Gå til innhold

Veien til Medisinstudiumtråden


Vaio

Anbefalte innlegg

At de ikke blir gitt tilstrekkelig informasjon om hva det egentlig er de skal ha om i enkelte fag. At det kan komme spørsmål som ikke var i boken man ble bedt om å lese, men som heller ikke har blitt nevnt i foredrag. Og at eksaminatorer ved muntlige eksamener i større grad en hos oss spør deg hva en de føler for, istedenfor å holde seg til temaet som du har trukket, og som du skal gjøre rede for.

 

Selvfølgelig er dette basert på snakket til folk som studerer der, og det er veldig sannsynlig at de overdriver. Men om det er sant, da er det lettere hos oss.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har fryktelig lyst til å studere medisin etter VGS og går andre året nå. Har tatt R1 matte, fysikk 1, biologi 1 og kjemi 1. Skal selvfølgelig ta kjemi 2, men lurer litt på hva andre fag jeg burde ta. Er biologi 2 lurt? Har hørt noe om det. Tror ikke jeg vil ta fysikk 2, men vurderer R2. Hva mener folk?

Lenke til kommentar
Har ikke sjangs tror jeg, sliter med en sekser i R1 i allefall.

 

R2 er ett fag som krever masse av deg. Viss du i tillegg til R2 har mange andre tunge realfag, kan det være lurt å velge ett lettere fag. Dersom du sliter i matte, kan R2 karakteren ødelegge snittet ganske bra, eg ville heller valgt sosiologi dersom du føler du er bedre i det.

 

Men det er berre sånn eg tenker, du veit best ka du har kapasitet til å gjennomføre!!

Lenke til kommentar

Ville likevel satset på matte. Bedre å få femmer der enn sekser i sosiologi, grunnet poenget som du får. Faktisk kan du gå så lavt som firer i matte. og det er fremdels bedre enn sekser i sosiologi. Og når du haren god femmer nå, mener jeg at det ikke er noe å tenke på engang. Kjør på!

Lenke til kommentar

Da har jeg noen spørsmål:

 

Ser at dette spørsmålet har blitt besvart før, men jeg kunne godt tenkt meg å se enda flere svar, så da stiller jeg det samme spørsmålet:

 

1.Hvordan er erfaringene til dere som studerer medisin i et av østblokklandene? Vurderer dette veldig sterkt selv, da jeg ikke har nok poeng til å komme inn i Norge.

 

Jeg mangler samtlige realfag som ikke inngår i den vanlige generelle studiekompetansen, og må ta opp disse som privatist.

 

2.Hvor vanskelig er dette (vet at det varierer fra person til person)

 

3. Hvor lang tid vil det ta (blir trolig ved siden av jobb)

 

4. Er det problematisk i forhold til gjennomføring av lab-eksperimenter o.l.?

 

Setter stor pris på alle svar, også de som bare kan svare på ett eller to av spørsmålene :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...