å høre på musikk jeg liker og ikke vil tvinge meg til å like noe jeg ikke liker, uansett så går det mest på shuffle både på mp3spilleren og winamp.

 

Selv om jeg har noen band/grupper jeg setter høyere enn noen andre så er det ikke slik at jeg mååå ha alt av de eller at alt de har laget er gull. Nei, bedre å høre på musikk som man liker og det middelmådige kan noen andre kose seg med.

Lenke til kommentar

Jeg synes det ikke er noe galt i det. Jeg er veldig glad i musikk band og har mange favorittband. Men det fins mange band jeg kun har 1-2 favorittlåter jeg bare elsker! Om jeg finner en nydelig sang jeg får gåseguder og hele pakka av, Og banda har kun 1 låt jeg virkelig liker,så mener du at jeg skal stappe alt det andre dritte med i samme slengen,som jeg ikke likte ? :no:

Lenke til kommentar

Jeg er en av "de", jeg gidder rett og slett ikke ha musikk liggende som jeg aldri kommer til å høre på. Ja, jeg er sikker på at jeg aldri kommer til å høre på den. Nå har jeg aldri vært die-hard av noen band/artister heller, jeg bare kommer over musikk jeg liker, så hører jeg på det. Jeg føler egentlig ikke at jeg behøver forsvare meg slik sett. Man gjør jo selvfølgelig slik det passer en best selv. Det er jo bedre enn om man ikke hørte på noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Litt rart å bare ta en av sangene av minnepennen... Folk som ikkje interesserer seg meire for musikk enn at de ikkje gidder å høre resten av sangene er irriterende.

 

Det jeg prøver å si. Bare gi det en sjangse!

 

 

Har ikke noe imot at noen hører gjennom et album og fjerner de sangene de ikke liker. Gjorde det med Bjørn Rosenstrøm, tror det var 110 sanger elns, så jeg tok meg masse tid, plukket ut de jeg viste jeg likte, og så hørte gjennom resten og tok litt her og der. Har nå bare 28 sanger :whistle:

Lenke til kommentar

Det er klart folk har forskjellig nivå av interesse for musikk. Eg kan gjerne lytte til eit album i lange tider før det sitter godt. Det er litt av opplevelsen med musikk, å legge merke til detaljane og sjå samanhengar. Musikk som har fenga meg umiddelbart er ofte den eg blir fortast lei. Når musikken tar litt tid for å bli bra varer den mykje lengre.

 

Å utforske diskografien til eit band er spanande. Ikkje alt er like bra, men kvart album har ein heilhet som fungerer knallbra i lag. Det er ein opplevelse, som ein film. Å kun sjå den største actionscenen i ein film gjev meg inga glede. Ofte er det dei mindre spektakulære og for det blåtte auge nesten keisame delane som får det heile til å henge saman.

 

I spelverda kalles denne type folk casuals, det må vel være passande her og.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

For min del så varierer det en del.

 

Det skjer ganske ofte at jeg hører en sang som bare er "AWESOME" og som jeg bare må få inn på ipod'en uten at jeg tar med noe av det andre fra albumet. Ofte kan det være fordi det ikke er "noe jeg hører på til vanlig", men sangen jeg hørte var fengende på en eller annen måte, så jeg bare ville ha den.

 

Når jeg er hjemme der jeg har et anlegg så hører jeg gjerne på liste-danse-pop ettersom det har fin bass og egentlig thats it. Når man sitter hjemme med høyttalere som kan spille bra bass så hender det at man velger "Boom Boom Pow" på Spotify og ellers plukker ut tilfeldige sanger som har bra bass + "ok" rytme/melodi uten å være interessert i resten av artistenes sanger. Man finner bare en haug med enkeltsang som passer til anledningen og lager en spilleliste.

 

I noen tilfeller hvis jeg hører 2-3 sanger av en artist som jeg liker så hender det at albumet får en sjanse på Spotify eller at jeg laster ned hele til ipod'en og hører igjennom. I beste fall liker jeg rundt halve albumet etter å ha hørt igjennom og i verste fall sitter jeg med de 2-3 sangene jeg tok utgangspunktet i. De 2 bandene jeg har hørt mest på i det siste likte jeg ikke helt i starten, så ble det noen sanger og så ble det hele album etterhvert og plutselig hørte jeg ikke på noe annet, mens andre band har stoppet på et halvt album/ et par sanger.

 

 

Det blir litt sånn:

-Har mye bra musikk å høre på om dagen, ikke lei noe av det

-Har aldri likt et album etter å ha hørt gjennom kun én gang

-Hører en ny bra sang av tidligere uhørt for meg artist

-Laste ned bare den ene sangen og eventuelt gå lei den og glemme den senere?

eller

- "Pine/kjede seg" gjennom hele albumet de første gangene så jeg kanskje ender opp med å få 5-15 flere sanger jeg liker mens jeg kunne ha hørt på ting som jeg liker allerede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...