Gå til innhold

MPX Syke Tollpost frakt priser.


Anbefalte innlegg

Ks på MPX tror at de kalkurerer riktig med en frakpris på 469 kr - Tollpost 3 virkedager, på komplett etc tar tollpost mindre en posten 90kr. Bruker det pga det er billigere og de leverer pakkene i butikken i blokka jeg bor i. Tollpost har forklart meg at det er MPX som justerer den prisen. Etter 3 e-poster har fortsatt ikke ks på MPX helt forstått hva jeg prøver å skrive for får svar som - Du kan ikke få pengene tilbake- , ikke det som er poenget, poenget er at de kalkulerer feil frakt pris når kunden velger Tollpost...

 

Test dette selv ved å velge en lett ting velg Tollpost og se hva frakten blir.

 

Grunnen til at ikke jeg avbestilte når jeg så det var at dette var bestilling på 5970 skjermkort som det er helt tørke på for øyeblikket, vært værre å ikke fått kortet i forhold til 300 kr i dass ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tollpost er det samme som posten om det var det du lurte på (konkurenten), Mpx kalkurerer bare tydligvis feil på fraktpris.

Tollpost er ikke det samme som Posten - det er to forskjellige bedrifter.

(Mente du å si noe annet, så kom ikke det klart fram av det du skrev.)

 

Tollpost er heller ikke det samme som Tollpost ...

De tilbyr flere tjenester, hvorav "Tollpost hjem på døren" er den MPX benytter seg av, og "Tollpost MyPack" er den Komplett benytter seg av.

 

To forskjellige tjenester - til forskjellig pris.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet, jeg skrev konkurent?.

 

Tollpost har selv svart at det er MPX som regulerer priser. Om du prøver å bestille på Tollpost på MPX og velger levering på mottakene de leverer på (ofte butikker) må du ut med 379 kr eller levering på døren 469 (noe som også tydligvis tar 3 virkedager,haddet da regnet med å få pakken på dagen).

 

Alle andre steder tar 90 kr til meg med Tollpost, på døren tjenesten til posten er 200kr men da får du pakken samme dagen.

 

For meg er de prisene Mpx operer med der helt på trynet på frakt fra sandeford til oslo som tar en og en halv time.

Lenke til kommentar
Ja jeg vet, jeg skrev konkurent?.

 

Tollpost har selv svart at det er MPX som regulerer priser. Om du prøver å bestille på Tollpost på MPX og velger levering på mottakene de leverer på (ofte butikker) må du ut med 379 kr eller levering på døren 469 (noe som også tydligvis tar 3 virkedager,haddet da regnet med å få pakken på dagen).

 

Alle andre steder tar 90 kr til meg med Tollpost, på døren tjenesten til posten er 200kr men da får du pakken samme dagen.

 

For meg er de prisene Mpx operer med der helt på trynet på frakt fra sandeford til oslo som tar en og en halv time.

 

Hvis det bare tar en halvtime å kjøre, så ville jeg jo ha hentet kortet selv i hentebua? Hvis det finnes hentebu der da :D

Lenke til kommentar

Har ikke handlet på MPX siden krigen, men de har altså ikke fritt-valg Posten eller Tollpost Globe som forsendelsemetode? :hmm:

 

Har forøvrig lagt merke til hos nettbutikker som har begge valgene, at det kan variere fra gang til gang/vare til vare, hva fraktprisen lander på.

 

Finnes åpenbart ikke noen entydige holdepunkter m.h.t. størrelse/vekt som jeg har greid å gjennomskue i allefall. Talene eksempler med noe jeg har handlet siste tiden;

 

Strømforsyning + 2 lette småting: TollPost Mypack kr.86 - Posten Servicepakke kr.135

 

DVD spiller + 2 store gjenstander/esker: Tollpost Mypack kr.427 - Posten Servicepakke kr.140

 

Hvorfor samme aktør ikke er rimeligst i begge/alle scenarioer aner jeg ikke. Beror muligens på en innviklet formel basert på vekt/fasong/volum elns.

 

Men trådstarters eksempel på kr.469 i frakt på et skjermkort, høres grovt ut. evt. feilaktig priset av MPX. Rart de ikke innser det selv etter henvendelser og. :roll:

Lenke til kommentar
Hvis det bare tar en halvtime å kjøre, så ville jeg jo ha hentet kortet selv i hentebua? Hvis det finnes hentebu der da

 

Har ikke lappen ), haddet jeg ikke klønet med frakten så haddet jeg hentet 5970 på Ica Bjølsen etter jobb i dag og sannsynligvis sittet å klokket nå, men i steden sitter jeg 467 kr fattigere uten kort med en status - ikke levert 18:53- og ikke aner hvor den er eller hvor den havner (nei de har ikke ringt meg, fikk ikke kontakt med dem). Altså kunne levd ved frakt på nesten 500 kr om jeg fikk pakken samme dag, nesten bare gull, men nå har jeg ventet 4 virkedager som er 1 dag mer + betalt 3 nesten 4 ganger mer - Hurra (forøvrig er det fire ganger mer en det jeg pleier å betale når Tollpost leverer pakkene mine på butikken rett ved der jeg bor, koster meg 90kr-ikke med mpx da selvsagt, det tråden handler om hehe)

 

Ble et pr sinna e-poster gitt, men har fått pustet ut å inser at det nok ikke blir noe testing av skjermkort før neste uke, shitt happens

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hvorfor samme aktør ikke er rimeligst i begge/alle scenarioer aner jeg ikke. Beror muligens på en innviklet formel basert på vekt/fasong/volum elns.

Det skyldes ganske enkelt at MPX og Komplett benytter to forskjellige tjenester fra Tollpost, og at prisen på disse tjeneste ikke er lik.

 

MPX benytter en "hjem på døren"-tjeneste som er dyr,

Komplett benytter en "utlevering i butikk"-tjeneste som er billigere

 

Verre er det ikke, men altså fullstendig umulig å fatte ...

Lenke til kommentar

hmm men hovedpoenget mitt er jo at når jeg prøvdet å bestille (For å teste) Tollpost levering på "postkontor" (som er butikken i blokka) kalkulerte fratken på MPX rundt 400kr på dette, med andre ord de ligger rundt 400kr på frakt selv om man velger en liten hardisk (som jeg testet med), levering på postmottak (noe jeg har betalt rundt 90 kr for alle andre steder).

 

Nå har forøvrig ikke Tollpost klart å levere pakken til meg heller (sitter fortsatt uten pakken), så jeg slipper trolig å betale frakt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hos MPX står dette:

"Tollpost hjem på døren"

Med Tollpost hjemlevering kan du få varene levert hjem til din private bostedsadresse. I de fleste store byer kan Tollpost Globe tilby hjemlevering på kveldstid. Tollpost Globes lokalkontor avtaler utleveringstidspunkt direkte med deg som kunde, utfra hvor i landet du befinner deg.

Varene leveres på anvist sted på bakke/grunnivå.

 

Følgende satster gjelder:

 

0 - 30 kg: kr 469,-

31 - 90 kg: kr 569,-

91 - 210 kg: kr 879,-

210+ kg: kr 1 099,-

 

Velger du Tollpost - hjem på døren, kan du ikke velge postoppkrav, da det er en tjeneste levert at Tollpost. Oppgjørsform vil være Visa, Mastercard, forskuddsbetaling eller finansiering.

 

Hos Komplett står dette:

Mypack (Tollpost)Ordren sendes normalt dagen etter bestilling, forutsatt at alle varen(e) er på lager. Maksvekt: 20kg. Ordre kan kun bestå av 1 kolli.

 

Sporing : Sendingen kan spores fra din konto, eller via Tollpost sine sporingssider. For mer info om Mypack, klikk her.

 

Betaling : Ordren kan enten betales under bestillingsprosessen på komplett.no, eller ved utleveringssted.

Lenke til kommentar

Du missfortår fortsatt, jeg sjekket prisen på MPX (IKKE PÅ DØREN) vanlig levering på "postkontor" butikken (valg Tollpost Øst), prisen ble da det samme (rundt 400kr). Men uansett er dette Syke frakt priser, uansett hvordan man vrir å vrenger på dette.

 

Haddet selvsagt kanselert ordren om det var en vanlig odre, med dette var altså 5970 skjermkort som ingen webshopper har inne så jeg lot det stå. Mpx klarte heller ikke endre dette uten jeg avbestilte, men det torte jeg ikke på denne varen. Så jeg har valgt å la det stå selv, men prisene overasker meg like mye for det.

 

Det at de ikke leverte pakken heller ikke ringte meg i går hjalp ikke stort på humøret må jeg skrive.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Så hovedproblemet her er at du ønsker å benytte Tollpost Mypack for å levere en pakke til butikken din.

 

Men MPX tilbyr ikke Tollpost Mypack - det de dermed har er pallfrakt som er et produkt hovedsakelig for store tunge ting. Denne kan entes bli levert hjem eller hentes på Tollpost terminaler.

 

Ja jeg er enig i at Tollpost Mypack er et godt og kjapt produkt og det har jeg skrevet tidligere. Det hadde vært fint hvis også MPX tilbød det - ettersom MPX og Komplett er det samme konsern så burde det ikke være noe i veien for det.

 

Det krever jo at MPX legger inn dialogen for valg av Mypack utleveringsted i bestillingsprosessen sin.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi problemet ser ut til å forandre seg i hvert innlegg fra trådstarter? Hvis jeg tolker innleggene i begynnelsen, så ville han ha MyPack og ikke På Døren. Altså det rimeligste produktet til Tollpost for privatpersoner. Det var trådstarter som valgte å velge det dyre alternativet, fremfor Posten sin servicepakke, eller sin På Døren variant som i disse dager koster hele 10,-.

Så problemet i sin helhet ligger i at trådstarter valgte feil produkt, og dermed betalte 480,- for mye.

 

Nå har problemet hans forandret seg igjen til at pakken ikke er levert, enten på grunn av at han ikke var hjemme eller at Tollpost ikke leverte på egen vilje.

Lenke til kommentar
Hvis du syntes frakt med Tollpost var/er dyrt, hvorfor valgte du da ikke vanlig Posten.no Servicepakke??

 

MPX fraktalternativer

http://www.mpx.no/aspx/kundesenter/kundese...aspx?aid=254005

 

Kjekt å lese problemet før du poster?

Jeg velger å kalle en spade for spade i stedet..

 

Topic sier: "Syke Tollpost frakt priser"

 

Trådstarter valgte alikvel Tollpost alternativet vel vitende om at det faktisk kostet kr.469

 

Til overmål er det også tydelig opplyst i fraktalternativer at 0-30 kg = kr.469

post-10740-1260539917_thumb.jpg

 

Når jeg nå ser at MPX også tilbyr Posten Servicepakke til rundt hundrelappen, så henger jeg ikke med i jammringen lengre. Men mulig du har forstått noe som ligger for høyt for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...